• 10.586 nieuwsartikelen

Met onder meer: Himesh Patel, Lily James en Kate McKinnon

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 27 juni 2019

Plot Yesterday

"Everyone in the world has forgotten The Beatles. Everyone except Jack…"

'Yesterday' volgt het leven van een worstelende muzikant. Hij komt erachter dat hij van de ene op de andere dag de enige persoon op aarde is die zich de 'Beatles' kan herinneren. Met de kennis van al hun muziek is hij vervolgens relevanter dan ooit.

Social Media

avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

Heerlijke film die natuurlijk gedragen wordt door al de nummers van the Beatles. Alhoewel alle: ik miste wel imagine, maar goed....

Verder wordt de film gedragen door het fantastische acteren van Himesh Patel en de oogverblindende Lily James.

avatar van horizons

horizons

Fijne film.

avatar van Franky1987

Franky1987

Eigenlijk is dit een prima film. De frustratie zit bij mij alleen erg hoog, omdat er veel meer in had gezeten als de schrijvers hun best hadden gedaan. Nu eindigd de film als een standaard romkom. Dood zonde.

avatar van BeckyK

BeckyK

Heerlijke feel good movie.

Verwacht geen hoogstandje en neem het vooral niet te serieus. Het is een knopoog naar de muziekindustrie, met de humor op zijn Engels.

avatar van Man of Steel

Man of Steel

Een heerlijke film. Een film met een warm hart. En ik vond het uitgangsgegeven dat niemand in de film ooit de songs van de Beatles kende erg goed maar vooral erg leuk bedacht. Uiteindelijk is de film een fraaie mix van feelgood en romcom. Op zijn tijd heel grappig, vaak lief en soms ook ontroerend. Dat de fantastische muziek hieraan bijdraagt moge duidelijk zijn maar het spel van Himesh Patel en Lily James zorgen hier ook voor. Het zal niet over de hele linie origineel zijn(alsof we dat altijd maar willen--nee hoor) maar warm is het wel met mooie muziek, mooie scenes, enkele prachtige scenes en goede cinematografie. Heeeerlijk genieten.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Moderne verwerking van een voorspelbare, simpele film. De muziek van The Beatles is natuurlijk prima, maar ontbreken door povere vertolkingen aan extra punch...

avatar van Collins

Collins

Jack is een muzikant die het maar niet lukt om door te breken. Op een dag wordt hij wakker in een wereld waar niemand ooit van de Beatles heeft gehoord. Ik las het plot en zag wie verantwoordelijk was voor het draaiboek en was niet meteen gegrepen. De scenarist heet Richard Curtis. Hij is vooral verantwoordelijk voor films met een mager verhaal waarin alles draait om amoureuze verwikkelingen. Films als Notting Hill of Bridget Jones's Diary. Romantische komedies. Films die op zich soms leuk wegkijken maar niet veel indruk achterlaten. Van die films die op de reservelijst staan voor als je het even niet meer weet.

Yesterday stond al een tijdje op de lijst. En toen het moment kwam dat ik het even niet meer wist, zat ik zomaar opeens naar de film te kijken. En dat beviel eigenlijk wel. De film heeft een romantisch laagje en kijkt lekker weg. De uitgangssituatie zorgt voor wat hilariteit als blijkt dat alledaagse elementen in de wereld zijn verdwenen en Jack niet wordt begrepen als hij het over die alledaagse dingen heeft. De spraakverwarring is grappig.

Met spraakverwarring alleen vul je geen twee uur film. En met het heruitvinden van de muziek van de Beatles ook niet. En zo geraakt de uitgangssituatie steeds meer op de achtergrond en vervalt de film in een film over twee mensen die voor elkaar zijn bestemd en vertelt van de hobbelige weg die leidt nar de erkenning van die bestemming. En zo gebeurt er verder weinig meer dat niet in elke romantische komedie wordt getoond.

Desondanks kijkt het wel lekker weg. Het verhaaltje kabbelt aangenaam voort en wordt ondersteund met veel muziek van de Beatles natuurlijk. Met twee leuke hoofdrollen voor Lilly James en Himesh Patel. Ook met een beetje satire op de showbizz in de vorm van de op geld beluste manager Kate McKinnon die meer karikatuur dan mens is. En met Joel Fry als de roadie die heel betrouwbaar altijd wel iets fout doet. En zo is Yesterday een film met een leuk uitgangspunt die uitmondt in een feelgood die niets oorspronkelijks brengt maar wel aangenaam aanvoelt.

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke film, had veel meer in gezeten.

avatar van wihu61

wihu61

Met dit geweldige idee zo'n script/acteurs erop loslaten... zonde.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Best oké.

Geschreven door Richard Curtis en dan weet je wel wat te verwachten, namelijk een luchtig romcommetje. Daar is in se niets mis mee en als het dan ook opgesmukt wordt door Danny Boyle valt er nog minder op aan te merken. Van The Beatles hoef je eigenlijk geeneens fan te zijn, al helpt het wel om nummers te herkennen. Men pikt er natuurlijk wel de bekendere uit, maar ik heb The Beatles nooit meer dan een dertien-in-een-dozijnpopgroepje gevonden dus maar goed ook.

Toegegeven, behalve dat de film er goed uitziet en vlot wegkijkt, zijn die liedjes best leuk gebruikt. Het past allemaal wel bij de feelgood-vibe die de film wil uitstralen en als ode voor de groep mag het er ook wel zijn. Hoofdrolspeler Himesh Patel mist wel wat charisma, de immer ontwapenende Lily James maakt dat m.i. weer goed. Uiteindelijk draait het niet alleen om The Beatles; de kern moet toch die romance zijn en die kan er wel mee door.

Dus al bij al tof filmpje. Niet al te hoogstaand en niet het beste wat Boyle ooit uit z'n mouw geschud heeft, maar wat mij betreft prima als tussendoor.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Leuk tussendoortje. De film had met name mijn aandacht vanwege de samenwerking tussen schrijver Richard Curtis en regisseur Danny Boyle, omdat ik eerder werk van beide heren wel heb kunnen waarderen. Het concept van Yesterday is leuk gevonden; de uitwerking vond ik bij vlagen wat minder. Het is zeker niet slecht en het kijkt allemaal prima weg, maar ik had misschien stiekem op iets meer gehoopt. Wat precies? Geen idee. Het kabbelt nu een beetje voort en wist niet altijd mijn volledige aandacht vast te houden. De humor is gelukkig wel vrij droog, de climax is mooi en daarnaast doen Himesh Patel en Lily James het ook naar behoren. Opvallend en onverwacht bijrolletje ook van Robert Carlyle. Lang beklijven doet het allemaal niet, maar als tussendoortje volstaat het.

avatar van gi4nt

gi4nt

Ik had hoge verwachting van deze film, vooral omdat het plot me zo aansprak. Maar hoge verwachtingen zijn altijd gevaarlijk en mede door het slechte acteerwerk van met name de hoofdrolspeler raakte ik er niet in. Vond de film echt tergend slecht om eerlijk te zijn en verbaas me dan ook over de hoge ratings en goede commentaren. Grappig hoe dat soms werkt xD

avatar van barry0404

barry0404

nijkerkbert schreef:

Imagine is ook geen Beatle nummer vandaar

avatar van Piem

Piem

Leuke film met de geweldige muziek van de Beatles die niemand schijnt te kennen. Leuk gegeven voor een film.

Leuke zanger met zijn schattige vriendin. Zou het wat tussen hen worden?? 8/10