• 11.463 nieuwsartikelen

Met onder meer: Danny DeVito, Bette Midler en Judge Reinhold

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 27 november 1986

Plot Ruthless People

"Sam Stone's wife has just been kidnapped... And he doesn't want her back!"

Sam trouwde met Barbara voor haar vaders geld, maar de oude man wilde maar niet dood gaan. Maar nu is het eindelijk zo ver, zijn schoonvader is dood en nu kan hij zijn vrouw op gruwelijke wijze vermoorden uit wraak voor de jaren dat hij haar heeft moeten dulden. Hij moet zijn plan echter wijzigen als zij ontvoerd blijkt te zijn. Als hij de politie waarschuwt zullen ze haar vermoorden. Hij informeert direct de pers en de politie, maar de ontvoerders houden hun woord niet. En als zijn vrouw ook nog is vrienden wordt met de ontvoerders en samen gaat werken met hen tegen Sam verergert de situatie alleen maar.

Barbara Stone

Lt. Bender

Bedroom Killer

avatar van missl

missl

Typische jaren 80 film met dezelfde deuntjes. Grappig verhaaltje maar ik vond Midler soms wel irritant.

avatar van Spetie

Spetie

Leuke luchtige komedie, die af en toe van toevalligheden aan elkaar hangt, maar die dankzij de gekke personages in ieder geval voldoende vermaak weet te bieden.

Danny DeVito speelt hier zijn zoveelste rol als klein gluiperig oplichtertje, maar die rol past hem hier vrij goed. Dat je van tevoren al weet hoe het af gaat lopen is wat jammer, maar is niet zo heel erg. Niet elk personage is even leuk, maar de meesten komen wel redelijk goed uit de verf. Vooral Judge Reinhold is erg goed in zijn rol van amateur ontvoerder. Ook de diverse misverstanden en wendingen, die telkens weer ontstaan zijn best vermakelijk.

Soms wordt het wel wat flauw, maar meestal blijft het wel leuk. Het is ook zo'n typische jaren tachtig filmpje, met bijbehorende soundtrack. Maar ik houd daar op zich wel van. Verder weinig op aan te merken. Overigens wel een bijzonder regisseurstrio, die allemaal wel hun sporen verdiend hebben in het genre.

avatar van Flavio

Flavio

Jaren 80 klucht kent wat aardige momenten, maar op een gegeven moment wordt het wat al te flauw (zoals dat gedoe met dat hondje). DeVito is aardig op dreef net als Midler.

avatar van Movsin

Movsin

Geslaagde komedie .

Grappige situaties, keurig uitgewerkt, met prime dialogen en een uitmuntende Danny De Vito.

Bette Midler, in de rol van de ongewenste echtgenote, is ook echt komisch en eigenlijk alleen maar echt kwaad als haar "marktwaarde" daalt. En ook dat is grappig.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1997 berichten

Movsin schreef:

Geslaagde komedie .

Mee eens.

Oh, my God! I've been abducted by Huey and Dewey.

gauke

Een vrolijke, kleurrijke en hilarische zwarte komedie met een leuke, ingewikkeld gemaakte verhaallijn en grappen die hun werk deden. Een uitstekend spelende cast met een vooral uitblinkende Bette Midler deed de rest.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Jammer dat de komedies niet meer op dit niveau worden gemaakt, je rolt van de ene kant van de bank naar de andere van de lach! Geldt tenminste voor een groot deel van de kijkers, vooral vriendje DeVito is goed op dreef. Sowieso al een vermakelijke man, als je hem ziet moet je al lachen. Die "achterbakse streken" van hem en hoe hij zich er uit probeert te praten. Een van de beste acteurs in dit genre die ik gekend heb! Voor deze film eigenlijk alleen maar lof en onze beoordeling lag gemiddeld op een 8.

scorsese

• 11910 berichten

Goeie film waarin het een man juist goed uitkomt als zijn vrouw wordt ontvoerd voor losgeld. Een goed uitgewerkt plot waarbij de grappige toevalligheden en situaties zich op blijven stapelen. De film heeft een vlot tempo en er valt genoeg te lachen. Een kleurrijke jaren '80 aankleding en een leuke cast waarbij dit het debuut betekende voor Bill Pullman.

avatar van pamela200

pamela200

Als ik meer dan 5 sterren kon geven dan kreeg deze film er 10. ?

