Repossessed (1990)

Komedie / Horror

geregisseerd door Bob Logan
met Leslie Nielsen, Ned Beatty en Linda Blair

Nancy Aglet werd jaren geleden van de duivel bevrijd. Wanneer ze op een avond met haar gezin naar een televisieshow van predikant Ernest en zijn vrouw Fanny kijkt, maakt de duivel zich opnieuw meester van haar lichaam. Opnieuw moet Nancy heil zoeken bij de exorcist en duiveluitbanner vader Jebedaiah Mayii. Maar de tijden zijn veranderd en een evangelist wil munt slaan uit de bezeten vrouw door middel van een live tv-show

avatar van matthijs_013
Vond deze film nutteloos en dom...
*0,5

avatar van Flipman
Helaas, de film borduurt alleen maar voort op grappen die veel te lang zijn. De film had leuk kunnen zijn misschien, maar daarvoor was het niveau wellicht ook niet hoog genoeg.

Ik moet toegeven, ik heb ook nog wel 's gelachen, maar in komedie's werkt het in vijfenzeventig procent van de gevallen gewoon niet als je dingen vantevoren ziet aankomen.

film_kaza
Dit is gewoon een leuk Nielson filmpje waarbij ik me bijna net zo vermaakte als bij the naked gun. Zeker geen flop.
Als je niet van Nielson houd moet je hem ook niet kijken.

3 sterrren

Spijtig genoeg heb ik vanavond mijn tijd verspild aan Repossessed (1990). Ik had geen zin in een zware film, had meer trek in een flauwe komedie. Een flauwe komedie heb ik op zich gekregen, echter het is mij allemaal net iets te flauw. Op een gegeven moment is het gewoon niet meer grappig, eerder zwaar irritant.

Leslie Nielsen films kan ik doorgaans prima waarderen. Zelfs de film Wrongfully Accused vind ik nog wel leuk, maar dit..
Niet alleen zijn de grappen mislukt, het is ook allemaal veel te soft. De parodie gedaan in Scary Movie 2 (beginscene) was in vergelijking meesterlijk.

Met zekerheid de slechtste van Nielsen...
Verbale grappen soms erg vermakelijk, vanuit visueel oogpunt gewoon een miskleun, juist dit soort films worden al snel flauw/banaal als de visualisatie doorschiet
"Doom" merkte dit dus ook al op.

Visuele aardigheidje waren de overdreven opgeblazen borsten van de dame in het gele pakje dat borstspieroefeningen deed.

En zoals sommige films zo slecht werden dat het weer leuk was, miste deze film ook die kans: de film probeerde ook echt leuk over te komen, een regelrechte zonde in dit genre. Genadeloze flop, 1* voor sommige teksten, voor zweet en traantjes

avatar van predator
Flauwigheid ten top. 1*

Oersaaie film! omdat hij in de flop stond was het eigenlijk een must Ik ging hem dus kijken. Weinig grappige stukjes erin en Nielsen speelde irritant.

0.5 ster

avatar van thomasjuh
Ik vond de film zeker geen flop en hoop dan ook snel dat hij uit de flop 100 verdwijdt.
Ik snap al dat negatieve commentaar hier dan ook niet. De film was goed, met misschien flink wat flauwe humor, maar zeker niet te veel.
Nielsen speelt zoals altijd weer goed en er is ook nog een leuk verhaal.

avatar van Famous Person
De film was leuk.Maar ik denk dat film veel leuke was toen de film nog maar net gemaakt was.
Leuk dat Linda Blair er bij was zij speelde in de film 'The exorcist.

Bluebell
Hijs wel geinig!!
dat stukje van Dat Linda Blair zegt : Lick me Lick me, en dat ze dan een ijsje is whahaha heb me zooo kapot gelache!!
Dus een 3,5 voor 't lachen!!

matthijs_013 schreef:
Vond deze film nutteloos en dom...
*0,5

waarom kijk je hem dan

Doom schreef:

der zyn der genoeg die deze film wel kunne waardere om de flauwigheid en noem maar op
als je niks vind had je ui moeten zetten nu zit je te zeuren dat tydverspilling was en noem maar op
kom op zeg ieder video dvd speler televisie heeft een aan en uit knop vind je niks druk je hem uit klaar

avatar van notorious_kim
Dit is wellicht eentje uit mijn lijst van de slechtste films ooit. Wellicht komt dat al omdat ze een film parodiëren die ik graag zie. Verder is de humor enorm flauw.
Leslie Nielsen zie ik sowieso al niet graag spelen, ik vind dat die iets onverdraaglijk over zich heeft.

avatar van tommykonijn
Niet een keer echt kunnen lachen, Leslie Nielsen : ik vind het een van straatgehaalde acteur, misschien vinden sommige mensen hem geweldig maar ik vind er niet veel aan, hij redt de film niet en het verhaal slaat nergens op.

avatar van jumpstylemovie
Ik vind het maar en enge poster
Die Linda Blair heeft zo'n dodelijke lach!

avatar van lars-pixar
ook weer leuk van leslie nielson.

avatar van ardbeg41
Heb deze film al een paar keer gezien.
Sommige films kijk je beter ZONDER ondertitels zodat je de woordgrappen beter begrijpt en je veel beter kunt concentreren op de visuele grappen. Zeker waar het films betreft die daar veel van bevatten.
Natuurlijk heb je te maken met parodieën waar sommige, vooral jongeren, niets meer vanaf weten: wie van onder de 22 weet nog wie Jim en Tammy Baker zijn?? En dàt vind ik nu juist, naast de Exorcist parodie, het leukste stukje. Tammy Baker wordt treffend neergezet. Lig nog iedere keer dubbel over Foufou... Maar ook Leslie Nielsen brengt me weer een aantal keer aan het lachen.
Prima film.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Suffe spoof.

