Ruthless People (1986)

geregisseerd door Jim Abrahams, David Zucker en Jerry Zucker
met Danny DeVito, Bette Midler en Judge Reinhold

Sam trouwde met Barbara voor haar vaders geld, maar de oude man wilde maar niet dood gaan. Maar nu is het eindelijk zo ver, zijn schoonvader is dood en nu kan hij zijn vrouw op gruwelijke wijze vermoorden uit wraak voor de jaren dat hij haar heeft moeten dulden. Hij moet zijn plan echter wijzigen als zij ontvoerd blijkt te zijn. Als hij de politie waarschuwt zullen ze haar vermoorden. Hij informeert direct de pers en de politie, maar de ontvoerders houden hun woord niet. En als zijn vrouw ook nog is vrienden wordt met de ontvoerders en samen gaat werken met hen tegen Sam verergert de situatie alleen maar.

avatar van missl
Typische jaren 80 film met dezelfde deuntjes. Grappig verhaaltje maar ik vond Midler soms wel irritant.

avatar van Spetie
Leuke luchtige komedie, die af en toe van toevalligheden aan elkaar hangt, maar die dankzij de gekke personages in ieder geval voldoende vermaak weet te bieden.

Danny DeVito speelt hier zijn zoveelste rol als klein gluiperig oplichtertje, maar die rol past hem hier vrij goed. Dat je van tevoren al weet hoe het af gaat lopen is wat jammer, maar is niet zo heel erg. Niet elk personage is even leuk, maar de meesten komen wel redelijk goed uit de verf. Vooral Judge Reinhold is erg goed in zijn rol van amateur ontvoerder. Ook de diverse misverstanden en wendingen, die telkens weer ontstaan zijn best vermakelijk.

Soms wordt het wel wat flauw, maar meestal blijft het wel leuk. Het is ook zo'n typische jaren tachtig filmpje, met bijbehorende soundtrack. Maar ik houd daar op zich wel van. Verder weinig op aan te merken. Overigens wel een bijzonder regisseurstrio, die allemaal wel hun sporen verdiend hebben in het genre.

avatar van Flavio
Jaren 80 klucht kent wat aardige momenten, maar op een gegeven moment wordt het wat al te flauw (zoals dat gedoe met dat hondje). DeVito is aardig op dreef net als Midler.

Geslaagde komedie .
Grappige situaties, keurig uitgewerkt, met prime dialogen en een uitmuntende Danny De Vito.
Bette Midler, in de rol van de ongewenste echtgenote, is ook echt komisch en eigenlijk alleen maar echt kwaad als haar "marktwaarde" daalt. En ook dat is grappig.

avatar van Ebenezer Scrooge
Movsin schreef:
Geslaagde komedie .
Mee eens.

Oh, my God! I've been abducted by Huey and Dewey.

Een vrolijke, kleurrijke en hilarische zwarte komedie met een leuke, ingewikkeld gemaakte verhaallijn en grappen die hun werk deden. Een uitstekend spelende cast met een vooral uitblinkende Bette Midler deed de rest.