Bringing Down the House (2003)

geregisseerd door Adam Shankman
met Steve Martin, Queen Latifah en Eugene Levy

Ondanks hun echtscheiding houdt advocaat Peter Sanderson nog steeds zielsveel van zijn ex-vrouw Kate. Hij kan maar niet begrijpen wat hij fout heeft gedaan en waarom ze hem verlaten heeft. Toch probeert hij het verleden te vergeten. En dat lukt best dankzij de knappe juriste waarmee hij via internet kennis heeft gemaakt. Hun eerste echte kennismaking blijkt echter een ontnuchtering. Charlene, de dame in kwestie, is een ontsnapte gevangene die haar onschuld staande houdt en hoopt dat Peter haar naam alsnog kan zuiveren. Kan ze Peter ervan overtuigen om haar te helpen?

avatar van moviegirl
weer een vermakelijke comedie met Queen Latifa. Steve Martin vond ik wel wat minder, maar verder een leuke comedie voor een vrijdagavond

avatar van Kisje
Film met enkele grappige scènes, maar meer ook niet..

avatar van xenne
persoonlijk vond ik dit maar niets... saai verhaaltje en zelden of nooit grappig, met moeite uitgekeken .... 1 voor de moeite

Soort van comeback voor Martin. Waarom juist bij deze film is mij een raadsel.. deze verschikkelijk brave film mist behalve een fantsoenlijk verhaal ook nog eens humor! Niet één keer heb ik hoeven lachen.

De enige emotie die deze film op wist te roepen bij mij was plaatsvervangende schaamte, wanneer Martin weer eens probeert grappig te zijn maar daar hopeloos in faalt. Het dieptepunt is die scene in de club, met Martin als rapper. Latifa was eigenlijk alleen maar irritant. Haar dieptepunt was die vechtscene met een andere vrouw. Mijn dieptepunt was toen ik besefte dat ik de film toch helemaal af had gekeken. Waarom?!

avatar van Thomas83
Ik vind dit maar een slechte film. Het lijkt wel een kruising van veel andere, toch al niet bepaald originele, Hollywood-films. Heb ook zelden moeten lachen om de film. Ik was vooral verbaasd hoeveel cliché's er in de film zijn gepropt. Bij de scene met de dochter en die keurige jongen die haar mee uitneemt en aan Steve Martin wordt voorgesteld ging ik zelfs twijfelen of ik deze film al niet eens had gezien. Ik heb die scene zo'n beetje letterlijk al in een andere film gezien. Weet niet meer welke helaas.
Dat rijke ultra-conservatieve vrouwtje vond ik nog het leukste eigenlijk. Queen Latifah was op zich ook niet slecht, maar ze doet niks nieuws en daardoor lijkt het al gauw op imiteren. Een soort kruising tussen Eddie Murphy en Whoopi Goldberg of zo. De rol van Eugene Levy was ook al niet origineel en totaal overbodig. De filmmakers wilden gewoon scoren door in feite de vader uit American Pie in de film te gebruiken.

sylvia1
Leuke film!

avatar van Ajax&Litmanen1
Wat een lage cijfers zeg!
Ik vond de film wel geslaagd. Wel uiterst voorspelbaar, maar dat maakte me weinig.

Steve Martin zet een aardige rol neer als een hele keurige gozer die dan een gevangene over de vloer krijgt. Latifah speelt haar erg grappig. En ik heb altijd een zwak voor de bijrolletjes van Eugene Levy. Ook hier is hij weer goed op de plek. Hij hoeft niet veel te doen, maar zijn droge kop is altijd al genoeg voor een lach.

Het is op het einde zoals vaker helaas in films weer enorm vervelend afgekapt met een druilerig, happy end waar de cliche's en moralen niet weg te slaan zijn. Maar ach, het was te verwachten.

avatar van kinjutsu
Enige film waarin ik Steve Martin's humor enigzins kon waarderen.

"Excuse me... Homies"

Tja, film waar ik moeilijk een cijfer op kan plakken.

De film was tot ver over de helft heel erg matig. Op het einde heb ik er toch hard om kunnen lachen (voorspelbaar maar toch leuk).

Eugene Levy had van mij een grotere rol mogen hebben. Wat een prachtig figuur.

Dankzij het leuke einde:

avatar van notorious_kim
deze film is wel nog genieten, ik heb er aardig mee gelachen. nu niet meteen voor te kopen ofzo, maar voor zo'n ontspannende avond als ze hem op tv spelen, geen probleem mee.

notorious_kim schreef:

Klopt. Leuke film om eens te zien

avatar van kanjertje
Mooie en leuke komedie.

avatar van Eric Roberts
Oké, misschien wel voorspelbaar maar toch geinig filmpje met Queen Latifah heerlijk "over the top".

avatar van Timothyvdmeer
Grappige voorspelbare film. Met als hoogtepunt de rol van Eugene Levy. Die speelt werkelijk hilarisch.

Komt soms wat geforceerd over maar zeker vermakelijk!

avatar van predator
One of the funniest movies ever (zie poster) slaat helemaal nergens op, maar op zich een redelijke film met wel hele uitgekauwde grappen.

Vermakkelijke comedie. Stereotype karakters en een voorspelbaar verhaal, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Leuke bijrollen van Eugene Levy en Joan Plowright. Echter is het toch Queen Latifah die de leukste rol heeft, en deze met veel enthousiasme speelt. Veel racistische grappen, maar daar komt de film toch wel mee weg.

avatar van Al DeNiro
Vanavond weer lekker lachen om Eugene Levy

mug13
Na de bezichtiging van deze film kan ik zeggen dat ik een leuke filmavond achter de rug heb.

avatar van Kisje
Jammer dat Steve Martin altijd in zulke cliché-films meespeelt, want ik kan z'n humor wel appreciëren.

avatar van DragQueen
Aardige Komedie, die verder niet veel om het lijf heeft. Maar wel zorgt voor enkele geslaagde grappige momenten. Verder best leuke rolletjes van Martin en Queen Latifah. 2,5 Sterren.

avatar van mnrk
Mr. Sanderson! Is everything okay? I thought I heard Negro!

Dit was gewoon een vermakelijke komedie van Adam Shankman...

Het verhaal is natuurlijk lekker standaard maar mede door het leuke acteerwerk van Steve Martin en Queen Latifah blijft de film leuk om naar te kijken. En natuurlijk de leuke bijrollen van Eugene Levy en Betty White ....

avatar van PSV.
Komedie?

avatar van m1701
mwah... verhaal best leuk
maar het overdreven gedoe van Martin wordt ik altijd doodmoe van....
jammer

avatar van renzoroy
amusante komedie

avatar van dalma
Best een leuke film. Ben niet echt een fan van Steve Martin, maar hier valt het goed mee.