• 8.348.340 stemmen

Carry On Screaming! (1966)

Komedie / Horror | 97 minuten

Genre: Komedie / Horror

Alternatieve titels: Carry On Vampire / Screaming

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Gerald Thomas

Met onder meer: Harry H. Corbett, Kenneth Williams en Jim Dale

Plot Carry On Screaming!

"Carry On Screaming with the Hilarious CARRY ON Gang!!"

De sinistere Dr. Watt heeft een kwaadaardig plannetje lopen. Hij ontvoert jonge vrouwen en verandert deze in mannequins om te verkopen aan de lokale winkels. Gelukkig voor Dr. Watt werkt Detective-Sergeant Bung aan deze zaak, en die heeft geen flauw idee over het hoe en wat!

imageimage

Albert Potter

Emily Bung

Detective Constable Slobotham

Doctor Fettle

avatar van vic

vic

ik vond deze opzich nog wel leuk

avatar van witboek

witboek

Heb me rot gelachten

avatar van mrklm

mrklm

Het Carry-On team richt de pijlen op de gotische horror van de Hammerstudio's en op de beroemde monsterfilms van Universal. Het scenario bevat veel geslaagde grappen, met als persoonlijke favoriet die waarin Detective Sergeant Sidney Bung [Harry C. Corbett] net een Dr Jekyll/Mr Hyde-transformatie heeft doorgaan en geconfronteerd wordt met zijn veeleisende, bazige vrouw [een hilarische Joan Sims].

Maar deze parodie slaagt er niet in het uiterlijk en de sfeer van de Hammer-horror te benaderen, waardoor de make-up en de decors er eerder bizar dan effectief uit zien. Niettemin één van de betere films uit de reeks.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2014 berichten

Vanavond Matriarch (2018) als eerste gekeken en deze Screaming on Scay als 2e. Heb voeger heel wat van de Screaming on films gezien en deze was wel ff weer fun om te zien

avatar van Dick2008

Dick2008

Met Williams, Hawtrey en Sims. Sherlock Holmes met horror parodie. Helemaal niks.

Gerelateerde tags

monsterontvoeringmannequinmamavrouwparodiecarry on spoofhorror spoofpolitieagentcultfilmvermist persoondragman dressed as woman edwardian englandtoilet attendanthen pecked husbandcreepy housekidnapped