Carry On up the Jungle (1970)

Alternatieve titels: Carry On up the Congo | Carry on Up the Jungle or the African Queens or Stop Beating About the Bush or Show Me Your Waterhole and I'll Show You Mine

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Gerald Thomas
met Frankie Howerd, Sid James en Joan Sims

Lady Evelyn Bagley (Joan Sims) begint onder leiding van de ervaren gids Bill Boosey (Sid James) aan een gevaarlijke expeditie om haar verloren zoontje terug te vinden. Tijdens hun eerste nacht in de jungle staat het hele kamp al meteen op stelten als de avonturiers worden aangevallen door een wilde gorilla.

avatar van mrklm
Carry On Camping met meer gerollebol in tentjes, seksuele woordspelingen, mooie jonge vrouwen en een hijgerige mannelijke cast. De toevoeging van een parodie op Tarzan en een man in een gorillapak levert weinig origineels op, waardoor ook deze Carry On moeilijk is uit te zitten. Alleen voor degenen die [net als ik] zichzelf hebben opgelegd om de hele serie te kijken. Maar het einde is helaas nog niet in zicht...