Bringing Down the House (2003)

geregisseerd door Adam Shankman
met Steve Martin, Queen Latifah en Eugene Levy

Ondanks hun echtscheiding houdt advocaat Peter Sanderson nog steeds zielsveel van zijn ex-vrouw Kate. Hij kan maar niet begrijpen wat hij fout heeft gedaan en waarom ze hem verlaten heeft. Toch probeert hij het verleden te vergeten. En dat lukt best dankzij de knappe juriste waarmee hij via internet kennis heeft gemaakt. Hun eerste echte kennismaking blijkt echter een ontnuchtering. Charlene, de dame in kwestie, is een ontsnapte gevangene die haar onschuld staande houdt en hoopt dat Peter haar naam alsnog kan zuiveren. Kan ze Peter ervan overtuigen om haar te helpen?

En waarom blijft Neder zo zeuren over deze film. Als je er niks aan vind, waarom blijf je dan berichten plaatsen hier.

Om andere mensen deze draak van een film te besparen

Jij mag em zien hoor , jij had toch al deep impact op 1 staan

Wat draak van een film? Ik vind hem best leuk. En wat is er mis met Deep Impact. Nee jij bent lekker origineel met je top 10!

avatar van moviefreak#1
Gewoon een heel lekker tussendoortje. Steve Martin is weer lekker ouderwets goed en Queen Latifah heeft een groot acteertalent. Eugene Levy is soms wat overdreven maar uiteindelijk bij tijd en wijlen behoorlijk grappig. Normaal dus een
2 1/2 voor mij maar Steve Martin als gangsta is errug leuk dus toch maar een 3.

avatar van sn@ke
Een weliswaar doorsnee maar wel leuke komedie. Het verhaal is natuurlijk niet veel soeps maar bringing down the house heeft wel af en toe grappige momenten. Steve Martin is een goed komisch acteur en er is wel een grappige chemistry tussen Queen Latifah en hem. 3*

cr_ix
Ondanks dat kinderachtige geflame van Neder vond ik de film erg grappig... ik ben het helemaal eens met de movie-freak's!

damon
Queen is niet mooi........punt
iedereen is het daarover eens
maar in deze film is ze gecast om een big momma te spelen, en wie kan dat beter doen dan de dikke queen
typecasting heet dat

maar ze moeten eens ophouden met doe neger/blank grappen
(Martin Lawrence en "homies")

zouden zij het leuk vinden als er een film kwam die negers beledigden over hun dikke lippen en moddervette moeders?
in plaats daarvan mogen ze wel alle blanken uitschelden en als watjes neerzetten

avatar van wackyboy
't Ligt allemaal in "the eye of the beholder" toch?
Maar mooi of niet, Queen Latifah speelt hier toch in een beetje saaie film.
Het enige wat ik leuk vond was de wigger-imitatie van Steve Martin. Zo gauw hij zich mag wagen aan wat fysieke humor is-ie wel in zijn element.
Eugene Levy vond ik ook wel leuk gecast, die kan bij mij sowieso geen kwaad doen.

Mwah, het ging wel, maar het laatste kwartier ( +- ) vond ik het allemaal een beetje teveel van het goede.

wackyboy schreef:

Precies
Door zijn houding en opmerkingen in deze film, vond ik hem nog wel aardig.
2½*

neder ik hoop van harte dat je queen latifah een x echt tegenkomt en net zo'n grote bek tegen haar trekt als hier op de site, dan laat ze je vast wel ff kennis maken met "the big hurt".

verder vond ik de film een wegkijker die nergens vervelend was en af en toe zelfs grappig ook steve was eindelijk weer s te pruimen dus al met al een aardige komedie.

zeer aardige komedie met een ouderwets goede Steve Martin in de hoofdrol, alhoewel je je niet echt kapot lacht met deze film, bevat de film genoeg om de aandacht vast te houden.
ook Eugene Levy is leuk in een bijrol.

Wel geinige film. Sommige grappen waren flauw anderen waren geinig. Absoluut geen top-film maar slecht was het ook niet.

We hebben het een half uur volgehouden en keken elkaar toen gapend aan. Als je van het genre 'Theater van de lach' houdt, heb je er misschien wat lol in deze film. Ik vond het waardeloos.

