Wrongfully Accused (1998)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Komedie

geregisseerd door Pat Proft
met Leslie Nielsen, Richard Crenna en Kelly LeBrock

De wereldberoemde violist Ryan Harrison raakt verstrikt in een korte maar passionele relatie met de steenrijke Lauren Goodhue. Zij lokt Harrison echter in de val en beschuldigt hem ten onrechte van de moord op haar echtgenoot, Hibbing Goodhue. De echte dader kan ontsnappen. Harrison wordt door de politie ingerekend en wordt veroordeeld tot de doodstraf. Onderweg naar de plaats van executie kan hij echter door een toevallig busongeluk ontsnappen. Hij is vrij en vastbesloten zijn onschuld te bewijzen. Daarbij krijgt hij de hulp van de bevallige Cass Lake, die hij echter niet volledig kan vertrouwen want misschien heeft zij ook wel iets met de moord te maken...

www.freerecordshop.nl - 6,95 = verzent kosten 8,95 =

www.bol.com 6,= verzent kosten 1,95

ik heb de dvd ook gekogt bij bol.com!

avatar van Timecop
lars-pixar schreef:
www.freerecordshop.nl - 6,95 = verzent kosten 8,95 =

www.bol.com 6,= verzent kosten 1,95

ik heb de dvd ook gekogt bij bol.com!

verzent kosten? gekogt? Beter opletten op school jochie....

avatar van Mr. Chiel
Ik heb bij deze film nog vaker gelachen dan bij The Naked gun, en die vond ik al geweldig. Zo flauw, zo goed gevonden.
*4,5! Niks op aan te merken.

avatar van WeZet
Fantastische Nielsen-film!

Je houd er van of je houd er niet van, zo simpel is het. Hilarische opmerkingen ( "Your lies are like bananas. They come in big yellow bunches."), voorspelbare uitgemolken blunder na blunder (ziekenhuis scene , low rider, gevangenis etc.)] werkelijk geweldig!

Goed fout, dat kan Leslie Nielsen wel (als er ook maar een dito scriptschrijver en productieteam bij zit). Door zijn uitstraling, handelingen, uitspraken en over the top humor maakt hij mijn dag telkens weer goed.

avatar van Kr!kke
Nogal een belachelijke film, desalniettemin waren er enkele leuke momenten...

avatar van 606
Het is echt een 50% / 50% mix van zeer flauwe grappen afgewisseld met leuke humor.
Daar in tegen was er totaal geen verhaal te bekennen.
Leslie was wel weer goed op dreef.

2,5 ster

avatar van DragQueen
Deze komedie is bijna niets anders dan een verzameling aan flauwe grappen. waarvan er nog geen handjevol echt leuk zijn. verder is het slappe verhaal niets anders dan gebakken lucht, en is het enige pluspunt leslie nielsen. die de film dan nog iets van meerwaarde geeft. 2 sterren.

avatar van Devoo
Absurde onzinfilm die af en toe wel geinig is, maar over de hele lijn niet echt boeit.

avatar van Temparer
De sterkste film van Leslie Nielsen. Hij is zo fout en droog dat ie gewoon geweldig is om naar te kijken! Als fan van Nielsen is dit een van zijn beste films. Ook de grappen zijn geniaal uitgewerkt.

Lars Film
Wrongfully Acussed, Als grote fan van Leslie Nielsen is dit toch wel een topper.
Het verhaal is leuk in elkaar gemaakt, en het acteer werk is goed gelukt, een paar geslaagde grappen en een B casting.Timing is wel lang genoeg voor een komedie. 3,5*

avatar van PEN15
Dit blijf ik een van Leslie's leukste vinden. Voor mij is het meer dan dat, want het was tevens mijn allereerste dvd die ik ooit kocht.. en ik had nog geen dvd speler. Ik vroeg mijn jeugdvriend nog of hij er divx van kon maken zodat ik thuis toch kon kijken. Dat kostte met de huidige techniek van toen nog zoveel tijd dat het een belofte werd die nooit werd nagekomen. Mijn maat noemde hem altijd Leslie Nielson en dat is ook waarom ik het expres zo heb geschreven in mijn post van 2007. Hij vond er nooit wat aan, maar ik heb hem daarentegen nog nooit zo hard zien lachen om het fragment waarin die Arabier naar de grond ging. Dat moest trouwens een tennisracket zijn en geen golfbal. Ik heb hem inmiddels zo vaak gezien en blijft nog steeds zo goed als toen ik hem voor het eerst zag. Bedankt Leslie.

Aan de binnenkant van de hoofdstuk indeling staat trouwens nog een leuke grap: Saving Ryan's Privates!

PEN15 schreef:

Zou ik mogen weten welk merk die Dvd heeft van WrongFully Accused?
Ik heb er namelijk 2 een van DFW zonder menu alleen de film, en ik heb eentje met het merk Universal die heb ik van de videotheek, daar zitten veel extra’s op!

avatar van PEN15
Goede vraag, want waaraan kan ik zoiets zien? Het is zo'n oude regio 1 disc uit Canada, toen nog in die standaard kartonnen hoesjes met plastic randjes. Er staan een hoop extra's op, maar geen outtakes of deleted scenes. Heb jij dat wel? Ik ben benieuwd.

