The Chase (1994)

Komedie / Actie

geregisseerd door Adam Rifkin
met Charlie Sheen, Kristy Swanson en Henry Rollins

Veroordeeld tot levenslang voor een bankoverval die hij niet heeft gepleegd, slaagt Jack Hammond er tijdens een onbewaakt moment in uit de gevangenis te ontsnappen. Alles gaat goed tot hij bij een benzinestation twee agenten opmerkt, die toevallig in de buurt zijn. Paniek maakt zich meester van Jack. Hij gijzelt de knappe Natalie en slaat met haar op de vlucht in haar supersnelle rode sportwagen. Het hele politiekorps, met in één van de wagens een televisieploeg, zet onmiddellijk de achtervolging in. Boven de rode BMW cirkelt ook een nieuwshelikopter. Tijdens de wilde rit en in alle chaos leren Jack en Natalie elkaar beter kennen. Het blijkt dat zij de dochter is van een rijke industrieel, die niets of niemand zal sparen om haar weer heelhuids terug te krijgen.

LdK
Ik heb hem vandaag gezien op tv, en ik moest soms echt lachen
Voor de rest niet zo'n hele speciale film gewoon leuk om een keer te zien.

avatar van bascross
Blijft gewoon een heerlijke film, hoezo actie? Een echte komedy is dit, en wat voor één, geweldig!

Henry Rollins die denkt dat hij de beste agent ooit is. De lijken uit de vrachtauto, waarvan één natuurlijk op de voorruit van de TV-politieauto belandt. De rednecks die eigenhandig de achtervolging willen beëindigen. De belachelijke, maar hilarische seksscène. Kristy Swanson die de regisseur van de TV-politieauto kidnapt.' Het bijna einde, de droomscène van Charlie Sheen is prachtig, vooral door de muziek erg indrukwekkend. Allemaal prachtige scènes.

Charlie Sheen en Kristy Swanson doen het verder prima, en Henry Rollins heeft een geweldige rol, prima gespeeld. Het verhaal is belachelijk, maar dat maakt deze film ook zo geweldig.

Eén punt derbij: 4.5*

avatar van umbro01
Heerlijke film ja.

avatar van JohnWilliams
Een beetje een vreemde films soms. Die achtervolging duurde wat mij betreft soms wat té lang...wat ik wel goed vond was die scene dat hij dood geschoten werd maar dat was in zijn gedachte. Een apart maar grappig einde, lekker voor die vader. Die dikke agent en die vent die de hele tijd aan het filmen was vond ik echt grappig.

JohnWilliams schreef:
Tja, de hele film is een lange achtervolging...

Jupilerman
Wel even schrikken toen ik de credits zag en die rednecks Anthony Kiedis en Flea bleken te zijn

confucius
Schitterende, naar de keel grijpende, ongelooflijke stupide actiefilm. Nog voor dit vehikel een aanvang nam had die al zijn beste kruit verschoten. Wie dit leuk vind moet wel over een zeldzaam soort humor beschikken.
Vraag: 'wat was er nou zo leuk aan deze film?'
Antwoord: 'dat ie zo belachelijk was!?'
Toen ik dat las werd ik eventjes niet goed. Dit monsteronding doet mij denken aan opgewarmde kots (sorry, "slip of the tongue" moet zijn: opgewarmde kost). Confucius senior zei:
' die van een zwart gat een ster kan maken verdient vijf sterren. '
Nul, zero, bros, niks, nada, nihil enz .

avatar van Noodless
Wat een flutfilm ! Toen ze begonnen te vrijen tijdens de achtervolging...ja watte. 0/10

avatar van John  Frusciante
Leuk dat Anthony Kiedis en Michael Balzary hier ook in spelen.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
13 in een dozijn actiefilmpje. Leuk om de tijd te doden, meer niet. Wel met het verstand op nul, want hersenen zijn bij dit gemiddelde actie-werkje onnodig.

Dit is toch gewoon een komedie en amper een actiefilm?

avatar van Shinobi
Had 'm een wat jaren terug al eens gezien en niet al te bijzonder moet ik zeggen. Het verhaal gaat nergens over en sommige dingen zijn echt te absurd... Sex terwijl je achtervolgd enz. enz.

Gewoon een film waar je niet al te lang moet blijven hangen en in het uiterste geval maar één keer naar kijken.

1, 5 Sterren voor de moeite.

