The Chase (1994)

Komedie / Actie

geregisseerd door Adam Rifkin
met Charlie Sheen, Kristy Swanson en Henry Rollins

Veroordeeld tot levenslang voor een bankoverval die hij niet heeft gepleegd, slaagt Jack Hammond er tijdens een onbewaakt moment in uit de gevangenis te ontsnappen. Alles gaat goed tot hij bij een benzinestation twee agenten opmerkt, die toevallig in de buurt zijn. Paniek maakt zich meester van Jack. Hij gijzelt de knappe Natalie en slaat met haar op de vlucht in haar supersnelle rode sportwagen. Het hele politiekorps, met in één van de wagens een televisieploeg, zet onmiddellijk de achtervolging in. Boven de rode BMW cirkelt ook een nieuwshelikopter. Tijdens de wilde rit en in alle chaos leren Jack en Natalie elkaar beter kennen. Het blijkt dat zij de dochter is van een rijke industrieel, die niets of niemand zal sparen om haar weer heelhuids terug te krijgen.

avatar van xenne
deze film mag je uiteraard nooit serieus nemen U-96, dit is duidelijk een parodie. geen grootse film, maar heb me er wel mee vermaakt. aangenaam tussendoortje, dus die krijgt van mij een 2½

avatar van 606
niet al te best maar wel vermakelijk om een keer gezien te hebben.

2,5 ster

avatar van monasteentje
ik vind dit best een leuke film om naar te kijken!
3.5 sterren.

avatar van mario_arnhem
Niet zo veel aan een 2

avatar van mikey
xenne schreef:
dit is duidelijk een parodie.
waarop?

Op soortgelijke (maar dan serieuzere) actiefilms/ achtervolgingsfilms.

vond het wel leuke film, is gewoon een lekkere wegkijk film en vond het wel een grappig verhaal 3 *

avatar van mikey
Ik dacht een mediaaah-satire

Je kan het een parodie noemen, je kan het ook een uiterst niet originele film noemen. Wat ze zelf ook weten; vandaag het parodie-gedeelte. Maar ja, om iets na te apen moet het natuurljik wel de moeite waard zijn hè? Dat is het inderdaad wel waard; het isgewoon een succesformule!

***

avatar van P8rb
tsja wat zal i ker over zeggen, een leuke korte actiefilm, met een vleugje humor, ik hem me wel vermaakt.

3 sterretjes.

avatar van Niriath
Zoals hiervoor al gezegd is, een lekkere wegkijk film... 3*

avatar van Talla 2xlc
toch zijn er wel wat mensen die het wel een aardige vonden film vonden,als ik zo lees.maar het cijfer is wat laag,maar goed wat maakt het uit,ik heb hem net gezien en vond hem wel grappig,dus van mij een 3***...

avatar van matthijs_013
Inderdaad een laag cijfer. Het verhaal was leuk en vooral Swanson was leuk. OVerigens een mooie soundtrack

avatar van P8rb
waarschijnlijk staat hij zo laag omdat hij nogal erg onrealistisch was, op sommige momenten dacht ik ook echt.. yeah right.

grappige film, die toch een beetje de standaard achtervolgingfilms in de zeik zet. deze film moet je inderdaad gewoon niet serieus nemen, dan is ie best te doen
2.5 ster

Snufkin
Lang geleden gezien, toen vond ik het een leuke film. Maar gisteren ergerde ik me dood aan het slechte acteerwerk. En dan nog de 'op-schoot'-scene. Helaas een heel stuk minder dan de eerste keer dat ik hem zag.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
In films net als deze moet je niet letten of het wel realistisch is of niet het is gewoon een filmpje om even te relaxen en gewoon alleen je aandacht bij de film tehouden.
IK heb me prima vermaakt bij deze film charlie sheen deed zijn rol goed. 3,5 sterren best een leuk avondje vermaak.!

avatar van E V
E V
Een aangename film om te zien, maar verder zo voorspelbaar en helemaal volgens het hollywood script.

