• 8.251.860 stemmen

Don't Lose Your Head (1966)

Komedie | 90 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: Carry On Don't Lose Your Head

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Gerald Thomas

Met onder meer: Sid James, Kenneth Williams en Jim Dale

Plot Don't Lose Your Head

"Carry On laughing until you have hysterics, but...Don't Lose Your Head!"

Tijdens de Franse Revolutie maakt Citizen Robespierre korte metten met de Franse aristocraten. Als het Britse koningshuis van de slachtingen hoort, worden Sir Rodney Ffing en Lord Darcy naar Frankrijk gestuurd om hun collega's in nood bij te staan.

imageimage

Désirée Dubarry

Citizen Robespierre

avatar van neo

neo (crew films)

Pas de tweede uit de hele Carry On serie ik zag. Wel meteen een hele slechte. Ligt het aan feit dat dat een neit Brit meespeelt? Nee niet echt, maar op een enkele goede grap na is het vrij waardeloos.

avatar van AGE-411

AGE-411

Best wel leuk op zo'n saaie dag als nu.

avatar van Baggerman

Baggerman

Flauw....

Heb ik het mis of heeft Rick Mayall voor sommige typetjes en bekkentrekkerij inspiratie opgedaan bij die Citizen Camembert????

avatar van ardbeg41

ardbeg41

parodie op de Scarlet Pimpernel (The Black Fingernail in deze film)

Carry On films worden gekenmerkt door veel woordgrappen (naast de gebruikelijke onderbroeken humor)

Het best kun je de film bekijken zonder ondertitels en met enige kennis van de britse cultuur.

Ook de vaste leden van de cast vormen de boter in de pap.

Let op: er zijn ook hele slechte films in de reeks

Voor de liefhebbers, zie verder : Carry on Cleo, Carry on Up the Khyber, Carry on Abroad, Carry on Constable

avatar van mrklm

mrklm

De vaste acteurs uit de Carry On-serie zijn stuk voor stuk tegen type gecast en hebben er duidelijk plezier in de geijkte voorstellingen van beroemde karakters en historische figuren als The Scarlet Pimpernel en Robespierre flink op de hak te nemen. Die keuze wordt volledig gerechtvaardigd door een script dat op aangename wijze de Franse Revolutie met een korreltje zout neemt en de regie van Gerald Thomas, die de acteurs uitdaagt om je als kijker steeds weer te verrassen. Met een cast in vorm is dit bijna net zo leuk als Carry On Cleo.