My Best Friend's Girl (2008)

geregisseerd door Howard Deutch
met Dane Cook, Kate Hudson en Jason Biggs

Dustin is niet echt een grote versierder en wanneer hij gedumpt wordt door zijn vriendin roept hij de hulp in van zijn maatje Tank. Hij is niet alleen een meester in versieren, maar ook in het beledigen van vrouwen. Na een etentje met Tank rennen de dames gegarandeerd weer terug naar hun ex. Maar Dustins vriendinnetje Alexis blijkt precies Tanks type te zijn, ze weerstaat zijn geintjes met groot gemak en Tank valt meteen voor haar.

avatar van Ajax&Litmanen1
Op zijn tijd kan ik me altijd prima vermaken met een leuke (romantische) komedie en ook deze was vermakelijk genoeg. De film is zelfs anders dan de meeste in dit genre; deze film is een stuk grover en sexistischer dan de rom-koms die er al zijn. Dat komt natuurlijk door de rol van de hoofdpersoon die een botte lul moet zijn om een vrouw zo boos te maken dat ze terugkeren naar haar ex of beste vriend. Die rol, gespeeld door Dane Cook, is echt goed. Hij zette een prima rol neer die zelfs tot het einde toe leuk bleef. Kate Kudson speelde de vrouwelijke hoofdrol van de film en dat is weer wel zon overbekende rol. Lief, leuk meisje met een leuk koppie. Dat heeft ze overigens zeker. En je hebt weer Jason Biggs aka Jim uit American Pie. Dit is echt de meest eendimensionale acteur die er is. Kan alleen maar de nerderige sufkut spelen. Dat was hij in American Pie 1 al en 10 jaar later heb ik hem in geen andere rol dan die van de goodaardige nerd kunnen betrappen. Jammer...het was leuk geweest als zijn rol in deze film eens wat zou veranderen maar hij bleef voorspelbaar.
Het was gewoon een prima film. Niet bijzonder, hij zal niet weken blijven hangen maar hij keek uitstekend weg en ik heb regelmatig erom gelachen.

avatar van OlafK
Vanaf het moment dat de trailer van My Best Friend's Girl in de bioscoop te zien was, wilde ik deze film graag zien. De trailer was in mijn ogen hilarisch. Tel daarbij op dat ik dit soort films zo nu en dan wel erg leuk vind, en een leuk avondje film zou gegarandeerd moeten zijn, toch?

Helaas.. De film viel toch wel wat tegen. Na een goed begin volgde een heel erg lang middenstuk waarbij ik weliswaar soms een glimlach op mijn gezicht toverde, maar nooit meer dan dat. Tegen het einde van de film wordt dat echter wel nog enigszins goedgemaakt, gelukkig maar!

Het belangrijkste bij een film als deze zijn uiteraard de grappen. Daarmee valt of staat de film. Zoals echter wel vaker het geval is, zaten de meeste echt grappige stukken al in de trailer(s). Toch wel een lichte teleurstelling.

Dane Cook speelt zijn rol als Tank, een geweldige klootzak, erg goed. Veel opmerkingen zijn op het randje en met zijn nonchalante lichaamshouding weet hij veel van zijn grove en seksistische opmerkingen flink kracht bij te zetten.
Hudson, Biggs en Baldwin spelen de overige 3 belangrijkere rollen en doen het niet onaardig. Baldwins personage, professor Turner en tevens vader van Tank, is overigens soms echt te geniaal. Wat een gigantische smeerlap speelt hij, geweldig! Jammer alleen dat dit soms dan weer net te lang wordt doorgevoerd, zoals in de scène waar hij Tank over zijn wilde nacht met zn secretaresse vertelt.

Ik had sterk het gevoel dat er meer uit My Best Friend's Girl te halen viel, en daarom is de film toch wel een lichte tegenvaller gebleken. Wie echter voor een leuk avondje licht vermaak wil gaan, zal zich geen buil vallen aan deze film.

avatar van FillumGek
Film die je niet veel vaker als één keer hoeft te kijken.

Het cliché-liefdesverhaaltje leek me een goede kapstok om veel rake grappen aan op te hangen. Dane Cook die een grote klootzak speelt, ik had er best hoge verwachtingen van.

Helaas viel het komediegehalte iets tegen. Eigenlijk waren alleen het begin en het einde van de film grappig. Op de bruiloft vooral, maar ook het stukje als Dustin bij de kapper zit. Het middenstuk van de film bestaat vooral uit het winnen van het meisje, zonder al teveel geslaagde grappen. De film kon in mijn ogen dus ook gewoon worden beschouwd als een komedie/drama.

