• 8.299.720 stemmen

Geregisseerd door: Jonathan Levine

Met onder meer: Seth Rogen, Charlize Theron en Andy Serkis

Releasedatum: 13 juni 2019

Plot Long Shot

"Unlikely but not impossible."

Fred Flarsky is een aan lager wal geraakte journalist. Om zijn depressie te overwinnen probeert hij het hart van zijn jeugdliefde, Charlotte Field, te winnen. Charlotte was ooit zijn oppas, maar is inmiddels uitgegroeid tot één van de machtigste vrouwen ter wereld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Young Charlotte

Alle Media

avatar van N00dles

N00dles

Long Shot is misschien niet de grappigste komedie ooit, of met het beste plot, maar ik vond het verrassend goed wegkijken. Niet in de laatste plaats vanwege Seth Rogen. Hij heeft een sympathieke uitstraling die heel fijn is om naar te kijken. Hij is de ideale filmgeek; socially awkward maar niet dorky. Eerder een manchild met herkenbare trekjes.

Soms vervalt de film wat in flauwigheid (valpartijen) en lijkt de humor teveel steken in de 00's (scènes met drugsgebruik, of grappen daarover, zijn nogal passé).
Charlize Theron is een leuke verschijning, maar op komedievlak heb ik haar nog niet veel zien doen. Toch past ze wel goed in deze film en heeft ze een verrassend leuke chemie met Rogen, ondanks dat ze ver out of his league is.

Het einde was echter wat teveel binnen de lijntjes en weinig opzienbarend. She gets elected. Meest onwaarschijnlijke scenario ooit natuurlijk, maar goed, hoe serieus moet je de hele film nu eigenlijk nemen?

avatar van Thomas83

Thomas83

Innemende film. Soms iets te dommig en plat met de humor, maar daar had ik me met Seth Rogen in de cast al een beetje op ingesteld. Op zich wel wat jammer hoe dat soort meligheid en scènes als die met de aanval in Manila en later de XTC de film wat al teveel buiten de werkelijkheid plaatsen. Dan is de politieke satire ook lang niet zo raak.

Wel echt leuk is de chemie tussen Theron (goed als altijd) en Rogen. Die is zo goed dat fatsoenlijk geschreven personages niet eens echt nodig zijn. Moest wel een beetje aan Rogen wennen, mede door weer al zijn afgezaagde stoner-verwijzingen, maar op een gegeven moment klikte het wel voor me. Zelfsdat wat al te zoete einde kon ik wel hebben.

Verder nog rare rollen van Raphael en Serkis (wtf?), en een juist erg amusante van Jackson Jr. Die twist die Lance een godvrezende republikein blijkt te laten zijn is best wel meesterlijk, mede doordat het de politieke toon van de film behoorlijk verandert. 3.0*.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ik had niet echt gedacht dat ik dit leuk zou vinden, want ik heb een beetje een Seth Rogen allergie. Zijn humor en films zijn vaker irritant dan vermakelijk. Maar wat blijkt, hier valt hij erg goed te pruimen en zijn chemie met Charlize Theron is zelfs erg goed. De film komt wel wat stroef op gang, maar wordt steeds leuker en zelfs het zoetsappige slot werkt gewoon. De humor is wel weer wat puberaal, maar ook lekker geeky en ongemakkelijk. Best goed te doen eigenlijk. Idem voor de soundtrack, met onder andere It Must Have Been Love. Ik ben gul en rond de score omhoog af.

avatar van ehgeahrev

ehgeahrev

Lekkere komedie met geweldige chemie tussen de hoofdrolspelers. Ik was helemaal mee. Erg overtuigend geacteerd en vermakelijk scenario zodat ik mijn bed opzocht in een feel good sfeertje. Zonder enige twijfel een dikke aanrader!

Mwa, het idee is wel geinig maar de uitwerking eigenlijk net zo inspiratieloos als de meeste recente comedies.

Seth Rogen is volledig op de automatische piloot maar Theron doet het wel aardig. Het hele opgenomen filmpje is ook echt weer te flauw voor woorden.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Wat een heerlijke romcom .

De leukste in jaren .

2 uur vlogen voorbij .

avatar van geezoes

geezoes

Ik heb me uitermate goed vermaakt. Paar keer hardop gelachen. Ja, dit was leuk.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1914 stemmen

Buitengewoon geslaagde comedy met volop chemie tussen hoofdrolspelers Rogen en Theron.

De film weet toch nog wat leuke invalshoeken te bedenken voor een comedy. Alleen al de seksscènes die precies het omgekeerde brengen van wat je verwacht (vrouw die te snel klaar komt, en vráágt om spanking tot verbazing van de man) waren geweldig.
Bob Odenkirk heeft een leuke bijrol als volkomen clueless president. De andere bijrollen waren niet zo memorabel.
Seth Rogen mag mij wel tot zijn fans rekenen onderhand. Films met hem hebben keer op keer dialogen die minder gekunsteld zijn dan in sommige andere komedies, veel natuurlijker, en daardoor veel grappiger.

Een film die zich qua soundtrack bedient van Roxette is trouwens sowieso geslaagd.

"Stand back, Boyz II Men!"

4 sterren

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Begrijp de hoge punten niet zo goed, maar wellicht zegt het wat over de aftakeling van Hollywood....

De goede films zijn op 1 hand te tellen jaarlijks, helemaal goede komedies. Long shot is een aardige film, niet meer dan dat. 2.5

BBarbie

”I once shared an elevator with Saddam Hussein.”

