Nativity 2: Danger in the Manger! (2012)

Alternatieve titel: Nativity! 2

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Debbie Isitt
met David Tennant, Marc Wootton en Jason Watkins

Een bezorgde leraar begint aan een nieuwe baan bij een lagere school. Al snel heeft hij het aan de stok met een wilde assistent, een groep van onder de maat presterende kinderen en zijn eigen zwangere vrouw. Dan ontstaat het dwaze plan om mee te doen met het nationale 'Song for Christmas'. Dit is het begin van een road trip op zoek naar de wedstrijdlocatie 'The Christmas Castle'. Wanneer hij verdwaalt in de woesternij met een klas kinderen, een baby en een ezel zal hij het heft in handen moeten nemen om zijn angsten te overwinnen en de groep niet alleen in veiligheid te brengen maar ook de overwinning binnen te halen.

avatar van BlueJudaskiss
Ik begrijp écht dat dit niet iedereens kop thee is, maar ik heb hiervan genoten! Het verhaal heeft niet veel om het lijf en heeft zelfs een flink aantal plotholes, maar het is vrolijk en speels en de cast met David Tennant en Pam Ferris is prima. Vrolijk!