Judgment Night (1993)

Verenigde Staten / Japan
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Stephen Hopkins
met Emilio Estevez, Cuba Gooding Jr. en Denis Leary

Vier vrienden komen op weg naar een bokswedstrijd vast te zitten in het drukke verkeer. Om toch nog op tijd te komen voor de wedstrijd nemen ze de eerste de beste afslag om via een ander weg bij de bokswedstrijd te komen. Ze rijden totaal verdwaald rond in een gebied geregeerd door straatbendes. Hier komen ze vast te zitten en zijn getuige van een afschuwelijke moord. De moordenaar heeft het vanaf nu voorzien op de getuigen. Een kat- en muisspel met de moordenaar volgt terwijl de vier vrienden hulp zoeken in een totaal niemandsland.

Ik vond hem geweldig met zeer goede Emilio Estevez en een nog betere Cuba Gooding Jr. Gewoon een lekkere film.

Lijkt me zo'n film die straks op dvd voor 6 of 7 euro in allerlei schappen opduikt. Ik koop 'm dan zeker.

avatar van Goodfella
Wat maakt dit zo goed dan?

avatar van Yak
Yak
Ik was destijds helemaal gek op de soundtrack bij deze film. Hadden ze voor elk nummer een rap-act en een rockband bij elkaar gezet, dat klonk echt geweldig.

Ik was destijds helemaal gek op de soundtrack bij deze film.

100% mee eens. de soundtrack is vele malen beter dan de film

daar kan ik mij ook bij aansluiten. Vooral "Me, Myself & My Microphone" is een zalig nummer.

Recht toe recht aan maar effectieve thriller die zich afspeelt in een mooi neergezette duistere achterbuurt. Judgement Night weet je grotendeels gedurende zijn speeltijd aan je stoel te kluisteren.
Herkijkwaarde is nihil maar dat doet niet af aan de filmervaring.

***

benjamin
Eindelijk een een spannende thriller!

TVGids
Erg spannende en goede film. Cuba Gooding Jr speelde erg sterk.
**** sterren

avatar van U-96
Vermakelijke film, van begin tot eind. Ik had voor het kieken van deze film bijna niets erover gelezen; ik dacht dat het een echte road-movie zou zijn. Het was dus best wel 'jammer' voor mij om te zien hoe die (tevens prachtige) camper in de fik vloog. Maar dat maakt niet uit, het was gewoon leuk om te zien hoe 4 vrienden zichzelf en elkaar helpen om te overleven.
Er hangt ook echt zo'n bepaald sfeertje in dat 'jacht-gebied' rond. Deed me af en toe een klein beetje aan Death Wish denken.
Vooral de laatste scenes (in de winkel) vond ik goed.

Waar ik vooral nogal om moest lachen was die scene in die winkel; die zwarte man met die walkman op z'n knar, die geen flauw benul heeft wat er gaande is, en keihard door blijft zingen, terwijl er steeds op zijn karretje geschoten wordt. Vooral die reaktie van hem!

Deze film deed me ook heel erg aan Trespass denken.

*3.5*

toffe film als je hem een paar jaar niet gezien hebt

avatar van xangadix
...en als je hem helemaal nog niet gezien hebt..?

avatar van JoeCabot
Paar jaar geleden gezien. Vond hem toen erg spannend. Hou het bij 4**** en ga hem zeker eens proberen te herzien!

DRJeFF
Prima film.Een nog veel betere soundtrack.Dat alles bij elkaar opgeteld is 4 sterren waard.

avatar van SmuttWars
Inderdaad een hele dope soundtrack. Moeite waard voor de liefhebbers! Een samenwerking tussen hip hop en rock/metal groepen:

O.A. cypress hill met sonic youth, Helmet met House of pain, De La Soul met teenage fanclub, Biohazard met Onyx, Run DMC met Living Colour, Ice T. met Slayer enz.

lowhusky
Volgens mij de allereerste actiefilm die ik ooit zag. Heel erg spannende film ook al wist ik niet waar die over ging.

Hi-Tek
SmuttWars schreef:

Vreemd die soundtrack is me nooit helemaal opgevallen zal wel komen omdat ik me toen nog niet veel in de hiphop heb verdiept, want als ik zou een aantal namen lees zie ik dat er toch duidelijk wat talent aanwezig is.

Verder echt een beklemmende sfeer zoiets had ik toendertijd nog nooit meegemaakt ik kon me echt identiferen met de hoofpersonen en ik de angst van het niet op eigen terrein zijn en constant moeten vluchten werd goed weergegeven.

Ergens in de film een kleine verrassing, maar verder zit de film te ver in het achterhoofd om een ietwat uitgebreidere recencie te geven.

Spannend van het begin tot het einde! Geweldige film!

Is deze te koop op DVD?
Met Nl subs dan?
Kan me herrineren dat ik deze top vond...

winkelblah
Goed nieuws, want de Nederlandse DVD release staat geplanned voor 12 April 2007.

avatar van valerio2003
geweldig ,ik kan niet wachten tot die te koop is
echt een geweldige spannende film

Hij is te koop; ik heb 'm.

avatar van tukker1966
Heb em ook..eens kijken of ie nu echt zo goed was zoals ik em me herriner.

Vond em weer steengoed...4 sterren ****

Gisteren gezien op DVD. Spannende film van zowat het begin tot het eind. Aanrader!

avatar van rep_robert
heb em ook via bol.com aangeschaft gelijk toen het kon(was pas 24 april of zo te koop)

Had goede herinneringen aan de film en via forum op Moviemeter verwezen ze naar deze film! Precies zoals ik me kon herinneren.

Gruwelijke film!!! Leuk verhaal, de donkere, creepy ghetto scene waarin de film zich afspeelt is te mooi!

FisherKing
Ghetto ?

avatar van film88888
Zalige actie film, waar iedereen gewoon heel de film lang de voeten neemt. Ik vond het nog wel aardig gevonden het is eens iets anders weeral en, de film is al oud, maar blijft super goed. Cuba Gooding speelt in deze film wel heel heel sterk net zoals Dennis Leary. De film verveelt geen moment al de scene's zijn spannend tot het einde met ook de nodige super spannende muziek dat er helemaal goed in zit. Ik geef deze super goede actie film een hele dikke 4,0

avatar van Spartaan1986
1 van de meest vermakelijke en spannendste films die ik sinds lange tijd heb gezien

Het verhaaltje is simpel maar alles is zo doeltreffend. De spanning begint gelijk al wanneer de mannen getuige zijn van een moord. De film weet constant te boeien door de geweldige chemie tussen de criminelen en de slachtoffers. Voor de rest ook nog eens een prima einde ik had het niet beter kunnen wensen.