Judgment Night (1993)

Verenigde Staten / Japan
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Stephen Hopkins
met Emilio Estevez, Cuba Gooding Jr. en Denis Leary

Vier vrienden komen op weg naar een bokswedstrijd vast te zitten in het drukke verkeer. Om toch nog op tijd te komen voor de wedstrijd nemen ze de eerste de beste afslag om via een ander weg bij de bokswedstrijd te komen. Ze rijden totaal verdwaald rond in een gebied geregeerd door straatbendes. Hier komen ze vast te zitten en zijn getuige van een afschuwelijke moord. De moordenaar heeft het vanaf nu voorzien op de getuigen. Een kat- en muisspel met de moordenaar volgt terwijl de vier vrienden hulp zoeken in een totaal niemandsland.

avatar van Beertje45
Heb deze nog ergens op videoband liggen, maar wat ik me herinner was een uitstekende thriller met erg spannende momenten.

avatar van riefenstahl
Matige film die nogal goedkoop gemaakt overkomt.
Kan niet meeleven met de irritante hoofdpersonen vol branie - de scene in de file - die feitelijk zelf hun problemen op de hals halen en de ene stomme beslissing na de andere maken.
Jammer.

yorgos.dalman

Zelf nooit jong geweest??

avatar van Oliveri
Vermakelijke thriller met continue goeie spanning. Dat die Emilio Estevez iets irritants over zich heeft kan ik beamen, ik ben derhalve geen fan van hem. De aanwezigheid van Denis Leary en de rest van de cast maakt dit ruimschoots goed.
Merkwaardig overigens dat je 15 km van je rustige buurt in zo'n horrorwijk terecht kan komen, ondenkbaar bij ons.

En routinematige, rechtlijnige, directe, maar ook best spannende (al was jet niet allemaal even spectaculair) actiethriller, die even de tijd nam om op gang te komen, maar na het eerste halfuur de vaart er ook inhield. Een verhaal waarin vier vrienden die getuige waren van een moord, voor hun leven moesten rennen. De cast was zonder meer goed.

Redelijke film waarin vier vrienden verdwaald raken in een criminele buurt en getuigen zijn van een moord. Een simpel verhaal voor een verder redelijk vermakelijke achtervolgings-actiethriller die zich afspeelt tijdens één nacht. De personages zijn wel wat ongeloofwaardig, maar dit wordt deels gecompenseerd door een fijne cast.

avatar van mikey
Grappige kat & muis titel, een bijzonder saaie soundtrack, ondanks de bijbehorende cd vol ruige metal/ gangster rap crossovers. Typisch product geinspireerd door Trespass en het meesterwerk Enemy Territory waarvan dIe laatste een hele scene is gejat: die van deurintrappende gangsters in een high rise bouwval vol onschuldige flatbewoners.

Wel leuk, ook dankzij de typische ugly 90's look, met veel actie en gebrul van filosofenzoon Leary die zijn Mtv ding weer deed. Dat is ook weer lang geleden. Heerlijk gedateerd dan maar.

avatar van Waackx
Het eerste halfuur is van een tenenkrommend niveau.
Het acteerwerk van vooral Gooding Jr is een lachertje en het hele verhaal is ongeloofwaardig (je weet waar het stadion zich bevindt maar na 1 afslag zijn ze in een buurt beland die ze totaal niet kennen).
Gelukkig wordt de film langzamerhand wel beter maar waarom ze die Estevez de hoofdrol gunde ontgaat mij; want hij leek al zijn tekst van een spiekbriefje af te lezen.
Ben blij dat deze film mij is ontgaan in de jaren 90.

avatar van jippie2010
Misschien komt het omdat de film ondertussen 22 jaar oud is, maar ik vond het al met al een karige bedoeling. Een hele voorzichtige voldoende *3.0

Spannende achtervolgingsscènes in deze actiefilm die gelukkig ook wat tijd over heeft voor wat karakterontleding van onze vier ongelukkige slachtoffers van ongewenste getuigenissen. Ook een dikke streep geweld natuurlijk in deze film die kan rekenen op goed acteerwerk.
Behoorlijke middenmoot in het genre.

avatar van Mescaline
Vermakelijk filmpje! Ik kijk weinig thriller filmpjes meer en hoopte op een beetje ouderwets vermaak, dat is zonder twijfel gelukt.

Ik snap het commentaar op Emilio Estevez niet echt, hij speelde toch lang niet zo beroerd?
Tegen het einde aan verliest de film een klein beetje van zijn kracht, maar de spanning blijft aanwezig door (bijna) de hele film.
Zeker de moeite waard om mee te pakken en nog best een spannende zit!

avatar van linxde1
Oliveri schreef:

Helemaal niet ondenkbaar bij ons.

avatar van rojaone
Aardige film het blijft spannend maar meer ook niet.

avatar van donmarko22
Boutfilm met een GEWELDIGE soundtrack.