My Best Friend's Girl (2008)

geregisseerd door Howard Deutch
met Dane Cook, Kate Hudson en Jason Biggs

Dustin is niet echt een grote versierder en wanneer hij gedumpt wordt door zijn vriendin roept hij de hulp in van zijn maatje Tank. Hij is niet alleen een meester in versieren, maar ook in het beledigen van vrouwen. Na een etentje met Tank rennen de dames gegarandeerd weer terug naar hun ex. Maar Dustins vriendinnetje Alexis blijkt precies Tanks type te zijn, ze weerstaat zijn geintjes met groot gemak en Tank valt meteen voor haar.

avatar van Aapje81
Moeilijk te beoordelen film. Aan de ene kant vind ik het allemaal erg banaal maar de acteurs doen het toch heel aardig wat de film weer zijn charme geeft en de jaren 80 songs bevallen mij zeer.

avatar van Fran
Best lekker filmpje om naar te kijken. Het verhaal is best dertien in het dozijn. Behoorlijk standaard dus. Het acteerwerk gewoon gemiddeld. Maar toch vond ik het een leuke romcom om naar te kijken en niet iets anders.

Het komt omdat de humor in de film net iets scherper en grappiger is als in een normale romcom. Normaal heb je in dit soort films dat het romantische verhaal de boventoon voert en de humor best slap is. Bij deze film heb ik echter toch wel een paar keer in een deuk gelegen. Erg grappig bijvoorbeeld is hoe ze elkaar, in plaats van elkaar de liefde te verklaren, compleet lopen af te kraken. De muziek in de film mag er ook wezen.

Ja, een lekker filmpje om naar te kijken. Niks mis mee.

avatar van benthe
Leuke film! Niet té standaard, grappig en leuk! Af en toe wel iets té sexsistisch, maar nog steeds leuk!

avatar van Mars4i
Aardige comedy. Echter door het zeer abrupte einde toch 0.5 punten minder dan mijn standaard score. Op het einde, in het restaurant, ziet ze hem en dan is ineens alles vergeten en vergeven. Waarom? Ik had toch echt verwacht dat Tank daar wat meer moeite voor zou moeten doen

super film !

avatar van Zizzo
van alle romantische/komedie's die ik gezien heb, is deze samen met " What Happens in Vegas" een van de leukste die ik tot nu toe gezien heb, heb erg gelachen. Verhaal is leuk gedaan met een "hitch" sausje met erg leuke karakters en acteurs. De humor en sfeer is vermakend. Heb deze film al een paar keer gezien en ik blijf hem leuk vinden, echt een film om gewoon te gaan zitten met een paar biertjes en genieten van een leuke film met een lekker romantische verhaal.

Best wel een suffe film met een paar leuke stukken.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Oei.

Dit is niet al te best.

Wat hoopvol begint ontaard al snel in een uiterst voorspelbare en clichématige romcom. Waarbij het rom-gedeelte allesbehalve werkt. Zo is er geen enkele chemie tussen de hoofdrolspelers en het magere verhaaltje niet boeiend.

Het com-gedeelte kent een paar geslaagde grappen, maar de meeste zijn vooral makkelijk en ongrappig. De soundtrack is mooi maar voelt, net als Cook, misplaatst aan.

Matig.

Toen ik hem voor de eerste keer zag vond ik hem egt niet zo goed maar toen zag ik het een tweede keer en toen viel het wel mee ,,
maar het is zeer zeker gene film die je moet zien

avatar van mnrk
Prima film om naar te kijken. Acteurs komen goed over in deze film en natuurlijk is Alec Baldwin lekker op dreef in deze film.

De muziek in deze film is ook lekker, prima liedjes die goed over komen tijdens de film.

avatar van grid8400
Leuk filmpje voor tussendoor. Toch wel een paar keer flink moeten lachen.

Dikke 3*

niet slecht, wel een echte chickflick

leuke komedie.
die kerel doet het goeiie!!

avatar van Noodless
Leuke komedie met de trouwpartij als hilarisch orgelpunt
De casting is goed ingevuld : Jason Biggs in zijn typisch rolletje, Cook kwam wel over in zijn rol en Kate Hudson deed het prima.
Aangenaam verrast door deze film. 7/10

avatar van Decec
Ik vond flauw film, dus niet uitgekeken en ik geef geen cijfer.

avatar van De GeuS
Lekkere 'dertien in een dozijn ik verveel me het is 23:00 uur maar ik wil nog niet slapen want ik ben nog echt moe' film; 3*

