Carry On Screaming! (1966)

Alternatieve titels: Carry On Vampire | Screaming

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror

geregisseerd door Gerald Thomas
met Harry H. Corbett, Kenneth Williams en Jim Dale

De sinistere Dr. Watt heeft een kwaadaardig plannetje lopen. Hij ontvoert jonge vrouwen en verandert deze in mannequins om te verkopen aan de lokale winkels. Gelukkig voor Dr. Watt werkt Detective-Sergeant Bung aan deze zaak, en die heeft geen flauw idee over het hoe en wat!

vic
ik vond deze opzich nog wel leuk

avatar van witboek
Heb me rot gelachten

avatar van mrklm
Het Carry-On team richt de pijlen op de gotische horror van de Hammerstudio's en op de beroemde monsterfilms van Universal. Het scenario bevat veel geslaagde grappen, met als persoonlijke favoriet die waarin Detective Sergeant Sidney Bung [Harry C. Corbett] net een Dr Jekyll/Mr Hyde-transformatie heeft doorgaan en geconfronteerd wordt met zijn veeleisende, bazige vrouw [een hilarische Joan Sims].
Maar deze parodie slaagt er niet in het uiterlijk en de sfeer van de Hammer-horror te benaderen, waardoor de make-up en de decors er eerder bizar dan effectief uit zien. Niettemin één van de betere films uit de reeks.

avatar van Grindhouse62
Vanavond Matriarch (2018) als eerste gekeken en deze Screaming on Scay als 2e. Heb voeger heel wat van de Screaming on films gezien en deze was wel ff weer fun om te zien