Bij de 3e keer verveelt hij nog steeds niet.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Danny DeVito en Bette Midler, nooit echte fan geweest van deze acteurs en het genre is ook niet mijn ding. Toch heb je soms zo'n moment dat je een film wilt zien die erg licht is en waarvan je hoopt dat er tenminste een glimlach op het gezicht van Left4Dead getoverd wordt. Mick Jagger als begintune, vele grote namen die deel uitmaakten bij deze productie.

DeVito speelt wederom "zijn" typetje, Midler ook als schreeuwende vrouw. Pullman met een geblondeerd pruikje is toch wel het meest opvallend. Het verhaal is erg simpel en nodigt alleen uit voor de kinderlijke humor, diepgang hoef je niet te verwachten bij zulke prenten. Het lijkt meer een soort klucht te zijn, veel studio-opnames.

Nee, de humor kon mij niet te pakken krijgen. Slechts enkele momenten dat ik een kleine glimlach kon krijgen, maar veelal was het een schreeuwerig gebeuren waar ik blijkbaar gewoon niets mee heb. Heb hem uit kunnen zitten maar daar moest ik wel wat voor doen, ondanks er best wel tempo in de prent zat.

2,5**, film wil iets teveel zijplotjes in elkaar laten vlechten.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Voor een komedie valt er weinig te lachen en voor een komedie gemaakt door Abrahams en de Zuckers is het zelfs een enorme teleurstelling. Man, wat kan ik hard om hun soort humor lachen, maar dit deed me dus niks. Iemand als DeVito heeft ook wel eens een leukere rol gespeeld.

avatar van DragQueen

DragQueen

Leuke luchtige komedie uit de 80's. Het stijgt nergens uit boven de middelmaat, maar is desondanks toch best vermakelijk hier en daar. Verder is er een prima cast aanwezig met o.a. DeVito in de gelederen, die de film qua niveau nog enigszins weten op te krikken. 2,5 Ster.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Was leuk om weer eens terug te zien. Wat een heks was die Bette Midler

avatar van mrkos

mrkos

''It's just a lonely man who wanted a little excitement. That kind of thing happens every day. Everybody does it!'

Heerlijk luchtige komedie.

Mooi uitgewerkte film met fijne dialogen. Heb wel een aantal keer kunnen lachen. Hoe iedereen steeds op het verkeerde been werd gezet en elkaar verkeerd begrepen, prachtig. Danny de Vito zet hier ook een prima komische rol neer. Zeker de moeite waard om een keer te kijken.

3,5 sterren.

avatar van rep_robert

rep_robert

De gebroeders Zucker en Abrams zijn briljant en voor mij legendarisch met de vele spoofs die ze in de jaren 80 (en jaren 00) hebben gemaakt. Met Ruthless People hebben ze in 1986 topcast te pakken gehad en een grotere productie kunnen maken.

De humor is compleet anders, maar toch ook weer niet. Als je de dubbele laag in de dialogen niet kan zien of er geen zin in hebt blijft er inderdaad weinig te lachen over. De humor zit hem vooral in de vele misverstanden die steeds erger en erger worden. De acties an sich en de personages hoeven niet elke scene grappig te doen of klunzig te zijn. Maar juist doordat elk personage een andere context van het gesprek in gedachten heeft draaien de dialogen zelf echt op hilarische manieren uit op de volgende gekke situatie in de film.

Hieraan merk je dat deze drie helden nog wel aan het roer staan van deze film, want in die misverstanden en gekke situaties ligt de kracht van Ruthless People en ook daarom moet ik nog steeds enorm lachen om deze film.

3,5* blijft staan.

avatar van shrink

shrink

• 2008 berichten

Aardig filmpje om een keer te zien, maar ik vind de rol van Bette Midler wel erg irritant. Wat overdreven vaak. Danny de Vito is wel erg grappig.

avatar van teigertje

teigertje

• 2075 berichten

Deze eighties komedie film, is om je een breuk te lachen.

Met een uitmuntende cast.

Hoog bij mijn nog steeds meest favoriete komedie films ever.

En Danny de Vito en Bette Midler zijn echt meesterlijk in de hoofdrollen, hilarisch spelen zei in deze film.

Tijdloos genieten en een onvergetelijke komedie film van een hoog niveau in dit genre.