Zeer vermakelijke film voor een verloren avond. Met één van de beste grappen tijdens het diner: Mamma, is master going to sell us tomorrow. Hilarisch. 3 sterren.

Zeer goeie komedie. een van de betere

Een leuke film voor een regenachtige zondagmiddag. Ik moest wel een paar keer hartelijk lachen om de herkenbare dingen. Vooral als hij met zijn dochter op het bed zit en vraagt of ze het met die jongen nu wel of niet gedaan heeft. Ik kon me dat gevoel heel erg voorstellen want dat had ik ook met mijn dochter. Ze blijven met hun .... uit mijn dochter. Maar ik denk dat iedere vader dat heeft maar ik ben er overheen gegroeid en heb nu een leuke schoonzoon. Ik geef een 3 maar met een beetje tegenzin

Absoluut komisch. Niet iedere film hoeft mee te dingen naar de hoofdprijs. Deze is gewoon grappig. Niets meer en niets minder.

avatar van WB
WB
Normaal ben ik niet echt weg van Steve Martin, maar in deze film was hij wel te genaken! Van dat "brave-huisvader-imago" komt ie nooit meer af (Father of The Bride 1 t/m 30, Cheaper by the Dozen en dan deze film), dus op zich weet je wat je te wachten staat als je een film met hem kijkt.
Viel me niet tegen!
3,5 sterren

Deze film is best vermakelijk, alleen jammer van het einde gaat het niveau van de grappen erg omlaag. 3*

avatar van SuperSideSwipe
Erg grappig, eindelijk weer eens een Steve Martin film waar je goed om kunt lachen. Nou heeft dit meer te maken met Queen Latifah die de show steelt natuurlijk maar evengoed.

Van begin tot eind zeer leuk!

avatar van Gehenna
Leuke komedie over 2 mensen met een totaal verschillende achtergrond die het een en het ander van elkaar leren..is bij vlagen echt heel grappig maar mist toch aan originaliteit waardoor ik uit kom op een 3*

Beetje clichematig allemaal.
Zoals vaak in dit soort films met twee verschillende culturen wordt dit uitgebreidt belicht en dat hoeft van mij niet zo.

Eem
Ik ben niet gek op Steven Martin maar ik vond Queen érg goed gecast, dat die ranzige man van American Pie weer zo'n ubernare rol moest spelen was bijna overbodig. Het verhaal was aan het begin tenenkrommend cliche, maar eindigde verrassend leuk.
Natuurlijk werden alle cliche's afgewerkt, maar vooruit dan.. een 2.5!

enja, dat vind ik nog best hoog voor een film zoals deze.

avatar van Hilarious
Oh deze ben ik van plan nog te zien. Hij ziet er wel leuk uit.

Zekers leuke film moeite waard om hem te bekijken!!

avatar van riivas
damon schreef:
Queen is niet mooi........punt
iedereen is het daarover eens

Nou, ik dus niet. Sorry, ik weet dat het niks met de film te maken heeft, maar moet het toch eventjes kwijt.
Je kunt niet voor een ander oordelen wat mooi is en wat niet. 'Smaken verschillen' is misschien een standaard uitspraak, maar wel zó waar.

Over de film, ik heb hem niet helemaal gevolgd, maar grootste deel wel, en dat vond ik wel leuk.
Echt heel erg gelachen heb ik niet, maar het was een vermakelijk verhaal en geen moment saai. En de bekende gezichten die voorbij kwamen, vond ik geen van allen irritant, meer leuk vanwege de herkenning

avatar van De GeuS
Film(en vooral 'Queen Latifah') was minder irritant dan ik op voorhand dacht. Het heeft alle standaard ingredientjes voor een brave, voorspelbare comedie, maar heb toch nog wel een aantal keren gelachen; dikke 2,5*

avatar van Purmerend
Gehenna schreef:

Zo'n soort berichtje wilde ik nou ook plaatsen, maar dat scheelt weer. Ook van mij 3*

avatar van catweasel
Erg flauwe komedie, met een paar aardige momenten. Hoogtepunt: Joan Plowright(geweldige actrice) en Queen Latifah in 1 kamer.
Ik verheug me erop om de combinatie Queen Latifah & Gerard Depardieu(Last Holiday) te zien.

Ik vond deze film ook maar niets. Zelfs al slapende verveelde ik me nog.