• 8.227.791 stemmen

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Paul Gross

Met onder meer: Paul Gross, Connor Price en Leslie Nielsen

Over Men with Brooms

Een man keert terug naar zijn geboortedorp voor de begrafenis van zijn oude curling coach. Al snel is hij weer terug te vinden op het ijs met zijn vier curling-vrienden.

avatar van BS

BS

Ik dacht eerst, dat dit weer zo'n flauwe ik-wil-wel-lachen-maar-er-is-niks-om-te-lachen film was.

Maar gelukkig,de film heeft een vrij serieuze ondertitel en de grappen zijn leuk,maar geen dijen-kletsers.

Leslie speelt goed.Serieus en toch comisch.Ook al neemt de film geen onverwachte wendingen,toch is hij leuk om te zien.

Ik denk dat je hem het beste kunt vergelijken met iets minder grappige Cool Runnings.

2,5 ster

avatar van Yekezzez

Yekezzez

Er is iemand die een verhaal weet te maken over de belachelijkste sport in de olympische spelen: Curling. Wijkt niet af van de gemiddelde sportfilm. En het einde is dan ook weer zeer voorspelbaar en typisch Amerikaans (ook al speelt het zich in Canada af) Ben wel blij dat Nielsen a) een baard heeft laten groeien en b) dat zijn grappen eindelijk op zijn en weer 'normale' films gaat doen.

Een typische weekfilm bij de plaatselijke videotheek.

avatar van Ericinho

Ericinho

2 cliches voor de prijs van 1...

avatar van Beejeej

Beejeej

geinig tussendoor filmpje. beetje voorspelbaar, maar wel grappig om Leslie een keer in een wat 'serieuzere' rol te zien... nou ja, minder overduidelijk platte rol dan

avatar van gotti

gotti

Hier en daar best geestig, in de trant van Cool Runnings (die overgens wel beter is dan deze film).

avatar van Leno

Leno

Wat een saaie film over een saaie sport. Sommige scenes zijn overdreven dramatisch en passen niet bij de komisch bedoelde momenten. Door regelmatig te zappen heb ik de film nog af kunnen kijken, anders had ik het niet volgehouden.

avatar van alexis

alexis

ik vind leslie is een maffe rol leuker dan deze quasi serieuze rol. wel een grappige 'sport' dat curlings

avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

Niet de film die ik had verwacht afgaande op de cover en titel. Het was een toch vrij normale komedie ipv de slapstick waar Nielsen normaal in speelt.

Ik vond de film redelijk. Het feit dat het een feel good sportfilm is scoort bij mij natuurlijk al bij voorbaat wat extra punten, maar toch wist het me niet geheel te boeien.

Het verhaal was toch te sloom voor dit soort film, en de beleving bij de acteurs was niet echt te bekenen.

Ik heb me niet echt verveeld, maar ik heb ook niet echt de drang om dit in de komende jaren nogmaals te gaan bekijken.

avatar van Waku

Waku

Ik had bij voorbaat er niet veel van verwacht en dat voorgevoel kwam dan ook uit.

Er is totaal geen chemie tussen de acteurs in de ze komedie.

Erger is nog dat reggisseur Paul Gross er serieuze pogingen onderneemt om de film meer "body"te geven door een serieuze ondertoon in te brengen en dat is helemaal de doodsteek voor deze men with brooms.

avatar van Pilcrepus

Pilcrepus

De enige film over curling die er is, mensen.

avatar van otherfool

otherfool

De ogenschijnlijk sympathieke maar wat saaie Gross (kennen we hem nog van Due South?) heeft een beetje een merkwaardige film gemaakt. Elementen van een sportfilmsatire met de sufste sport denkbaar (hiermee verslaat hij zelfs het trefbal van Dodgeball) gecombineerd met dramatische elementen a la Beautiful Girls, met onbegrepen liefde en verlangen als centraal element. Hierdoor is de film wat onevenwichtig; soms grappig, soms lief, soms een beetje scherp, maar allemaal *net* niet.

2,5*.

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

ik vond het een saaie film. **½ voor de moeite

avatar van LazyJohn

LazyJohn

Leuk begin van de film (enkele geinige grapjes).Maar het verveeld nogal vlug.

Saai, voorspelbaar verhaal. Weinig leuke grappen. Niets die enige meerwaarde geeft aan deze film.

avatar van Malick

Malick

Deze film is op zich wel vreemd omdat de film vrij veel slapstick momenten kent om vervolgens behoorlijk serieus te worden. Verder zie ik ook niet in waarom dit de beste rol is van Leslie Nielsen sinds jaren. Daarvoor kent de film te weinig originele humor en scoort daarom veels te makkelijk. Dus een film die veels te lang duurt plus dat het schuurt van komedie/parodie naar serieus drama.

avatar van ILDIB

ILDIB

Geen idee wat voor film die nu moest zijn, een romantische komedie, satire, drama, actie of sport..

Grappige momenten worden afgewisseld met ronduit slechte stukken, toch blijft ie redelijk amuseren, ik denk voornamelijk vanwege nieslen en parker..

avatar van lars-pixar

lars-pixar

lars-pixar schreef:

weer een goeie film

van leslie nielson.

Men With Brooks, Leslie Nielsen houd het droog in deze film maar de rest verzuipt in hun rol.Het verhaal was best saai maar greep je steeds weer terug om te blijven kijken. 2,0*