Overigens, ik vind de anderstalige titels wel grappig: Duits "Leslie Nielsen ist SEHR verdächtig" Frans: "Leslie Nielsen est le détonateur".

avatar van lars-pixar
Ik heb eerst een jaartje terug een DFW Dvd bestelt bij Free Record Shop, prachtige hoest enzo maar de Dvd stelt verder weinig voor (voor 6,00euro) , geen menu of extra’s.Ik had ook al een tijdje een video band liggen van die film en die had het merk Universal, toevallig lach bij de Film Club daarvan de Dvd, ik dacht ja die heb ik al maar dit is een andere verzie dus kocht ik die voor 4,00 daar op staan veel extra’s zoals de trailer en making of en interview met de acteurs en regie (zonder ondertiteling) speelduur van de film is gewoon het zelfde bij alle bij maar ik zou iedere fan de DFW Dvd afwijzigen die is echt zonde van voor geld!

Trouwens daar zat ik mee te rommelen met de taal dat is echt geweldig, maar ik heb nog 2 Dvd’s waar Leslie Nielsen in een andere taal spreekt zoals in:
Repossessed (Praat hij Duits!)
Spanish Movie (Praat hij Spaans!!)

Geweldig, dat is ook zijn eigen stem in die andere taal, dus niet ingesproken.

Akron777
Zeer flauw, maar toch zeer vermakelijk. Het leukste waren de verschillende referenties naar The Fugitive, Usual Suspects en Han Solo.

Akron777
Na ongeveer vijf jaar geleden vorige week nog eens opgezet, maar dat viel toch echt zwaar tegen. De humor is gewoon van zo'n laag niveau, veel te flauw. Ik verlaag naar 3*.

avatar van Lefgozer
Gewoon weer ouderwets lachen met mr. Nielsen. Je weet wat je kan verwachten. Iets minder dan The Naked Gun reeks en een stuk beter dan 2001: A Space Travesty (wat niet zo moeilijk is).

Laatst voor het eerst in jaren opnieuw gezien, en moet zeggen dat het veel slechter uitviel dan de film in mijn herinnering was. Heeft wel een aantal leuke momenten, maar de film is voor mij grotendeels veel te flauw, met té random grappen.

avatar van JTV-kijker
Na nog eens een herziening toch wel een stukje minder, maar ik kan toch nog altijd lachen met de flauwe grappen van Nielsen. Jammer dat hij er niet meer is.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het verschil met Naked Gun of Airplane is dat deze film nog die minimum aan structuur ontbreekt. Naked Gun had nog de parodie op de tv-detective/film noir en Airplane draaide constant rond het vliegtuig of de luchthaven met parodie op de rampenfilms. Wrongfully Accused is net als andere (mindere) films van Leslie Nielsen een reis langs vele parodieën en grappen die de ene keer wel, de andere keer weer niet werken. Leuk om een keer te zien en als filmliefhebber de parodieën eruit te halen. Maar de mindere grappen maken het soms een hobbelige kijkbeurt. Het niveau is nog geen Scary Movie gedoe, maar het gaat wel die richting uit.

Meer uitleg over acteerwerk, muziek of regie hoef je hier niet te geven. Het draait enkel om de grappen. Voor de liefhebbers.

avatar van RuudC
Your sister? Yeah, it’s like a brother, but then different. Zo droog! Zo spontaan! Ik ben altijd dol geweest op Leslie Nielsens humor. Altijd hetzelfde kunstje. Iedere keer worden er nieuwe films op de hak genomen. Gewoon weer negentig minuten rare fratsen, slechte dialogen en een nog slechter verhaal. Veel inhoud is er niet, maar zoals altijd heb ik zowat over de grond gerold van het lachen. Een must voor liefhebbers van slechte humor.

'Your lies are like bananas, they come in big yellow bunches!'

Overduidelijk niet het beste werk van Nielsen en bij vlagen zo ongelooflijk flauw, maar tegelijkertijd zo vermakelijk dat het allemaal niet uitmaakt. NIelsen met zijn gortdroge hoofd kan met een hoop wegkomen, maar ook de briljante oneliners uitspugende Richard Crenna doet het erg leuk. Bij vlagen missen de grappen hun doel, maar voor het grootste gedeelte is het minstens gniffelen tot hard lachen bij grappen over eenarmige, eenbenige en eenogige boeven, anaconda's, treinen en violen.

avatar van Spetie
Typische Leslie Nielsen film, waarin de grappen zich in een enorm rap tempo opvolgen.

Het probleem is echter dat de grappen soms wel, maar meestal niet leuk en /of geslaagd zijn. Dat ligt overigens niet aan Nielsen, die net zo droog is als altijd, maar de grappen lijken gewoon veel minder goed geschreven. De geoefende filmkijker zal hier parodiestukjes uit o.a. The Fugitive, The Godfather, en Mission Impossible voorbij zien komen.

Vind je dat leuk, dat valt er waarschijnlijk nog wel wat te genieten. Zoek je echter goede en geslaagde grappen, dan ben ik toch bang dat je hier aan het verkeerde adres bent.

Dit is één van de beste films van leslie nielsen , ik was nog aan het lachen om de vorige grap en de volgende was er alweer.
Het verhaal was niet zo best maar daar kon ik toch nauwelijks nog wat van volgen door de geweldige grappen. One of the best !

Het is zeldzaam dat ik hardop lach bij films/video's. Nog zeldzamer als ik het alleen kijk. Deze film gister bekeken en heel vaak hardop moeten lachen. 'Nuff said. Legendarisch. Komt in mijn favorietenstapeltje met Airplane, Hot Shots, Naked Gun en Police Academy.

avatar van Left4Dead
Bagger van de bovenste plank, te goedkope "humor".