Spanglish (2004)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door James L. Brooks
met Adam Sandler, Téa Leoni en Paz Vega

De mooie, trotse Latinovrouw Flor en haar dochtertje verhuizen naar Los Angeles. Flor neemt een baantje aan als huishoudster bij de familie Clasky, maar merkt al snel dat het er in deze familie niet zo aan toe gaat als dat ze gewend is. De familieleden kennen ieder zo de nodige problemen en ondanks dat Flor de Engelse taal niet machtig is, probeert ze haar gevoelens over de situatie te uiten.

avatar van Katharina
Helemaal mee eens, The Scorcher!
Ik haat kinderen in films, maar ik vond dat dikke meisje echt goed! En ze kam helemaal niet irritant over. Het dochtertje van Flor vond ik daarentegen enorm irritant!

avatar van maxcomthrilla
De taalverschillen brengen een hoop (leuke) problemen en misverstanden met zich mee, in een film die wel duidelijk te lang aan blijft slepen. Op de acteerprestaties viel niet veel af te dingen, alhoewel ik de te uitleggerige voice over van de dochter van Paz Vega storend vond, mede dankzij die typische 'Jip & Janneke taal' stem opdat kleine kinderen het ook allemaal zouden snappen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de film het eerste uur goed volgde, maar dat mijn aandacht tijdens de 2de tijdspanne verlegd werd naar iemand die naast mij op de bank zat. Een 3* lijkt mij voorlopig voldoende.

avatar van Minotaures

Paz Vega

Goede film. Mooi verhaal. Goede acteurs. Heet einde vond ik toch wat minder.

avatar van aburex
Leuk verhaal, mooie film, mooie vrouwen en een Sandler die we niet gewend zijn. Heb me niet verveeld ondanks de wat lange duur. (gisteren gezien op VTM)

Aangenaam niemendalletje met als voornaamste plusplunten de aloude Cloris Leachman in een typische Leachman-rol en de wonderschone Paz Vega. Er zijn maar weinig sterren die aan haar natuurlijke schoonheid kunnen tippen.

avatar van 606
Leuke film van de maker van het geweldige As Good As It Gets.
Geen film kan dat evenaren maar deze is op zich erg leuk.
Adam is eens een keer rustig en niet the funny man
Acteren was ook goed en Cristina deed haar rol prima, vooral de scene waarbij ze moet vertalen als ze geld krijgt.

3,5 ster

avatar van Waackx
Genner schreef:
Eén vraag: wie denkt ook maar aan Paz Vega als hij Téa Leoni heeft?

Ik zeker, ik vind Paz Vega een prachtige vrouw vooral in deze film, naar mijn mening zeker knapper dan Leoni.

avatar van jurriaan15
Genner schreef:

Téa Leoni is vreselijk.
Altijd tenenkrommend om haar te zien acteren

jurriaan15 schreef:

Téa Leoni is vreselijk.
Altijd tenenkrommend om haar te zien acteren

Geen misverstand: Téa Leoni mag zeker gezien worden. Maar er zijn weinigen die kunnen tippen aan de schoonheid van Paz Vega ("Lucía Y El Sexo" !!!!)

avatar van mikey
De hysterische toestanden in deze lange film zijn komisch neither romantisch. De ene acteur is nog erger dan de andere actrice.

avatar van ILDIB
Grote pluspunt, adam sandler die eens niet de clown uithangt. Hij duurt gewoon te lang, mits korter was hij stukken beter geweest. Begin is nl wel erg goed..

Paz vega, ik maar denken dat t penelope cruz was..

Redelijk.

Er hangt vooral een zonnig, niets-aan-de-hand sfeertje in deze film, wat dan leuk afsteekt tegen alle bijna zelfverzonnen problemen waarmee de hoofdpersonages zich opzadelen. Daarmee weet het eerste uur zich wel te onderscheiden.

In plaats van er dan langzaamaan een einde aan te breien gaat de film nog gezellig een uur door, waardoor het na 90 minuten allemaal wat begint te slepen. Jammer, vooral omdat er sowieso niet veel uitdieping was, zag ook geen enkele reden om het dan zo lang te rekken.

Sandler en Leoni zijn best komisch, Vega wil niet echt werken als "mooie vrouw". Bij die zogenaamde Spaanse schoonheden blijft toch altijd wat de twijfel of ze voorheen geen vent geweest zijn.

Eerste uur best leuk dus, tweede uur te onzinnig, teveel herhaling.

Onderhond schreef:

Vertel!

avatar van mr_erp
Best een vermakelijke film.
Alleen het einde is wel een beetje een anticlimax.

avatar van Timothyvdmeer
Mooi om Sandler uit zijn comfortzone te zien. Verder waren de acteerprestaties wel erg goed.

avatar van K. V.
'k had de film eigenlijk wat grappiger verwacht, nu vond 'k de film nogal erg naar drama neigen, zeker naar het einde toe. Niet dat de film daarom slecht was, 'k had het gewoon niet verwacht.
Het acteerwerk was prima, Adam Sandler was ook goed op dreef.
De film mocht misschien wel een tikkeltje korter, maar vervelen deed hij zeker niet.

avatar van Cleanshot
Eenvoudig verhaal met best wat leuke humor er in. Ik vond die Teá wel een lekker vrouwtje, trots karakter en mexicaanse passie straalde er van af. Mjam.

bekijk english vinglish ik vind die film beter

Bollywood schreef:
bekijk english vinglish ik vind die film beter
Ben ik met je eens, maar deze is ook niet slecht.