Zelf ken ik de acteur van het programma Two and a half man dus, dacht, lijkt me een boeiende film, dus na POTC2 ging ik kijken, en zeker geen foute keuze, LOL echt grappig gewoon:D

avatar van bascross
Grappig hoe mensen deze film serieus blijven nemen.

avatar van maerk
Flut.

Tsja...The Chase is gewoon een saaie en domme film. Charlie Sheen kan opzich wel serieuze rollen doen, maar ik zie hem toch liever in comedy's. Hier is hij trouwens waardeloos...en hij acteert nog wel het beste van iedereen. Het gevoel voor humor is bijna nooit leuk, tussen de talloze pogingen tot humor zitten er ongeveer vijf leuke bij. Wel leuk waren: -De achtervolgingen zagen er niet zo heel slecht uit. -Kleine rollen van Anthony Kiedis en Flea! Superleuk!

avatar van Erick1985
Heerlijke comedy, heb er smakelijk van genoten. Gewoon 5 sterren, klaar uit.

Ik vind het zelf een leuke film met genoeg actie en een leuke doses humor, jaja: het is wel humor waarbij je je verstand soms op nul moet zetten. Maar toch blijft dit een leuke klassieker.

Nu maar hopen dat Jack Hammond in het echte leven ook een beetje uit de problemen kan blijven

avatar van Nicolage Rico
Ik vind dit toch een weergaloze scene (pas op! dit is een spoiler):

YouTube - The Chase (1994) Best Scene

Met geweldige muziek van Suede.

de hele film is leuk en aardig, maar in die scene laten de makers echt hun potentie zien.

avatar van mnrk
Heb deze film ook maar weer eens gezien op de tv, lang geleden gezien maar nog niet op gestemd.

Nog steeds blijft het een prima film met leuke humor en actie erin.

Charlie Sheen speelt gewoon een leuke rol en Kristy Swanson blijft aangenaam om naar te kijken.

Weer een aardig avondje vermaakt voor de tv.

avatar van ChelseaH
Heb de film thuis zie hem graag maar einde dat hij dood gaat vond ik vreselijk gewoon omdat. Die scene is natuurlijk wel mooi maar zo sad
Soms is het een beetje té maar dat is makkelijk om doorheen te zien
4 sterren

avatar van lars-pixar
Vroeger Gezien,Nou helaas het verhaal vergeten,Maar ik heb de film gemist hij kwam op RTL7 in April.

Best een aardig film (zenden ze ook vrijwel ieder jaar uit op TV) met leuke rollen van Charlie Sheen en Kristy Swanson. Maar de beste rol (wel een bijrol) was voor Henry Rollins Verhaal is simpel maar kijkt zich wel lekker weg.

avatar van JustMike
Leuke film
Het begon grappig maar daarna hield de film het gewoon vast. Grappig gedaan allemaal, met Sheen. Haha. Gewoon een voorbeeld van maak de situatie niet erger. Haha.
4.0

avatar van hjcool
Begon aardig maar het einde is gewoon niet goed gedaan!

mauwiewauwie
Do you smell that son NAPALM zijn er inderdaad maar weinig die deze scene hebben gezien!

Dick2008
Ik kan het wel kort houden bij deze film. In het begin was het maar toen de achtervolging begon ging het rap naar beneden. Standaard, actie en sensatiefimpje. 2.0.

avatar van ILDIB
Ik weet nog dat ik m toen bijzonder vond vanwege rollins en de heerlijke swanson. t verhaal is niet veel.

avatar van danny61
In 1994 misschien een topfilm , maar voor nu ten tijde maar een zwakke bedoening.

Aardige film waarin een man op de vlucht een aantrekkelijke vrouw gijzelt. De titel dekt hier zeker de lading, aangezien de film bijna letterlijk één lange achtervolging is. Desondanks wordt het niet langdradig vanwege het vlotte tempo, de korte speelduur en fijne soundtrack. Prima pulp die gewoon makkelijk wegkijkt.

avatar van FunkStarr
Inderdaad aardig wegkijkertje, waar het voornamelijk om de humor draait. Heb zelfs een aantal keer flink moeten lachen om de droogheid en wat ik leuk vind is dat je soms niet weet of het zo bedoeld is (waarschijnlijk wel). Uit de tijd dat Sheen nog redelijk goed speelde met dit soort rolletjes. De zwarte verslaggever in de heli zorgt ook voor wat extra humor.