• 8.251.779 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Debbie Isitt

Met onder meer: Martin Freeman, Ashley Jensen en Pam Ferris

Plot Nativity!

Deze Kerstmis is de lagere schoolleraar Paul Maddens belast met de productie van het jaarlijkse lokale kersttoneelstuk. Zij moeten rivaliseren met de nabijgelegen sjieke school, omwille van de eer van de best beoordeelde show in de stad te spelen. Maar de inzet wordt verhoogd wanneer Paul er prat op gaat dat hij zijn ex-vriendin Jennifer, een Hollywood-producente, naar zijn show kan laten komen kijken met het oog er later misschien een film van te maken. Het enige probleem is dat zij elkaar in geen jaren gesproken hebben...

imageimageimageimage

avatar van lisette37

lisette37

Heerlijke, gezellige familiefilm......

stinissen (crew films & series)

Superflauwe nooit leuke of ontroerende kerstfilm alleen voor de echte die hards van dit soort films.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Ja, maar de drie hoofdrolspelers maken me toch wel heel erg nieuwsgierig...

avatar van Sander D.

Sander D.

Niet best.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Een echte kerstfilm is dit niet, weinig sfeer. Grappig is het zelfden. Het kabbelt allemaal een beetje voort. Het musical gedeelte op het einde (zeker 20 minuten) vond ik veel te lang duren. *2,5

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Erg leuk. Ongeloofwaardig? Check. Zoetsappig? Check. Toch komen die Britten in elk geval bij mij met veel meer weg dan de Amerikanen. Heb hiervan genoten. 4,0*

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Na Nativity is het wel duidelijk dat regisseur Debbie Isitt altijd groots wilt uit pakken op het eind van haar film, maar dan wel in musical stijl (net als in Confetti)

In deze film is kerst iegelijk maar een bij zaak en komt musical meer op de eerste plaats.

Kan je eigen dan voor stellen dat dit zoetsappig is.. ja dat is het zeker.

En daar moet je dan wel van houden want om nou ander half uur te gaan kijken naar een druk persoon als Marc Wootton en een klas vol zingende kinderen is ook niet prettig.

Maar mij heeft Nativity wel erg vermaakt, zeker Martin Freeman is leuk om te zien in deze film.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Aardig, al was het einde een beetje te zoet en langdradig.

avatar van Brabants

Brabants

• 1950 berichten

Superflauwe kerstfilm waarbij de personages en de sfeer mij helemaal niet konden binden met de warme december maand.

Onderhond

Degelijk.

Nogal goedkoop ogend vond ik, maar vreemd genoeg is dat ook wel een beetje de redding van deze film. Het zou zomaar een TV film kunnen zijn, maar net die wat drogere, functionelere aanpak zorgt ervoor dat de aanwezige kazigheid niet zo overheersend is. Het is wat minder gelikt en dan zijn die typische kerstzaken ook net wat minder vervelend.

De kinderen zijn ook een stuk "echter" (lees lelijker) dan in soortgelijke films. Maar wel aandoenlijk. Hier en daar wat komische momenten, al zijn die zeker niet allen geslaagd, ook een paar opmerkelijke bijrollen (dan denk ik vooral aan Alan Carr). Freeman doet het verder goed als grumpy leraar, een rol die hem op het lijf geschreven is.

Het einde is wat langdradig, de muziek wordt vaak op een brakke (veel te luide en drukke) manier ingezet en het is zo voorspelbaar als wat, maar eigenlijk is de film een beetje zoals het toneelstuk dat opgevoerd wordt. Niet zo geweldig uitgevoerd, maar toch charmeert het wel een beetje.