Dane Cook als Tank is geslaagd. Precies het juiste uiterlijk en karakter om een gladde klootzak te spelen. De meeste grappen kwamen dan ook van hem. Hudson is een prachtige meid die hier de lieve Alexis goed neerzet. Baldwin heeft ook een klein briljant rolletje en Biggs zal ook met deze film zijn American Pie's Jim-imago niet snel doen vergeten; ook hier speelt hij weer het sulletje.

Mede door een lage grapdichtheid geen film die ik vaker zou kijken. Leuk voor een keertje.

avatar van Elineloves
Ik vond deze film ontzettend tegenvallen. Ik had van verschillende mensen gehoord dat hij de moeite waard was, maar nee.. ik had helemaal niks met deze film. Wat wel jammer was, ik ben een Hudson fan.. maar helaas, deze film was niet aan mij besteed.

avatar van rep_robert
Grappen als "the best thing that comes out of you.....is ME" maken een romantische komedie als dit zeer geslaagd, vond Dane Cook echt grappig.
Alec Baldwin is ook heerlijk als scheinheilige vader, die mooi les geeft over emancipatie aan een klas vol met lekkere vrouwen, om vervolgens heel denigrerend over vrouwen te doen als hij prive is met zn zoon.

Het einde zie je natuurlijk van veraf aankomen, maar dat weet je als je naar een romcom aan het kijken bent.

Een van de betere romantische komedies!

4 sterren!

Standaard en voorspelbaar, Cook, Hudson en Biggs zijn alledrie erg komisch en doen het goed samen. Leuke komedie, that's all.

2.5

avatar van Naomi Watts
Matige romcom.

Vooral qua concept ook een beetje lastig uit te voeren als romcon, belangrijkste is wel om de kijker voor je te winnen en daar gaat het al gelijk fout.

Alexis is misschien wel de meest onsympathieke loveinterest die ik ooit tegen kwam in een romcom, bovendien wordt ze dan ook nog eens door Hudson gespeeld, die ik net als haar moeder misschien wel de meest talentloze doos uit Hollywood vindt en tot slot is de manier waarop hun band tot stand komt alles behalve mooi en aangrijpend, integendeel.

Op humor gebiedk omt de film ook veel te kort. In het begin is ie best leuk met een hilarische Cook maar op de helft wordt het allemaal vervelend en volgen de hele makkelijke niet grappige jokes zich in een rap tempo op. Al was Baldwin wel weer grappig af en toe. Grootste pro was toch wel de aanwezigheid van de verschijning van Diora Baird, sympathieke en leuke meid en haar acting in romcoms heeft iets aanstekelijks. Zij was meer gemaakt voor de rol van Alexis.

Wel leuk voor een keer maar dan houdt het wel op.

avatar van schram101
Aardige romantische comedy met een origineel verhaal. De film heeft leuke karakters en heeft een bovendien een redelijk verassend einde. De bijrol van Alec Baldwin is hilarisch! De wenkbrauw scene is het meest grappige aan de gehele film!

Kortom, leuk vermaak, hoewel er toch betere 'romcoms' zijn.

avatar van Fran
Best lekker filmpje om naar te kijken. Het verhaal is best dertien in het dozijn. Behoorlijk standaard dus. Het acteerwerk gewoon gemiddeld. Maar toch vond ik het een leuke romcom om naar te kijken en niet iets anders.

Het komt omdat de humor in de film net iets scherper en grappiger is als in een normale romcom. Normaal heb je in dit soort films dat het romantische verhaal de boventoon voert en de humor best slap is. Bij deze film heb ik echter toch wel een paar keer in een deuk gelegen. Erg grappig bijvoorbeeld is hoe ze elkaar, in plaats van elkaar de liefde te verklaren, compleet lopen af te kraken. De muziek in de film mag er ook wezen.

Ja, een lekker filmpje om naar te kijken. Niks mis mee.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Oei.

Dit is niet al te best.

Wat hoopvol begint ontaard al snel in een uiterst voorspelbare en clichématige romcom. Waarbij het rom-gedeelte allesbehalve werkt. Zo is er geen enkele chemie tussen de hoofdrolspelers en het magere verhaaltje niet boeiend.

Het com-gedeelte kent een paar geslaagde grappen, maar de meeste zijn vooral makkelijk en ongrappig. De soundtrack is mooi maar voelt, net als Cook, misplaatst aan.

