The Sentinel (2006)

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Clark Johnson
met Michael Douglas, Kiefer Sutherland en Kim Basinger

Wanneer een beveiligingsman in het Witte Huis wordt vermoord, wordt Pete Garrison (Douglas) in de val gelokt vanwege een vermeende affaire met de First Lady. Garrison wordt aangehouden, maar ontsnapt en gaat zelf op onderzoek uit om de dader te pakken en de president te redden.

avatar van Karl van H.
Maar hij heeft het niveau van een tv-film

avatar van rkdev
Elineloves schreef:
Het ingetogen acteerwerk zorgt ervoor dat deze film naar een hoger niveau wordt gebracht. Michael Douglas en Kiefer Sutherland zetten prima overtuigende rollen neer, en ook de dames doen het zeker niet onverdienstelijk.

Dit niet de eerste politieke thriller die we zien, die complotje in het Witte Huis kennen we allemaal wel dus het is allemaal niet zo vernieuwend, toch waait er een fris briesje door deze film. Basinger bewijst op haar leeftijd nog steeds sexy te zijn, en Longoria is natuurlijk een bloedmooie vrouw. Ook Douglas en Sutherland zijn in perfecte conditie en hun leeftijd zou je ze niet geven, met name Douglas niet.

Het heeft niet bijzonder veel om het lijf maar het is een prima film.

Bedankt, nu hoef ik niet nogmaals dit verhaal te typen. Is namelijk exact wat ik had willen zeggen.

avatar van _Moonwalker
Prima thriller. Heel goede acteerprestaties. Was wel voorspelbaar, maar het bleef de hele tijd spannend.

Top.

Leuke 13 in dozijn actiefilm, had een beetje het idee dat ik naar een lange episode van 24 zat te kijken met een top cast. Michael Douglas was top, Kiefer Sutherland had veel "Jack Bauer" trekjes, Kim Basinger was eigenlijk best wel weer lekker en dan niet te spreken over Eva Logoria....Jammie ! 3,5 ster !!

avatar van flaphead
degelijke politiethriller, die de spanning er over de hele lengte goed inhoudt. het thema, complot in het witte huis, is niet nieuw, maar wordt voldoende uitgewerkt. einde is, ondanks dat alles netjes opgelost wordt, toch beetje onbevredigend. alles is op zich in orde bij deze film en het is 100 minuten prima vermaak, niks meer en niks minder.

avatar van AFCALS
Saaie film. Michael Douglas valt tegen.

avatar van Ninto
Zoveel situaties werden gecreëerd, dat ik er een beetje misselijk van werd. Onlogische acties van de verschillende hoofdpersonen zorgden er opzichtig voor dat de film langer kon duren. Belachelijk.

Erg goede film. totaal niet verwacht. Verhaal erg sterk. Michael Douglas zet hier een heel goede rol neer. zeker voor herhaling vatbaar.

avatar van hutsekluts
Ondanks aardige cast ondermaatse thriller door het magere verhaal. Gauw vergeten

avatar van Friday the 13 th
Matige film - ik keek hem enkel voor mijn lievelingsacteur Michael Douglas. Iedereen is erg getypecast en ook Michael Douglas zit weer in een soort verhaaltje waar hij al eerder in gespeeld heeft (The American President).

De film heeft een traag tempo en is behoorlijk saai. De cast was behoorlijk, maar niemand stak boven de middelmaat uit!

Een heel aardige 'detective' met een (prettige) ouderwetse sfeer, dit door de score en meer traditionele settings en technieken.
Verder vond ik het tijdens actiescenes een beetje zwabberig gefilmd en erg overdreven gekleurd (voor de rest ook te vaak geel/oranje getint naar mijn smaak). Wel zag ik af en toe opvallend mooie beeldjes voorbij komen (composities/opnames).
Toch een bovengemiddeld product voor mij vanwege het vlot uitgevoerde, onderhoudende verhaal en uitstekende acteurs.

avatar van Kuwiel
Redelijk goed film , mede dankzij de cast !! Een min punt vond het volgens mij snel "afgeraffelde" einde

2,5 Aardige thriller

Ondanks dat film pas 7 jaar oud is vond ik wat oudbollig overkomen. Die man die president speelde (ben naam ff kwijt) vond ik volledig gemiscast. Kon daarnaast geen moment symphatie opbrengen voor de personage van Douglas, maar kan ook gewoon aan douglas liggen hoor. Die stem van hem irriteert me daarnaast al snel mateloos. Kieferland speelde soort Jack Bauer, weinig verrassend. Alles bij elkaar matig cliche verhaal + personages.

avatar van Captain Pervert
By the book, maar desondanks een leuke film. Het voelt inderdaad wat gedateerd aan. De makers zijn een beetje in 1999 blijven hangen.