Best wel een leuke komedie met een prima cast. Vooral het begin en het einde (de trouwpartij als hoogtepunt) was zeer leuk en ik heb daar ook regelmatig om moeten lachen. De cast vond ik overigens prima gecast want Dane Cook speelt de rol van klootzak zeer goed en Kate Hudson speelde de rol van vriendin ook best goed. Verder waren de rollen van Jason Biggs (Dustin) en Lizzy Caplan ook best goed. De enige rol die ik eigenlijk totaal overbodig vond was de rol van Alec Baldwin als vader van Dane Cook want die rol was totaal ongeloofwaardig en werd ook nog eens slecht gespeeld door Alec Baldwin. Hoe de film zal eindigen weet je natuurlijk al direct aan het begin van de film maar dat is normaal bij dit soort komedies en moet je dan ook maar met een korreltje zout nemen.

De film was verder goed voorzien van vrouwelijk schoon met Kate Hudson, Diora Baird, Lizzy Caplan, Riki Lindhome, Amanda Brooks en natuurlijk de dames in de stripclub. Dus voor het oog was er ook genoeg te zien in deze vrolijke komedie.

avatar van Delvenaartje
Lekkere lachfilm, gewoon flauw maar je moet ook geen ingewikkeld werk verwachten met deze 3.
De combinatie van Jason Biggs en Dane Cook, GEWELDIG

Aanrader als je een avondje flauw wil lachen, beetje zelfde idee als bij Good Luck Chuck.

avatar van linsey18
ik vond het een saaie film met heel weinig leuke stukjes, zonde van mijn tijd.

avatar van Se7en days
|Vind de komedie in deze film niet op mijn lachspieren werken.
Meer een gevoel van tevredenheid die telkens weer opkomt.
Dat maakt de film nog enigzins leuk.

Verder vrij standaard en leuk voor een keer

gewoon leuk om een keer gezien te hebben kijkt lekker weg

avatar van marcelvkan
Vermakelijk. Leuk verhaal, verloop wel een beetje standaard!
Leuke cast, Goed acteerwerk.

Nogmaals, gewoon Vermakelijk

Weer een van die standaard films. Ik begin ze allemaal zaai te vinden. Zijn allemaal veel onnozel gemaakt. Er is totaal niets grappig aan deze film. Verhaal was ook maar niets.

Zinema schreef:
Oei.

Dit is niet al te best.

Matig.

Precies zoals ik het ook zou beschrijven

In het begin dacht ik dat word lache maar verderop sliep ik bijna tot aan de bruiloft was weer even een oppepper
maar over het algemeen NET NIET !

Tsjonge jonge, deze film gisteravond gezien met een dikke jonko. Af en toe ging die gast wat te vlug om het bij te houden, maar onlangs dat heb ik hartstikke gelachen en vooral ook genoten. Deze films mogen van mij vaker komen, wat jammer dat hij een 5.8 heeft, want dat ontmoedigd het om deze zeer aangename film te checken!

Lekkere 4.

Dane Cook is heel erg grappig en draagt deze film echt. Sommige dingen zoals het wenkbrauwscheerincident maakt het een veredelde American Pie, zoals zoveel films, maar vaak stijgt de film ook boven dit niveau uit en dat is echt aan Dane Cook te danken.

De soundtrack is verrassend te noemen en Kate Hudson (vind ik) is niet mooi genoeg voor deze soort films, die toch voor de 'dikke tieten'-doelgroep worden gemaakt...

avatar van Fryce
Grappig filmpje

Tja wat moet ik erover zeggen. Ik heb de film afgekeken maar had continu een saai en "niet boeiend" gevoel bij de film. Er zitten af en toe wel grappige stukjes in, maar daar houdt het voor mij wel mee op. Ik zou 'm niet nog een keer kijken. 2,5*

avatar van Nelusje
Vond hem heel leuk, maar ik moet zeggen, ik vind Kate Hudson helemaal geweldig, dus dat maakt de film meteen leuker.

avatar van brabusRUS
Lekker grof

Heb mij wel goed vermaakt met dit filmpje. Ik vond ze alle 3 goed presteren, maar vooral Jason Biggs was zo nu en dan hilarisch! Vooral de scene waarin zijn wenkbrauwen per ongeluk worden afgeschoren is hilarisch! Viel gewoon bijna flauw van het lachen. De scène op het einde waarin Cook de hele trouwerij verpest had ik gemende gevoelens bij. Ik het begin vond ik het echt een irritante scène, en dacht 'wtf?'. Later bleek het toch een leuke scène te zijn, mede door de grappige en onwerkelijke dingen die Cook uithaalt Verder vond ik Alec Baldwin ook een heerlijke rol in de film hebben. Altijd leuk om Baldwin in een komische rol te zien. Ook het einde was goed gedaan.