• 8.260.912 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Gerald Thomas

Met onder meer: Kenneth Williams, Bernard Cribbins en Juliet Mills

Plot Carry On Jack

"That crazy 'Carry On' team . . . on a tidal wave of hilarity !"

Albert Poop-Decker, een ambitieuze zeeman, weet zich na 8 1/2 jaar eindelijk te kwalificeren voor een post op de fregat Venus. Zodra ze echter van wal steken, wordt hun expeditie geplaagd door zwaar weer, muiterijen en woeste piraten.

image

First Sealord

Hook, Pirate

avatar van tsjidde

tsjidde

Deze Carry On valt een beetje uit de toon omdat verschillende vaste acteurs uit de andere delen niet mee spelen, zoals bijv. Sid James, Joan Sims, Kenneth Connor en Eric Barker. Daardoor is de sfeer van de film wel heel anders dan anders. Carry On Jack moet het ook niet hebben van onderbroekenlol of andere flauwe grappen, maar is gewoon een leuke, bijna on-Britse komedie, wat in dit geval m.i. vrij goed uitpakt.

avatar van ardbeg41

ardbeg41

ik sluit me deels aan bij mijn voorganger, vind echter dat acteurs als Ken Williams en Charles Hawtrey evenals Syd James er bij moeten zitten om Carry On succesvol te maken

Zoals ik al bij Don't lose your head gezegd heb: let op, er zijn ook echt slechte films bij.

Het beste kijk je deze films, gezien de woordgrappen, zonder ondertitels als je engels een beetje goed verstaat. Bovendien is kennis van de britse cultuur een goed hulpmiddel. De films zijn immers voor de britse markt gemaakt.

avatar van mrklm

mrklm

De eerste filmparodie van het Carry On-team is een teleurstelling en bovendien de eerste zwakke film uit de serie. De film speelt zich volledig af op een schip in tijdens de hoogtijdagen van het Britse Rijk en dat betekent dat de ruimte voor grappen zowel letterlijk als figuurlijk beperkt is. Het scenario weet slechts zo nu en dan een glimlach te veroorzaken, ook al omdat nieuwkomer Bernard Cribbins [die de rol speelt van admiraal Poop-Decker, een indicatie voor het niveau van vele grappen] niet over dezelfde komische talenten beschikt als de ervaren Carry-On-acteurs.

Gerelateerde tags

zeeschipplymouth royal navyfarcecarry on 19e eeuw