Met name The Exorcist wordt hier in het ootje genomen, met behulp van Linda Blair zelf. Nielsen moet voor de verplichte komische noot zorgen, maar het script is vooral flauw. Meer dan een lelijk gefilmde aaneenschakeling van platte en voorspelbare grappen is het niet geworden.

Matig.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Repossessed is een film die uiteraard z'n inspiratie haalt uit Airplane en Naked Gun. Een genre dat soms wel leuk is maar in de meeste gevallen ook saai omdat het verhaal echt wel bijkomstig wordt en de grappen niet altijd evengoed lukken. Bovendien heb je op den duur alles al wel gezien en krijg je ook het gevaar in een soort American Pie-humor te vervallen zoals dat bij de Scarie Movie sequels het geval is. Leuk om z'n grappen, maar niet alles werkt en het geheel kon beter.

Lars Film
Repossessed, door te veel kleine scènes’s is dit een beetje uit de hand gelopen film gemaakt door een hele onbekende regiescheur Bob Logan (Yard Sale/Meatballs 4) het verhaal is op zich heel leuk verzonnen.Het acteer werk is wel goed, niet alle grappen vond ik geslaagd .3,0*

avatar van Stewie Griffin
Oké, de film slaat nergens op, en de humor is heel erg flauw, maar als je dit nou eens vergelijkt met "The Exorcist" is dit toch wel een beetje om te lachen.
Linda Blair speelt weer net als in "The Exorcist" de bezetene, en ze doet het weer heel goed!

avatar van jrvdw
The Exorsist wordt vernederd door linda Blair haarzelf.

avatar van Hollywood007
Ik vond dit wel een leuk filmpje. Niks super natuurlijk maar ik denk dat dat ook niet de bedoeling was. Ongeveer hetzelfde als 'dracula: dead and loving it', ook met Leslie Nielsen. Dat Linda Blair meedoet is ergens ook wel grappig.
Ik kan hier wel mee lachen. Goed om eens te bekijken op een regenachtige zaterdagnamiddag als je niks beter te doen hebt.

movie-edje
Hollywood007 schreef:

Dan ga ik nog liever naar de bios, op een regen-achtige zaterdag.
Voor maar 19Euro per maand onbeperkt naar de film bij Pathe!

En dan ga ik zeker niet zn jaren 90" foute film kijken.

avatar van Hollywood007
Ik wel. Verschil moet er zijn. Ieder zen mening.

avatar van rep_robert
Het eerste half uur á drie kwartier valt er nog het een en ander te lachen in deze spoof en zit het wel goed met de flauwe grapjes. Daarna zakt het helaas als een plumpudding in elkaar en valt er in drie kwartier tijd nog maar een keer of 2,3 te lachen. Iets wat een spoof/parodie onwaardig is.

Jammer dat Nielsen zich buiten the Police Squad/Naked Gun ook tot dit soort films verlaagd heeft, maar een absoluut dieptepunt als een Space Travesty is nog vele malen slechter dan deze matige film.

avatar van Sjoerdow
Een voorbeeld van hoe een film van "Champions League-niveau" naar Jupiler League-kwaliteit kan zakken.

Ik heb een lange tijd niet meer zo hard gelachen als tijdens de kerk-scene in Repossessed. Die preek van pastoor Bophy gaf mij tranen in de ogen!

Jammer dat de film daarna opeens totaal geen niveau meer heeft. Dat begint in het fitnesscentrum. Vanaf dat moment is de film niet meer grappig en het verhaal interesseert al helemaal niet meer.

Even dacht ik: deze film herpakt zich de bladblazer die mensen rollend over straat blaast, hilarisch!, maar daarna is het weer armoe troef.

Ik houd het (net als rep_robert hierboven) ook op twee sterren, omdat de film in het begin een heel aardig niveau haalt, maar daarna ook heel ver weg zakt.

avatar van RuudC
Gaaf dat je Linda Blair weet te strikken voor een Exorcist parodie, maar qua uitwerking is dit echt een mindere film met Leslie Nielsen. Natuurlijk is de humor weer droog. De flop 100 notering vind ik wat overdreven, omdat hier, in tegenstelling tot praktisch alle parodiën van de laatste tien jaar, best wel wat te lachen valt. Het ligt niet aan Leslie Nielsen. Het ligt ook niet aan Linda Blair, maar eerder aan het script dat misschien wel niet droog genoeg is. Ik mis ook een beetje de spontaniteit. De betere Nielsenparodiën blinken uit in het overdrijven en dat kom ik hier toch vrij weinig tegen. Er had duidelijk meer ingezeten, maar een compleet drama is Repossessed nou ook weer niet.

avatar van Richard_Voorhees
Ik vond het samenspel tussen Blair en Nielsen wel tof.
Verder een erg flauwe Exorcist parodie, maar ik vind hem soms toch ook wel zo zijn charmes hebben. Verder heb ik Nielsen altijd al wel grappig gevonden, al heeft hij wel betere films gedaan dan deze.
Al met al een redelijk vermakelijke film. Gewoon verstand op nul zetten en gaan.

Heel leuk!

avatar van Gang_Star
Een ietwat matige komedie waarin The Exorcist het moet ontgelden. Vooral een productie die draait om komedie, en waarin het subgenre horror weinig aan bod komt.
De film heeft veelal platte humor, en veel van deze scenes zijn erg flauw. Ook Nielsen kan niet voorkomen dat deze komedie tegenvalt.