The Pleasure of Your Company (2006)

Alternatieve titel: Wedding Daze

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Michael Ian Black
met Jason Biggs, Isla Fisher en Joe Pantoliano

Anderson (Jason Biggs) is helemaal klaar om zijn hart aan zijn perfecte vriendin te geven, maar daar blijkt het hare niet tegen opgewassen. Ze overleeft zijn ultiem romantische huwelijksaanzoek niet en laat Anderson gebroken achter. Zijn beste vriend Ted (Michael Weston) drukt 'm een jaar later op het hart dat het nu wel weer tijd is om te gaan daten. Dat advies ziet Anderson niet helemaal zitten; hij wil die lastige fase het liefst maar overslaan. Midden in de lunchroom waar ze zitten vraagt hij daarom de eerste vrouw die hij ziet, serveerster Katie (Isla Fisher), ten huwelijk. Zij kan ook wel een twist in haar leven gebruiken en zegt direct dolblij 'ja'!

ik had 2 keer een grijns op mijn gezicht.

Dit zegt alles denk ik.

avatar van .Fee.
Ik zat te wachten op eindelijk een beetje verhaal... Was ie afgelopen! Nee, ronduit saai.

2.5 *

avatar van Keane1983
Een vermakelijk verhaal. Leuk acteer werk, leuke en hilarische situaties.
Het einde vond ik dan wel iets te ver gezocht, but what the hell het is een leuke film voor een avondje niks doen.
Ik heb regelmatig met een flinke glimlach op me gezicht gezeten dus is het voor mij een geslaagde film.
4.0 ster

avatar van Aapje81
Ik vond het een erg leuke film, halverwege zakte hij een beetje in. Maar er waren genoeg leuke momenten en heb enkele malen flink gelachen. Isla Fisher is een plaatje en de rest kon er ook wel mee door. Ik vraag me alleen af waarom voor deze titel is gekozen en niet voor Wedding Daze zoals op de poster staat?

avatar van Awake78
Wel grappige momenten, leuk voor een avondje vermaak. Alleen slaat de film op het eind wat door mijns inziens....lijkt meer een klucht dan een romantische komedie.

avatar van missl
De grappen komen niet echt over en het gaat allemaal veel te snel maar alsnog is het een leuke en vermakelijke film om naar te kijken.

avatar van Katharina
Deze film had echt wat kunnen worden met dit verhaal! Maar wat een prutfilm. Behalve ergeren aan de geintjes (dat muisje :S ) heb ik me enorm verveelt. Ik heb er niet om kunnen lachen en de poster vind ik lelijk.

Heerlijke bullshit-komedie. Onnozel verhaal, veel flauwe grappen, b-acteurs; meer moet dat niet zijn. Heb hier erg van genoten. Fisher en Biggs zijn ok, maar ik vond vooral de nevenpersonages bijzonder geestig; wat een weirdos allemaal. De ouders, de vrienden, zelfs de politieagenten zijn freaks. Verstand op nul en genieten.

avatar van aburex
Interressante romantischekomedie maar alles had beter gekund. Ik vind Jason Biggs niet geschikt voor deze rol.
Toch 3,5* voor sommige grappige momenten.

avatar van maxcomthrilla
De film kijkt aardig weg, verveeld nergens maar is soms zo cliche als de pest. De openingsscene is goed te doen, maar al snel hierna wordt de creatieve kant van de regisseur overboord gegooid en verzandt alles in een hoop romantische zoetigheid die gelukkig nog wordt bijgestaan door enkele leuke personages, waarbij vooral de toekomstige schoonmoeders wel geinig waren. 3*

avatar van tcdaizz
redelijke film. wel heel voorspelbaar. echt een film waar je niet bij hoeft na te denken.

avatar van ILDIB
Kinderachtig en blij. Wel her en der met leuke grappen. Maar tis er een waar je ongeduldig bij wordt.

avatar van nightbreed
De film kijkt lekker weg, heeft wat erg leuke scenes, maar helaas is het geheel te standaard en veel grappen slaan de plank volledig mis.

Aardige romcom, leuk acteerwerk van Isla Fisher.

avatar van DonOswaldo
Had bij dit gemiddelde maar een matig wegkijkertje verwacht. En tuurlijk het blijft romcom die de voorspelbaarheid en wat cliché's niet schuwt, maar ik heb toch zeker hartelijk gelachen

Een van de weinige romantische komedies die niet te veel op het romantische deel focust maar ook genoeg ruimte open houd voor echt grappige stukken.

Isla Fisher speelt het erg leuk, Jason Biggs is niet me favoriet, maar viel deze keer qua irritatie-gehalte mee, en de rest doet het ook zeker niet slecht.

