Repossessed (1990)

Komedie / Horror

geregisseerd door Bob Logan
met Leslie Nielsen, Ned Beatty en Linda Blair

Nancy Aglet werd jaren geleden van de duivel bevrijd. Wanneer ze op een avond met haar gezin naar een televisieshow van predikant Ernest en zijn vrouw Fanny kijkt, maakt de duivel zich opnieuw meester van haar lichaam. Opnieuw moet Nancy heil zoeken bij de exorcist en duiveluitbanner vader Jebedaiah Mayii. Maar de tijden zijn veranderd en een evangelist wil munt slaan uit de bezeten vrouw door middel van een live tv-show

avatar van otherfool
'Als Je Het over de Duivel Hebt'

Gelukkig, heb ik danzij Moviemeter toch nog 1 keer kunnen lachen om deze film. 0,5*, echt afschuwelijk.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Suffe spoof.

Met name The Exorcist wordt hier in het ootje genomen, met behulp van Linda Blair zelf. Nielsen moet voor de verplichte komische noot zorgen, maar het script is vooral flauw. Meer dan een lelijk gefilmde aaneenschakeling van platte en voorspelbare grappen is het niet geworden.

Matig.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Repossessed is een film die uiteraard z'n inspiratie haalt uit Airplane en Naked Gun. Een genre dat soms wel leuk is maar in de meeste gevallen ook saai omdat het verhaal echt wel bijkomstig wordt en de grappen niet altijd evengoed lukken. Bovendien heb je op den duur alles al wel gezien en krijg je ook het gevaar in een soort American Pie-humor te vervallen zoals dat bij de Scarie Movie sequels het geval is. Leuk om z'n grappen, maar niet alles werkt en het geheel kon beter.

avatar van rep_robert
Het eerste half uur á drie kwartier valt er nog het een en ander te lachen in deze spoof en zit het wel goed met de flauwe grapjes. Daarna zakt het helaas als een plumpudding in elkaar en valt er in drie kwartier tijd nog maar een keer of 2,3 te lachen. Iets wat een spoof/parodie onwaardig is.

Jammer dat Nielsen zich buiten the Police Squad/Naked Gun ook tot dit soort films verlaagd heeft, maar een absoluut dieptepunt als een Space Travesty is nog vele malen slechter dan deze matige film.

avatar van Sjoerdow
Een voorbeeld van hoe een film van "Champions League-niveau" naar Jupiler League-kwaliteit kan zakken.

Ik heb een lange tijd niet meer zo hard gelachen als tijdens de kerk-scene in Repossessed. Die preek van pastoor Bophy gaf mij tranen in de ogen!

Jammer dat de film daarna opeens totaal geen niveau meer heeft. Dat begint in het fitnesscentrum. Vanaf dat moment is de film niet meer grappig en het verhaal interesseert al helemaal niet meer.

Even dacht ik: deze film herpakt zich de bladblazer die mensen rollend over straat blaast, hilarisch!, maar daarna is het weer armoe troef.

Ik houd het (net als rep_robert hierboven) ook op twee sterren, omdat de film in het begin een heel aardig niveau haalt, maar daarna ook heel ver weg zakt.

avatar van RuudC
Gaaf dat je Linda Blair weet te strikken voor een Exorcist parodie, maar qua uitwerking is dit echt een mindere film met Leslie Nielsen. Natuurlijk is de humor weer droog. De flop 100 notering vind ik wat overdreven, omdat hier, in tegenstelling tot praktisch alle parodiën van de laatste tien jaar, best wel wat te lachen valt. Het ligt niet aan Leslie Nielsen. Het ligt ook niet aan Linda Blair, maar eerder aan het script dat misschien wel niet droog genoeg is. Ik mis ook een beetje de spontaniteit. De betere Nielsenparodiën blinken uit in het overdrijven en dat kom ik hier toch vrij weinig tegen. Er had duidelijk meer ingezeten, maar een compleet drama is Repossessed nou ook weer niet.

avatar van Gang_Star
Een ietwat matige komedie waarin The Exorcist het moet ontgelden. Vooral een productie die draait om komedie, en waarin het subgenre horror weinig aan bod komt.
De film heeft veelal platte humor, en veel van deze scenes zijn erg flauw. Ook Nielsen kan niet voorkomen dat deze komedie tegenvalt.