Bringing Down the House (2003)

geregisseerd door Adam Shankman
met Steve Martin, Queen Latifah en Eugene Levy

Ondanks hun echtscheiding houdt advocaat Peter Sanderson nog steeds zielsveel van zijn ex-vrouw Kate. Hij kan maar niet begrijpen wat hij fout heeft gedaan en waarom ze hem verlaten heeft. Toch probeert hij het verleden te vergeten. En dat lukt best dankzij de knappe juriste waarmee hij via internet kennis heeft gemaakt. Hun eerste echte kennismaking blijkt echter een ontnuchtering. Charlene, de dame in kwestie, is een ontsnapte gevangene die haar onschuld staande houdt en hoopt dat Peter haar naam alsnog kan zuiveren. Kan ze Peter ervan overtuigen om haar te helpen?

avatar van bioscoopzaal
Best een aardig filmpje, niks nieuws, maar ook niet vervelend ofzo. En Queen Latifah is zo'n een heerlijke 'big mamma'. Heel aanstekelijk. De film is bijgevolg ook het beste als zij op het scherm is.

3 sterren.

Ik vond deze film ook maar niets. Zelfs al slapende verveelde ik me nog.

avatar van Ajax&Litmanen1
Wat een lage cijfers zeg!
Ik vond de film wel geslaagd. Wel uiterst voorspelbaar, maar dat maakte me weinig.

Steve Martin zet een aardige rol neer als een hele keurige gozer die dan een gevangene over de vloer krijgt. Latifah speelt haar erg grappig. En ik heb altijd een zwak voor de bijrolletjes van Eugene Levy. Ook hier is hij weer goed op de plek. Hij hoeft niet veel te doen, maar zijn droge kop is altijd al genoeg voor een lach.

Het is op het einde zoals vaker helaas in films weer enorm vervelend afgekapt met een druilerig, happy end waar de cliche's en moralen niet weg te slaan zijn. Maar ach, het was te verwachten.

Vermakkelijke comedie. Stereotype karakters en een voorspelbaar verhaal, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Leuke bijrollen van Eugene Levy en Joan Plowright. Echter is het toch Queen Latifah die de leukste rol heeft, en deze met veel enthousiasme speelt. Veel racistische grappen, maar daar komt de film toch wel mee weg.