Carry On Teacher (1959)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gerald Thomas
met Kenneth Connor, Charles Hawtrey en Leslie Phillips

Leerlingen op de 'Maudin Street School' proberen met hand en tand de hoofdmeester te behouden. Hij heeft gesolliciteerd naar een nieuwe baan maar de leerlingen mogen hem wel en willen dat hij blijft. Ze komen met een plan: zijn verleden zo slecht mogelijk te maken tegenover de inspecteur van het ministerie, zodat hij nooit een andere baan kan krijgen.

avatar van mrklm
In deze 3e film uit de Carry-On-reeks richt scenarist Norman Hudis zich niet alleen op de volwassenen, maar ook op de leerlingen die op onorthodoxe proberen te voorkomen dat hun geliefde rector de school verlaat. Het lerarenkorps bestaat uiteraard uit de excentrieke karakters die typerend zijn voor de serie en een bezoek van de inspectie leidt tot enkele grappige momenten. Iets beter dan de voorgangers door zich niets uitsluitend op de Carry-On-gang te richten.