Gekocht bij de 1 euro shop voor (jawel) 1 euro en daar ben ik erg blij mee, want ik heb me prima vermaakt bij deze meest onderschatte komedie allertijden.
Wat gaan mensen hier de mist in. Al is het alleen maar dat de meeste dit als actiefilm zien. Het staat zelfs hier als genreaanduiding. Belachelijk, want dit is gewoon een komedie. Niets meer, niets minder en zeker niets anders.

Dit is in de eerste plaats een mediasatire. Een erg leuke vind ik. Wat heb ik gelachen om die TV politie die denkt dat ie een ster is en die maffe regisseur. Geweldig personages (vooral die bestuurder). Of om alle maffe media- aandacht (geweldige rol van Cary Elwes als nieuwslezer; moet vaak al lachen als ik die zelfvoldane kop van hem zie). Ook Sheen is weer hilarisch als slachtoffer van het systeem.

In de tweede plaats is dit haast een parodie op achtervolgingsfilms en dergelijke actiefilms. De kots op de voorruit, de openvliegende lijkenvrachtwagen waarna de bijrijder in de politiewagen een van de lijken met zijn knuppel te lijf gaat, het zingen op macho macho man van the Village People, die rednecks die mis rammen, de kidnapping met een chocoladereep, de belachelijke vrijscène en sowieso het idee om een film te maken die bestaat uit één lange achtervolging. Allemaal geslaagd en allemaal in de eerste plaats komedie. Verder bewijst het ‘bijna’ eind (de droomscène van Sheen op het eind), dat de filmmakers nog echt wat kunnen ook.

Het leukste van de film wordt bewaard voor na de aftiteling. Een geweldige imitatie van Sheen van (Martin Sheen’s) Apocalypse Now personage Killgore in clownspak Hoe bedoel je komedie. 4 sterren voor een hele leuke film, die makkelijk als actiefilm af te kraken valt (hoeveel actie is er nu helemaal),maar als komedie meer dan geslaagd is.

avatar van pink_roosje
Goede film , met een goed plot, spanning, romance, humor alles 3*

avatar van Stutger
P8rb schreef:

Moet een film dan altijd realistisch zijn?! Ik denk dat de Die Hard serie dan een stukkie minder goed bekeken zou worden. Zou ook simpelweg saai zijn.

Dit is mijns inziens een top B-film. 4*

avatar van jumpstylemovie
niet echt wat je noemt een leuke film.
zelfs de actiescenes waren naadje .
maar aan de andere kant was het een aardig filmpje met zijn goede kanten , wel doorsnee

2.0***

avatar van bascross
mister blonde schreef:

Niets aan toe te voegen, alleen voor mij 3,5 ster

avatar van Woutrr
Nja, op sommige momenten wel beetje leuk, maar daar blijft het dan ook bij voor mij

desteven007
Gisteren gezien op tv, maar had hem een tijdje geleden ook al gezien, het is zeker geen topfilm maar aangenaam om een keer te bekijken.

avatar van Devoo
Best een leuke film. Nergens hoogstaand ofzo, maar wel zeer vermakelijk. 3.5*

Lad
desteven007 schreef:

Mee eens.

avatar van brabusRUS
Ik vond Kristy vroeger echt een lekker chick.

avatar van niethie
Een heel tijd gelelden al eens gezien en zonet weer wat stukjes teruggezien en dat zag er best leuk uit, die hele car chase is af en toe wat rommelig geschoten en vooral- gemonteerd maar de leuke en komische gesprekken tussen de twee hoofdrolspelers en de knappe Swanson (helaas wel met erg fout kapsel) maken een hoop goed.

2,5 sterren

Best vermakelijk hoor, kijkt lekker weg. Acteurs zijn redelijk maar hebben wel eens beter gespeeld (sheen en swanson)