Onderhoudende vlotte film, nergens speciaal maar ook nergens vervelend.

3,5 sterren

avatar van Captain Pervert
FlyLo schreef:
Vóór de pauze had ik de bioscoopzaal al verlaten (destijds). Zegt genoeg denk ik.

Ja, het zegt dat jij beter moet kijken naar wat voor films je gaat. Deze film doet precies wat het belooft.

avatar van Filmkriebel
Zuiver formulewerk dat nergens uitblinkt of zich ook maar onderscheidt van andere films in hetzelfde genre. Michael Douglas is altijd leuk om te zien in een slachtofferrol en Sutherland komt te droog over om goed te zijn. De affaire tussen bodyguard en first lady is een lachertje dat zelfs in een (goede) Hollywoodfilm niet past. Maar glad en vlot kijkmateriaal is het dan weer wel. Clark Johnson heeft zijn lesje goed geleerd bij zijn mentoren.

avatar van m1701
Goeie film!
Acteerwerk van Douglas was weer errug goed
Verhaal was ook goed

avatar van Gang_Star
Goede thriller.
Hoewel de film nergens vernieuwend of enigzins origineel is. Er zit een goede vaart in, het is spannend en de cast vertolkt goede rollen. Vooral de rol van met name Michael Douglas springt eruit. Leuke wegkijker.

avatar van Baggerman
Op zich niet vervelend, maar wel weer veel storende plotgaten. Waarom moet president Sledgehammer per se langs een tig-tal schutters naar de auto worden geloodst? Hadden ze niet gewoon terug kunnen gaan naar die G9-conferentiezaal, waar het relatief veel veiliger was??? En Karjastan?? Ècht, die Amerikanen met hun verzonnen landen!!!

Maar ja, met een flinke zak zout is dit toch wel goed uit te zitten.

avatar van John Barry
The Sentinel is een aardige film, maar deze film kon een stuk beter zijn geweest met een beter uitgewerkt script.

Het idee is leuk er zijn aanwijzingen dat er een aanslag op de president van Amerika binnekort word gepleegd en er zou een mol in de geheime dienst zijn die de aanslagplegers helpt , Pete Garrison word er ten onrechte van verdacht dat hij de mol is. Garrison weet tijdens zijn aanhouding te ontsnappen en probeert de aanslag op de president te voorkomen terwijl intussen de geheime dienst achterhen aan zit Op zich is het verhaal leuk bedacht. Het Verhaal heeft potenite , maar helaas .Het verhaal word onvoldoende uitgewerkt. Er word bijvoorbeeld geen motief gegeven waarom de president omgebracht moet worden. Het andwoord op deze vraag blijft de film schuldig

Er word in de film redelijk geacteerd maar de acteurs worden niet echt geholpen door het script. De personages worden niet goed uitgewerkt. Bijvoorbeeld Eva Longoria Parker als Jill Marin, Jill Marin is het hulpje van David Breckinridge maar ze lijkt er alleen maar voor de show te zijn , want de meerwaarde van haar rol zie ik niet echt en bij de andere personages heb ik soms het idee dat ik naar poppen zit te kijken in plaats van naar mensen van vlees en bloed, en dit licht dus niet aan de acteurs maar het slechte script.

De film heeft een paar actie scènes maar die scènes stellen niet zoveel voor. Het is vooral veel geschiet, verder is het camera werk tijdens de actie scènes soms nog wel schokkerig waardoor je soms wat moeite hebt om alles goed te volgen

The Sentinel is ondanks het slechte script een vermakelijke film. Er word in deze film goed geacteerd de film is op bepaalde momenten ook wel spannend en de film weet ook wel de gehele speeltijd interessant te blijven.

2,5 ster voor deze film

avatar van MichaelMovie
Een gemiddeld thrillertje die je vrij snel zal vergeten.
Het verhaal kon beter uitgewerkt worden en het einde is eigenlijk te flauw.
Wel geen spijt dat ik deze bekeken heb om mijn avond te vullen, ondanks dat het geen hoogvlieger is.

2,5* (Een halve ster minder voor het einde.)

Een met vakmanschap gemaakte, snelle en spannende samenzweringsthriller, met een helder plot, over de beveiligers van de Amerikaanse president. Het script was niet bijster origineel, maar de cast opereerde bedreven en Michael Douglas speelde zijn rol met veel overtuiging. De actiescènes waren zorgvuldig bewerkt en de film liet bij mij een nostalgisch gevoel achter.

avatar van martijn011
Aardige actiethriller!