Matig.

Best wel een leuke komedie met een prima cast. Vooral het begin en het einde (de trouwpartij als hoogtepunt) was zeer leuk en ik heb daar ook regelmatig om moeten lachen. De cast vond ik overigens prima gecast want Dane Cook speelt de rol van klootzak zeer goed en Kate Hudson speelde de rol van vriendin ook best goed. Verder waren de rollen van Jason Biggs (Dustin) en Lizzy Caplan ook best goed. De enige rol die ik eigenlijk totaal overbodig vond was de rol van Alec Baldwin als vader van Dane Cook want die rol was totaal ongeloofwaardig en werd ook nog eens slecht gespeeld door Alec Baldwin. Hoe de film zal eindigen weet je natuurlijk al direct aan het begin van de film maar dat is normaal bij dit soort komedies en moet je dan ook maar met een korreltje zout nemen.

De film was verder goed voorzien van vrouwelijk schoon met Kate Hudson, Diora Baird, Lizzy Caplan, Riki Lindhome, Amanda Brooks en natuurlijk de dames in de stripclub. Dus voor het oog was er ook genoeg te zien in deze vrolijke komedie.

avatar van brabusRUS
Lekker grof

Heb mij wel goed vermaakt met dit filmpje. Ik vond ze alle 3 goed presteren, maar vooral Jason Biggs was zo nu en dan hilarisch! Vooral de scene waarin zijn wenkbrauwen per ongeluk worden afgeschoren is hilarisch! Viel gewoon bijna flauw van het lachen. De scène op het einde waarin Cook de hele trouwerij verpest had ik gemende gevoelens bij. Ik het begin vond ik het echt een irritante scène, en dacht 'wtf?'. Later bleek het toch een leuke scène te zijn, mede door de grappige en onwerkelijke dingen die Cook uithaalt Verder vond ik Alec Baldwin ook een heerlijke rol in de film hebben. Altijd leuk om Baldwin in een komische rol te zien. Ook het einde was goed gedaan.

Matige film waarin een man zich uitleent om dames te versieren en ze vervolgens op een verschrikkelijke date meeneemt. En die dates op zich zijn nog het leukst. Maar helaas wordt het al redelijk snel een stuk braver en volgt de film het voorspelbare pad van de gemiddelde romcom. De drie hoofdrolspelers doen het aardig, maar zijn absoluut getypcast. Ook had het einde best wat korter gemogen.

Slappe komedie met niet meer dan een handvol grappige scènes. Het blijft toch vaak tobben met Jason Biggs en ook de filmcarrière van Kate Hudson zit eigenlijk vanaf het begin al op een dood spoor (m.u.v. Almost Famous, 2000), daar helpt geen lieve moedertje (Goldie Hawn) aan.

Leuke doordeweekse film, beetje standaard, maar altijd nog beter dan TV soapseries. Voor mij dus een mooie 7!

avatar van IH88
“You people are sinners!”

Niemendalletje. Dane Cook kan ik meestal wel waarderen in dit soort films, en ook hier is hij de voornaamste reden dat de film nog enigszins vermakelijk is. Het had alleen allemaal wel wat scherper gemogen en er zit veel te weinig humor in de film. Of de humor werkte niet voor mij, dat kan ook.

Ik had het gevoel dat de balans tussen harde humor/romantisch drama een beetje zoek was. Gelukkig wordt dat op het laatst nog goedgemaakt met de "tien stappen scene" op de bruiloft. Hudson en vooral Biggs vond ik erg matig. Iets meer Baldwin had wel gemogen. Het einde kan iedereen uittekenen.

avatar van Shadowed
Mwa.

Inderdaad niet een al te geweldige film dit die op geen enkel vlak uitblinkt. Wat de film goed gedaan heeft is de goede keuze van de cast. Biggs en Hudson zijn 2 gezichten die ik altijd wel graag terugzie in films, maar helaas zijn ze niet hilarisch.

Cook moet vaak voor een komische noot zorgen, maar dit werkt niet altijd. Richting het einde is het pas wat komischer, maar op een behoorlijk flauwe manier. Gelukkig voelde het toen wel verfrissend aan, en daar scoort de film een aantal punten op.

Ik kan niet zeggen dat het vlot was, maar opzicht is er wel doorheen te komen. Een verhaaltje dat ok is om te volgen, prima acteerwerk maar het mist de echte chemie en humor een beetje. Voor de rest kan het er wel mee door.