Carry On Sergeant (1958)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gerald Thomas
met William Hartnell, Shirley Eaton en Eric Barker

Sergeant Grimshaw wil met pensioen in een golf van succes door de 'Star Squad'-prijs te winnen met zijn laatste peleton nieuwe dienstpichtigen. Deze groep is echter een groot zooitje. Het is aan Grimshaw om van deze hopeloze gevallen nog iets te maken.

Dick2008
De eerste film uit de lange reeks Carry on. Helaas vroeger geen Moviemeter anders had ik wel per film een kort bericht achtergelaten. Ik heb er nou een aantal gezien, maar deze goedkoop in elkaar gezette films, zijn vaak als geheel helemaal niet zo geweldig maar bevatten wel een aantal leuke scènes. Ik voel er weinig voor om alle bekeken films nou nog eens te gaan herkijken. Valt me wel iedere keer op dat het vaak goede acteurs zijn, die er toch nog wat van weten te maken.

Nogal droge humor in deze overigens ook vrij saaie film. Kenneth Connor is dan nog wel leuk. 2.0.

avatar van mrklm
De toekomstige Dr Who [William Hartnell] is de drill-sergeant die worstelt om een prettig zootje ongeregeld [de Carry-On-gang] om te smeden tot een gedisciplineerde eenheid. De vroege Carry-Ons zijn qua opzet hetzelfde: de vaste acteurs spelen steeds hetzelfde type karakter en de verhaallijnen zijn steeds gebouwd rondom de lotgevallen van een bepaald groep beroepsbeoefenaars, in dit geval aankomende soldaten. Net als de drie opvolgers is dit zelden saai en zo nu en dan werkelijk vermakelijk, maar nooit hilarisch. Gelukkig is dit pretentieloos vermaak en duurt het slechts iets meer dan 80 minuten, zodat dit prima uit te zitten.