De vaart zit vanaf het begin in de film en houdt ook niet op totdat de aftiteling verschijnt. Alhoewel de film erg veel onwaarschijnlijkheden bevat boeit het wel.
Dat komt mede door de aanwezigheid van Douglas. Films met hem in de hoofdrol kan ik haast nooit negatief beoordelen.
Hij heeft wat mystieks, mysterieus over zich wat mij altijd gefascineerd naar hem doet kijken.

Als je een film verwacht wat de clichés vermijdt, dan zit je hier niet goed. Wat de film wel heeft, is dat het vermaakt van begin tot eind.
Als je niet met hoge verwachtingen begint, dan ga je hier ongetwijfeld een leuke kleine twee uur tegemoet.
Voor mij een voldoende.

Tarkus schreef:
Goede thriller, met zeer goede vertolkingen van Michael Douglas en Kiefer Sutherland.
Ook verrassend goed was Eva Longoria in haar kleine, maar toch niet onbelangrijke rol.
Het verhaal had iets beter gekund, vooral op het einde. Maar in zijn geheel is dit wel een goede actieprent, die me eigenlijk een beetje deed denken aan 'In The Line Of Fire', die trouwens wel beter was dan deze.
Toch vind ik deze een aanrader.

Ook eens opnieuw bekeken, en nog steeds een goede actiethriller met een uitstekende cast.
Heeft me opnieuw kunnen boeien.

avatar van dvdcrusher
Prima thriller die iets te rommelig wordt naar het einde toe. Aanvankelijk dacht ik dat er maar 1 verrader in de veiligheidsdiensten zat, maar ik raakte de draad een beetje kwijt toen bleek dat het eigenlijk een klein netwerk was. Michael Douglas is een van de weinige acteurs die het als zoon nog beter van af brengt dan de beroemde vader Kirk. Wacht een prachtacteur toch, ik geniet steeds meer van zijn films. Kim Basinger moet zich jammer genoeg serieus houden in de rol van first lady maar gelukkig komt Eva Longoria vrij pittig uit de hoek. 4 sterren

Slap.

Erg grappig om de oude reviews er eens op na te lezen. Vooral het geklaag over het schuddende camerawerk of de overdreving stilering zijn best grappig om te lezen. Anno 2016 ziet het er redelijk saai en levensloos uit, een filmpje dat zo afstamt uit de Amerikaanse jaren '90 actiefilm.

Het begin poogt nog wat serieuzer te zijn, maar eigenlijk weet het nooit het juiste toontje te vinden. Douglas is hier een karikatuur van zichzelf en Sutherland past niet echt in z'n rol. De vete tussen de twee komt dan ook nooit echt tot z'n recht.

Naarmate de film vordert komt er steeds meer actie in. Met een achtervolging op een oud schip (veel roest en metaal enzo) en een wel érg platte finale met veel pief, poef, paf. De film mist levendigheid, vlotheid en adrenaline om op dit gebied wat voor te stellen.

Twee halve delen dus die elkaar slecht aanvullen en afzonderlijk ook niet al te veel voorstellen. Het is dat dit soort platte zooi inderdaad nog makkelijk wegkijkt, maar verder is dit vlakke filler die weinig aandacht verdient.

avatar van Tiany
Zeer goede acteurs, zie meerdere van hen graag acteren, maar de film op zich ?,,,,,niks bijzonder. Hebben deze film uitgekeken omdat we hem begonnen zijn, niet echt onze meug.

avatar van IH88
“I'm innocent dammit!”

Redelijke politieke thriller met genoeg intriges en sterk acteerspel om het interessant te houden. Douglas en Sutherland zijn altijd wel goed in dit soort films, en Longoria is hier op haar plaats in een ingetogen rol. Het script oogt wat inspiratieloos, en het is wat dat betreft echt een dertien in een dozijn film.

Wie de uiteindelijke mol is kan zelfs de ongetrainde filmijker snel raden. Met wat subplotjes (drama tussen Douglas en Sutherland, en Douglas en Basinger) die matig zijn uitgewerkt. De opbouw duurt ook wat lang, en pas wanneer Douglas wordt beschuldigt van landverraad komt The Sentinel eindelijk op stoom. Met een actievol laatste gedeelte. De logica en beweegredenen van de bad guys ontbreken, maar spannend en goed gefilmd is het zeker.