October Baby (2011)

geregisseerd door Andrew Erwin en Jon Erwin
met Rachel Hendrix, Jason Burkey en Robert Amaya

Hannah is een knappe negentienjarige eerstejaarsstudente. Ondanks haar energieke (soms wat naïeve) persoonlijkheid, heeft Hannah zich altijd een buitenstaander gevoeld. Er mist iets. Ze heeft altijd een diepgeworteld gevoel gehad dat zij geen bestaansrecht heeft. Als ze er achter komt dat ze geadopteerd slaat het in als een bom, maar Hannah's wereld wordt nog meer ondersteboven gezet als ze hoort waarom het haar nooit eerder is verteld; ze blijkt de overlevende van een mislukte abortus. Wanhopig op zoek naar antwoorden, onderneemt ze met enkele vrienden een reis om haar biologische moeder te vinden.

avatar van Hectometerpaal
Ik raad mensen af het bovenstaande verhaaltje bij deze film te lezen.
Eigenlijk is het een grote spoiler.

Mooi en aangrijpend verhaal.
Niet overdreven sentimenteel in beeld gebracht .
Prima acteerwerk zorgt voor een geloofwaardig en degelijk verloop van de film.
Tip: blijf kijken als aftiteling loopt.

Aangenaam waargebeurd drama dat de aandacht goed weet vast te houden , inderdaad goed acteerwerk en ook mooi is dat de biologische moeder in de film ook in het echte leven de biologische moeder was van de echte kinderen waar dit verhaal overgaat. John Schneider ( Dukes of Hazzard) speelt overtuigend de adoptie vader.

En nogmaals : Tip: blijf kijken als aftiteling loopt

Een politiek pamflet. De film gaat zwaar gebukt onder een stempel van de conservatief-christelijke groeperingen, die in de Verenigde Staten op agressieve wijze anti-abortus campagnes voeren. Ik heb daar ernstig bedenkingen tegen. Niettegenstaande dat moet ik toegeven dat het op zich een aardige en op sommige momenten aangrijpende drama is, met een verrassende onthulling tijdens de aftiteling.