My Best Friend's Girl (2008)

geregisseerd door Howard Deutch
met Dane Cook, Kate Hudson en Jason Biggs

Dustin is niet echt een grote versierder en wanneer hij gedumpt wordt door zijn vriendin roept hij de hulp in van zijn maatje Tank. Hij is niet alleen een meester in versieren, maar ook in het beledigen van vrouwen. Na een etentje met Tank rennen de dames gegarandeerd weer terug naar hun ex. Maar Dustins vriendinnetje Alexis blijkt precies Tanks type te zijn, ze weerstaat zijn geintjes met groot gemak en Tank valt meteen voor haar.

ja dit zijn ze eh... Heerlijke feel good movie, boordevol leuke humor. Film meerdere malen bekeken en blijft leuk.

avatar van k.grubs
Zappend kwam ik hier langs en ik bleef toch hangen door die gekke Dan Cook. (En Kate Hudson is niet slecht om naar te kijken.) Voor een romcom best grappig. De grappen (gelukkig) wat grover dan normaal in dit genre. Jammer dat het niet verder uit de hand liep. Kan me niet voorstellen dat ik dit nog eens bekijk.

avatar van Saaimen
Heb toch wel heel hard gelachen om deze film zeg, oi joi joi! Het verhaal is niet super, en weer rete voorspelbaar, maar sommige scenes zijn gewoon briljant! Vooral de scene met het wenkbrauw afscheren en op de bruiloft met die top 10... HEERLIJK

Goede film, maar wat een super slap einde zeg

avatar van donkied
voorspelbaar maar humor kan ermee door

avatar van bob de niro
Aardige film met een paar erg grappige scenes.Vooral de kerk/pizzeria scene is hilarisch!Kate Hudson is oook niet verkeerd om te zien!3,5*

avatar van ILDIB
Leuk idee, maar het laatste half uur is echt overbodig. Totaal ongeloofwaardig ook nog eens.
En kate hudson is erg plat, en heeft en sommige scenes echt een raar hoofd.

avatar van TimZor
Zeker leuk om eens te kijken. Voor nu een nipte voldoende.

Beetje flauwe en voorspelbare komedie. Heeft me eigenlijk nooit echt geboeid en was blij dat het einde in zicht was.
Vind Jason Biggs af en toe wel ok maar in deze film slechts een flauw afkooksel. Kate Hudson is echt wel mooi om naar te kijken en heeft een zekere naturel over zich.
Wat ik me wel afvroeg waarom Dane Cooke geen koek op zijn bakkes kreeg ? Bij zou het niet waar zijn !

avatar van Ninto
ILDIB schreef:
En kate hudson is erg plat, en heeft en sommige scenes echt een raar hoofd.

Eerste klas debiel. Heeft geen reet met de film te maken.

confucius repeat
Wat is er zo aantrekkelijks aan een film waarin de hele seksvocabulaire de revue passeert? Waarin alles aan elkaar plakt met de stompzinnigste quotes? One-liners? Deze prent lijdt aan een overdosis erotiek. Toen Alec Baldwin zijn intrede deed hield ik het voor bekeken. Voor mij had deze onzin zijn hoogtepunt bereikt. Adieu, en tot nooit meer. Een platte film mag je wel zeggen. Next.

Matige film waarin een man zich uitleent om dames te versieren en ze vervolgens op een verschrikkelijke date meeneemt. En die dates op zich zijn nog het leukst. Maar helaas wordt het al redelijk snel een stuk braver en volgt de film het voorspelbare pad van de gemiddelde romcom. De drie hoofdrolspelers doen het aardig, maar zijn absoluut getypcast. Ook had het einde best wat korter gemogen.

Meneer Bungel
''A what would Jesus-(hair)do.'' ''Cheesus Crust pizza.'' Op de individuele (ja, flauwe!) grappen beoordeeld, kon ik hier voor een keer wel door komen. Verder niets, maar dan ook niets bijzonders... uiteraard, zou ik bijna zeggen.

Slappe komedie met niet meer dan een handvol grappige scènes. Het blijft toch vaak tobben met Jason Biggs en ook de filmcarrière van Kate Hudson zit eigenlijk vanaf het begin al op een dood spoor (m.u.v. Almost Famous, 2000), daar helpt geen lieve moedertje (Goldie Hawn) aan.

Dick2008
Deze film nog eens bekeken, maar echt niet veel beter geworden. Kate Hudson zal wel nooit tot mijn favoriete actrices gaan behoren met haar grofgebekte rollen. Dat neemt niet weg dat er toch nog een aantal komedies met haar wel goed zijn bevallen, maar daar hoort deze film niet bij. Jason Biggs bakt er niet veel van. De rol die Dane Cook speelt wordt ook afgezaagd. De film begint nog wel aardig dus ik dacht even.... maar nee het wordt toch al snel vervelend. Er zit ook een hoop grove, kwetsende humor in, wat totaal niet werkt. Het is in ieder geval niet aan mij besteed. 2.0.

Dit is waarschijnlijk een film die je leuk of verschrikkelijk vindt. Zelf hoor ik bij de eerste categorie. Heerlijke flauwe, grove humor. Dane Cook was voor mij onbekend, maar een leuke kennismaking.

avatar van Pistons
Ninto schreef:

Eerste klas debiel. Heeft geen reet met de film te maken.
ze zit toch in de film?

avatar van Daan258
Matige romcom.
Hij begon helemaal niet slecht, zelfs de eerste 15 min veel kunnen lachen. Ook de cast vond ik niet verkeerd, maar helaas was de rest van de film een flinke domper.
Nergens leuk, grappig of boeiend om naar te kijken en werd het jammergenoeg een erg saaie en lange zeurfilm.

avatar van mikey
extreem ongrappige romcom waarin alleen Baldwin nog sympathiek was. Al was dat niet de bedoeling van de film.

Leuke doordeweekse film, beetje standaard, maar altijd nog beter dan TV soapseries. Voor mij dus een mooie 7!

Erg leuke film waarin een man ingehuurd kan worden om je ex te beledigen, waardoor deze terug in je armen komt rennen. Verhaal slaat natuurlijk helemaal nergens op en het is ontzettend voorspelbaar. Buiten dat om is dit een erg grappig feelgood filmpje. Met name de 10 redenen waren voor mij werkelijk hilarisch. Deutch deinst niet terug voor grappen die tegen het randje aan zitten en dat pakte goed uit. Acteurs spelen aardig en zeker Baldwin speelde zijn rolletje enorm goed. Moet eerlijk bekennen dat ik Cook nou, qua uiterlijk, niet per se perfect gecast was voor een rol als womanizer, maar desalniettemin speelde hij dit prima. Het einde waarin Dustin nog afgeraffeld gelukkig moest eindigen vond ik een beetje overbodig; had beter uitgewerkt kunnen worden.

avatar van IH88
“You people are sinners!”

Niemendalletje. Dane Cook kan ik meestal wel waarderen in dit soort films, en ook hier is hij de voornaamste reden dat de film nog enigszins vermakelijk is. Het had alleen allemaal wel wat scherper gemogen en er zit veel te weinig humor in de film. Of de humor werkte niet voor mij, dat kan ook.

Ik had het gevoel dat de balans tussen harde humor/romantisch drama een beetje zoek was. Gelukkig wordt dat op het laatst nog goedgemaakt met de "tien stappen scene" op de bruiloft. Hudson en vooral Biggs vond ik erg matig. Iets meer Baldwin had wel gemogen. Het einde kan iedereen uittekenen.

avatar van Chelsea94
Leuk, maar niet geweldig.