Carry On Constable (1960)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gerald Thomas
met Sid James, Eric Barker en Kenneth Connor

Een politiepost is onderbezet vanwege een griep-epidemie. Er komen vier agenten in opleiding om dit gat op te vullen. Sergeant Wilkins moet proberen hen in korte tijd tot echte agenten om te vormen. Intussen kunnen de plaatselijke criminelen even opgelucht ademhalen, terwijl onschuldige mensen het juist zwaar te verduren krijgen.

avatar van mrklm
Nummer 4 uit de reeks bevat weer de nodige misverstanden en romances die inmiddels een beetje onderdeel maakten van de formule. Gelukkig is daar nieuwkomer Sid James als de hoofdinspecteur die zorgt voor vers bloed en er zijn ook leuke excentrieke bijrollen, waarbij Joan Hickson [vooral bekend als Miss Marple] scoort als een mondaine vrouw met een drankprobleem.