People like Us (2012)

geregisseerd door Alex Kurtzman
met Chris Pine, Elizabeth Banks en Olivia Wilde

Sam (Chris Pine), een snel pratende verkoper van in de twintig, ziet zijn laatste deal in het water vallen op de dag dat hij hoort dat zijn vader plotseling is overleden. Tegen zijn zin moet Sam naar huis, waar hij de erfenis van zijn vader moet regelen en opnieuw contact moet opnemen met zijn vervreemde familie. Dan ontdekt Sam een verrassend geheim dat zijn hele wereld op zijn kop zet: hij heeft een 30-jarige zus Frankie (Elizabeth Banks) van wie hij nooit heeft geweten. Wanneer ze elkaar ontmoeten en hun relatie zich ontwikkelt, wordt Sam gedwongen om alles wat hij dacht te weten over zijn familie te overdenken en zijn eigen levenskeuzes te herzien.

avatar van killer13
deze lijkt me wel wat, ben een enorme chris pine fan

avatar van Movie-Addicted
Fijn wegkijkertje voor de Zondag. Had iets weg van een TV film. Niks bijzonders iniedergeval.

Deze soapachtige film over een bezeerde ziel, die zijn eigen menselijke kanten ontdekt doordat hij zijn verloren gewaande zuster en neef vindt. De regisseur heeft dit drama over ontrouw, klasseverschillen en schokkende onthullingen losjes gebaseerd op zijn eigen belevenissen. Het verhaal wordt verteld volgens de geijkte wegen en mist zowel verbeeldings- als wilskracht; de positieve kijk op de menselijke natuur is gewoonweg te simpel. Het acteergehalte is zonder meer goed; Chris Pine heeft een natuurlijk charisma.

avatar van FullMoon
Een beetje te Amerikaans. Een 2.5 sterren is meer dan genoeg.

avatar van tal1b
Prima drama, wat USA clichés, maar daarentegen 'n goeie cast

avatar van valleyman
En met Michelle Pfeiffer!

Mooie ingetogen film met een prima verhaal en een meer dan uitstekende cast , vooral de bevallige Elizabeth Banks als Frankie is om op te eten verder nog een rol van Michelle Pfeiffer als de moeder van Pine.

avatar van tal1b
valleyman schreef:
En met Michelle Pfeiffer!

jup, heb respect voor haar, heeft een goeie rol neergezet

avatar van gillie24
Hele mooie film met uitstekend acteerwerk. Het is inderdaad wel weer typisch Amerikaans, wat betekent dat het verhaal precies verloopt zoals je het eigenlijk al in het begin ziet aankomen. Neemt niet weg dat de film heerlijk wegkijkt en hier en daar toch weet te ontroeren.
Elizabeth Banks heeft mij het meest verrast. Ze kan dus blijkbaar meer dan alleen platte en romantische komedies, drama kan ze ook zeer goed aan. Mooie vrouw ook.
Jammer dat een andere beauty Olivia Wilde zo weinig screentime had. Ook een mooie rol van Michelle Pfeiffer.

Prachtig verhaal. Realistisch in beeld gebracht.
Film komt goed tot zijn recht dankzij degelijk acteerwerk.
Chris Pine en Elizabeth Banks ( mooie vrouw ook nog eens om naar te kijken) zetten puike karakters neer. Mooie soundtrack geeft de film nog eens een extra gouden randje.

avatar van Mars4i
Goede film die wat zwakker begon. Er wordt in het begin iets te veel moeite gedaan om Sam een negatief karakter te geven. Als dat achter de rug is kleine je een goed geacteerd drama. Leuk om Michelle Pfeifer weer eens in een film te zien.

avatar van blueeyes78
Mooie film...eindigt heel mooi...

avatar van Decec
Een mooie dramafilm...
Een ware gebeurtenissen...
Mooi verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Chris Pine ...
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Hoopvolle titel, maar de vlag dekt de lading niet...
Echt diepgaand is het niet en, ondanks dat het zou "geïnspireerd" zijn op ware gebeurtenissen, zit er hier en daar toch wel wat onwaarschijnlijkheid in het verhaal, ontbreekt het aan echte emotie maar vervalt de film gretig in de gekende Amerikaanse flauwe sentimentaliteit en romantiek, clichés en natuurlijk dient, ook al American style, de superintelligentie van een 11-jarige gepromoot.

Het regiedebuut van Alex Kurtzman bevat voldoende ingrediënten om een mooie film te maken. Helaas verraadt Kurtzman zijn achtergrond niet en giet hij het verhaal, dat deels gebaseerd is op eigen ervaringen, in het hem als tv-producer welbekende sjabloon van een Amerikaanse tv-film. Zodoende ontbreken veelal echte emoties, die pas op het laatst een beetje loskomen nadat Sam (Chris Prine) bijna de hele speelduur van de film nodig heeft gehad om met de waarheid op tafel te komen.

Daar staat tegenover dat Michelle Pfeiffer en in het bijzonder Elizabeth Banks beiden een dijk van acteerprestatie neerzetten. Het is vooral het acteren van die twee, die de aandacht weet vast te houden en de film boeiender maakt dan hij door het nogal gekunstelde verhaal eigenlijk is. Het irritante gedrag van wijsneus Josh moet je maar op de koop toe nemen.

avatar van henkula
Veel te lange drama film met, hoe kan het ook anders, aan het begin de dood van iemand waar je totaal niets van weet.

avatar van Nierika
Die is nooit op DVD of Blu-ray verschenen?

Redelijke film waarin een man er bij de erfenis van zijn vader achter komt dat hij een half-zus heeft. De film heeft vooral in het begin wel wat weg van Rain Man. Ondanks dat het allemaal wel goed wegkijkt, is de film onnodig lang omdat het te lang duurt voordat de waarheid boven water komt. Ietwat sentimenteel, maar dit wordt deels goedgemaakt door de fijne cast die niet teleur stelt.

Dominootje
Zo'n film waar je eens in de zoveel tijd gewoon behoefte aan hebt!

avatar van SmackItUp
Prima vermaakt met dit familiedrama. Goede vertolkingen, mooie beelden en een interessant verhaal. Neem de clichés op de koop toe en je hoeft je niet te vervelen.

Redelijke drama over een verkoper die na de dood van zijn vader er achter komt dat hij een halfzus heeft.
De film begint vrij zwak, waar Sam het om de een of andere reden niet voor elkaar kan krijgen om te vertellen dat hij de halfbroer is. In het begin ontbreekt het de film ook grotendeels aan emoties, waardoor nagenoeg geen sympathie opgewekt kan worden voor Sam en zijn moeder. De tweede helft bevat overduidelijk meer emotie en passie. Op zich is het ook vreemd dat de moeder van Frankie in de hele film geen enkele keer wordt benoemd.

De acteerprestaties stellen gedurende de hele film nergens teleur. Pine en Banks hebben zo'n heerlijke chemie dat je bijna bang wordt dat ze verliefd op elkaar worden. Ook zijn er een aantal prachtige shots in de film verwerkt. Dat, samen met de fijne soundtrack, zorgt voor een warme, sfeervolle film. Jammer dat op het einde alle clichés uit de kast worden getrokken.

Mooie ingetogen film met een prima verhaal en een meer dan uitstekende cast , vooral Elizabeth Banks. Michelle Pfeiffer en Pine. Chris Pine heeft een natuurlijk charisma.