Kortom: best grappig!

ik vond het een best grappige film om te zien, heb hem voor 1 euro bij eplaza gekocht en dat was hij dik waard. Heb er een relaxte avond mee gehad. en de film kijkt lekker weg en verveeld niet.. Gewoon een leuk avondje vermaak en nog best grappig ook

avatar van Wilfred Genee
Zonder al te veel verwachtingen ergens in de nacht aan de film begonnen, hoopte eigenlijk alleen een beetje te genieten van Isla Fisher en liet de rest dus maar een beetje op me af komen.

Maar was zeer blij verrast en heb eigenlijk de hele film door genoten van alle grappen en vreemde personages met hun vreemde gedrag en acties. Was dan ook verbaasd toen ik de score hier zag.
Zal misschien wel iets met mijn stemming te maken hebben gehad maar ik heb werkelijk de hele film door gelachen en me niet echt geïrriteerd aan clichés (die er uiteraard wel te bespeuren zijn). Was daar eigenlijk ook totaal niet bezig omdat de laatste grap waarvan ik niet bij kwam mij nog altijd bezig hield en zodra ik weer aandachtig naar de film kweek was de volgende hilarische scene daar alweer. Diepgaand is het allemaal niet, maar dat hoort ook niet bij een dergelijke film.

Misschien alleen geen aanrader als je in je eentje in een donker hoekje met een klote humeur een filmpje op wilt zetten.

snoozerlover
Een verrassende film en ook voor mij zeker mijn 1 euro waard. Niet de grappigste film, maar heeft wel zijn grappige momenten. Zoals bijvoorbeeld wanneer Anderson en Katie in de bus zitten op weg naar zijn ouders Ook de laatste 10 minuten vond ik wel aardig

De vrienden en ouders van de twee vond ik erg leuk en grappig uitgewerkt.

Isla vond ik deze keer niet zo irritant en kan dus wel leuk acteren. Ook met Biggs was niks mis mee.

Al met al 3* waard.

avatar van daxclusive
m_csa schreef:
Aardige romcom, leuk acteerwerk van Isla Fisher.

Sluit ik me bij aan!

avatar van Timmy757
Geslaagd niemandsdalletje, kijkt heerlijk weg. 3,5*.

Luchtige en vermakelijke film niks mis mee.

Redelijke film waarin twee vreemdelingen besluiten met elkaar te trouwen. Een gegeven dat uitermate geschikt is voor een standaard romcom. De bijrollen komen wat geforceerd grappig over en uiteraard is het geheel nogal voorspelbaar, maar wel leuk en vermakelijk. Ditzelfde geldt voor het acteerwerk: Jason Biggs en Isla Fischer acteren matig, maar zijn wel leuk en vermakelijk.

Dick2008
Grotendeels goed gemaakte romcom. Jason Biggs is geschikt voor dit soort rollen, net als in American Pie, Evil Woman.... altijd wat puberaal, sullig bezig. Dus in deze film doet hij het ook goed. Isla Fisher is hier een heel stuk beter dan in Confessions of a Shopaholic (2009) waar ze al te hysterisch bezig is. Andere mensen zullen misschien spreken van uitbundige vrolijkheid, maar voor mij is het toch hysterie. Deze film kent gelukkig maar een paar van zulke momenten.

De gebeurtenis aan het begin van de film, zorgt voor een flinke dip voor Anderson, waarna een goed verhaal volgt die rustig wordt opgebouwd, met een relatie die zou kunnen en met kennismaking van nogal aparte ouders. De film kent een aantal zeer goede grappen, zoals met de zwangere vrouw in de bus. Toch wel jammer dat de politiebureauscène de film verknalt, maar goed ik ken geen films die geheel perfect zijn en bovendien is dit bijna aan het eind. Waarna de film nog wel volgens bekend recept wordt afgesloten. De aftiteling is ook niet zo geslaagd. Van die bloopers, wat ze ook vaak doen, was misschien beter geweest. Verder eigenlijk niet veel op aan te merken, het kijkt allemaal lekker weg en toch weer één van de betere romcoms, wat vooral komt door het spel tussen Biggs en Fisher. 4.0

Dick2008
Aapje81 schreef:

De IMDb-titel wordt denk ik aan gehouden. Maar op de posters/dvd's staat inderdaad Wedding Daze.

Wedding Daze - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

avatar van kennyvw
Echt enorm slecht

Dit had best een leuke romcom kunnen zijn. Het gegeven dat twee volslagen onbekenden elkaar besluiten te verloven biedt redelijk wat mogelijkheden. Gooi Biggs met wat poep- en plashumor erbij en je hebt best een geslaagde film.

Helaas is in de hele film geen spoortje creativiteit te bekennen, waarbij ook geen enkel risico genomen durft te worden. Hierdoor krijg je een smakeloze en voorspelbare film. Ik moet eerlijk toegeven dat het niet komt door Biggs of FIsher, die ver onder hun maat spelen, maar nog wel redelijk. Hetgeen deze film de das om doet, zijn de bijrollen. Deze komen veel te geforceerd over en zijn daardoor vrijwel nergens grappig.

Verschrikkelijke muziek ook trouwens.