Mr. Magoo (1997)

Komedie / Familie

geregisseerd door Stanley Tong
met Leslie Nielsen, Kelly Lynch en Matt Keeslar

Magoo, gebaseerd op het stripfiguurtje is een excentrieke bijziende miljonair. Doordat magoo weigert een bril te dragen raakt hij verwart in de meest vreemde situaties. Zo krijgt Magoo bij een bezoekje aan een museum een bijzonder waardevolle diamant in zijn bezit. Terwijl Magoo op zoek gaat naar de eigenlijke daders van de roof is de politie weer op zoek naar Magoo.

ik ben nooit zo dol geweest op Nielsen. Ik vind m maar een oud mannetje (het had mn opa kunnen zijn) die alleen maar vieze dingen doet met veels te jonge dames.

maar daar kwam ik pas later achter want ik Mr. Magoo vond ik hem leuk. het is zelfs (samen met wrongfully Accused) een tijd lang mn favo film geweest! oke, dat kan misschien ook komen omdat ik 12 was en ik nooit een nieuwe film wou kijken.

avatar van jumpstylemovie
HarmJanStegenga schreef:
Die Leslie Nielsen kan ik soms nog wel om lachen, maar dit is echt weer een erg slechte film! Acteerwerk is bar en het verhaal slaat natuurlijk ook nergens op! Hij verdient toch 2 sterren omdat ik soms nog wel even kon lachen (dankzij Leslie Nielsen dan).....

* *

Dat stuk met de kip was erg erg leuk !

Ja of kalkoen ...

avatar van lars-pixar
Ik heb de film op dvd!!

avatar van lars-pixar
Leuk verhaal, leuke hond en leuke acteurs.

Had er meer van verwacht.

Lars Film
Mr Magoo, precies een goeie rol voor Leslie Nielsen die ook goed heeft uitgevoerd.Alle grappen die er in zitten waren meer van de schijter lach.Maar het verhaal was best te doen.2,0*

Dick2008
De film is van Buena Vista Pictures wat een onderdeel van The Walt Disney Company is.
Ik heb de film nog maar eens bekeken. Maar dan zie je dus weer, dat zo'n film dan toch niet zo leuk is dan in gedachten.

De film begint (en eindigt) met een tekenfilm zodat je weer een beetje op de hoogte bent van Mr. Magoo en gaat dan over in een echte film. Dat op zich hebben ze wel leuk gedaan.
Zover ik weet zijn die cartoons ook niet heel erg grappig alleen de manier waarop getekend dan weer wel. En misschien is het dan ook beter om vanuit dat standpunt de film te bekijken.
Het is dan ook niet dat de film slecht in elkaar zit maar ik vind gewoon dat hij als geheel niet lekker loopt. En zo zit je dan te kijken op een manier dat er af en toe een lachje vanaf kan maar verder doet de film niet veel.
De acteurs doen ook gewoon teveel hun best om leuk te zijn en dat geldt dus ook voor Leslie Nielsen. Toch krijgt Nielsen het wel aardig voor mekaar om een Mr. Magoo neer te zetten en daardoor is hij wisselend grappig. Maar het verhaal zelf helpt ook niet echt.

Eigenlijk is het ook meer een familiefilm die avontuurlijk in elkaar is gezet waarbij heel veel verschillende situaties elkaar opvolgen. Ik kan wel begrijpen dat, zeker als je deze met kinderen gaat bekijken, er toch een bepaalde gezelligheid vanuit gaat. De soort humor moet je ook gewoon liggen, maar dat geldt voor alle Leslie Nielsen-films wel want die zijn allemaal niet erg hoogstaand maar kennen toch een bepaalde aantrekkelijkheid.
De enige die regelmatig de show steelt is de hond van Mr. Magoo, grappig dier. En dat is dan duidelijk een pluspunt. Dit soort films wordt zoveel gemaakt en dan krijgt deze film nogal wat aandacht maar er zijn gewoon veel slechtere. 2.0

avatar van Gang_Star
Deze film is echt voor de liefhebbers van Leslie Nielsen te noemen. Humor is gigantisch kinderachtig, maar heb me er toch wel redelijk mee kunnen vermaken. Iets wat ik meestal wel heb bij films van Nielsen.

avatar van DragQueen
Weing verheffende komedie, met een flauw acterende Leslie Nielsen. 1,5 Ster.

Heh.

Net zoals vele van z'n maatjes is Stanley Tong eind Jaren '90 naar Amerika verkast. Maar om dan bij een film als deze terecht te komen, daar moet toch een apart verhaal achterzitten. Misschien in het zog van Jingle Ma, want die zag ik ook voorbij komen op de credits.

Geen actie, wel een nogal typische Nielsen comedy, maar dan met brake grappen en lullige personages (die ik niet kende). Vooral opvallend lelijke monden in deze film, geen idee of dat ergens een referentie naar was maar iedereen leek wel een extra grote bek te hebben. Acteerwerk verder ook erg slecht, met Garner voorop uiteraard.

Lomp verhaaltje enzovoort enzovoort. Eigenlijk telt enkel de humor en die is, een zeldzaam moment uitgezonderd, gewoon érg slecht. Net zoals zovele HK regisseurs voor hem bleeft het voor Tong maar bij één film, gelukkig maar denk ik dan.

avatar van Mr. Chiel
Een film met Leslie Nielson, dan weet je wel wat je ongeveer kan verwachten. Flauw, melig, misverstanden... Ik hou er van! Zeker met in het achterhoofd dat het voor kinderen is meer dan een goede film. Paar hilarische scènes! Staat op plek 40 in de lijst met Slechtste Films. Bijzonder...