Een leuke komedie, die op sommige moment aardig aanhaakt bij het huidige politieke klimaat in de Verenigde Staten. Mijn probleem evenwel is dat ik op geen enkel moment kon geloven dat Seth Rogen en Charlize Theron een stel vormden. Jammer, want zonder de romantische link tussen die twee zou het volgens mij een betere film zijn geworden.

avatar van grandpa

grandpa

Leuke film (gepindakaast), samen met grandma & popcorn lekker op de bank, heerlijk onnozel

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Partyboooi schreef:

Long shot is een aardige film, niet meer dan dat. 2.5

een aardige film.. dan geef je toch een voldoende? dus 3 sterren?!

avatar van james_cameron

james_cameron

Best leuke komedie, alhoewel flink te lang en bij vlagen erg flauw en vergezocht. Grootste pluspunt is de casting: Seth Rogen en Charlize Theron vormen een leuk duo en zijn hier beiden op dreef. Het script is aanvankelijk ook best scherp en gevat, maar gaandeweg wordt één en ander helaas wel steeds meer gemakzuchtig en ongeloofwaardig. De makers mikken dan op dik aangezette grappen en grollen maar schieten meer mis dan raak. Gelukkig houdt het charisma van de twee hoofdrolspelers de film grotendeels nog op de rails. Bizarre rol overigens van een hier onherkenbaar geschminkte Andy Serkis.

avatar van missl

missl

Flauw gedoe, nergens grappig en de 2 spelers hebben een chemie van een verlopen vaatdoek.

avatar van Rickazio

Rickazio

Acceptabel filmpje, 5.5/10

Niet erg grappig, maar wel paar leuke scenes

avatar van Mickey b

Mickey b

Vind het een meer dan onderhoudend filmpje. Grappig, romantisch en zelfs ontroerend. Hoewel ik geen liefhebber ben van Seth Rogen valt hij hier wel mee als wat ik eerder een sidekick vind van Charlize Theron. Verhaal doet mij denken aan Love Actually met Hugh Grant maar met omgekeerde rollen: hier is vrouwelijke rol de politieke machthebber. Is uiteindelijk een leuke film dat geen tijdverlies is. Beetje cliché maar daarom niet minder goed. Heb er van genoten. Vandaar 4*

scorsese

Goeie film waarin een ontslagen journalist een presidentskandidate ontmoet tijdens een feestje.Een prima opzet voor deze romcom die zeker niet de hele tijd als een romcom overkomt. Vermakelijke personages die zeker grappig zijn maar ook genoeg oprechtheid bevatten (de twee fijne rollen van Charlize Theron en Seth Rogen draagt hier zeker aan bij). Ietwat aan de lange kant, maar 3.5 sterren zijn verdiend.

avatar van Macmanus

Macmanus

Matig

Kos zij bij Crawl al dat ik (lees: Moviemeter harde kern ) eigenlijk teveel films kijk. Op een gegeven moment kom je meer dan ooit op het punt dat je elke film wel kan uittekenen na de eerste scene, of wellicht zelfs al bij het lezen van de synopsis. Dus is het argument dat ik dit allemaal wel eerder heb gezien heel zinvol bij deze film? Waarschijnlijk niet. Je kijkt het waarschijnlijk ook juist daarom.

Toch vind ik zelfs binnen het voorspelbare karakter van de film dat men zich er wat te makkelijk van afmaakt. De speldenprikjes over de politieke wereld en hoe tegen de vrouw wordt aangekeken zijn te lafjes. Dan kun je zeggen, ach het is voornamelijk een romantische komedie. Luchtig, niet te zwaar. Maar dat vind ik met alle content die er uitkomt zo een magere reden om een film te maken. Je wilt toch als een Rogen of Theron dat je film wat doet, dat het om zijn minst een klassieker zou kunnen worden...dit voelde alsof al deze mensen voor een zesje gingen. Dat vind ik voor deze star power en moment in de tijd eigenlijk wel heel mager. Waarom zou ik dan geen mager cijfer geven.

2 sterren.

avatar van IH88

IH88

“I've never been so scared in my entire life. And I was in an elevator with Saddam Hussein.”

Leuk. Long Shot is een originele romcom over een ambitieuze politicus en een scherpe journalist die verliefd worden in een wereld vol politieke intrige. Rogen en Theron hebben een geweldige chemie, en beide hebben een aantal ijzersterke scenes waarin ze hun komische talenten mogen etaleren.

De scene waarin Theron onder invloed van drugs een gijzelingssituatie moet oplossen is een pareltje. Diane Raphael, Odenkirk (een combinatie van Trump en Reagan), Serkis, Jackson Jr. en Patel zijn ook sterk op dreef, en de scriptschrijvers verdienen de complimenten voor de scherpe, vileine en grappige dialogen. Het is jammer dat het einde zo voorspelbaar en zoutloos is, want anders was Long Shot echt een voltreffer geweest.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2019 stemmen

“I'm a racist, you're a Republican, I don't know what the fuck's going on.”

De hoge scores en aardig wat positieve berichten hadden mij wel overgehaald deze film eens aan te zetten. Nog steeds ben ik een beetje die romantiek genre schuw en ik wil er vaak van weg blijven maar, na afgelopen kerst ben ik er achter gekomen dat ik goede films met dit genre nog wel kan waarderen. ‘Long Shot’ had ook zo’n verwachting, zeker de openingsscène bracht al veel nieuwsgierigheid met zich mee vanuit onze standpunt, en ik moest er persoonlijk vaak nog wel hard om lachen. Maar, dat harde lachen dat kun je veelal wel vergeten in deze film. Want na een paar leuke geinige acties van Rogen en een paar leuke scenes is de film voornamelijk ook wel erg rustig, misschien iets té rustig waardoor we hier en daar wat inkakkers kennen.

Theron en Rogen vormen een erg leuk duo, dat dan weer wel. En stiekem is de kleine hart van Wesley hier toch nog wel een beetje verliefd op die zeer schone Theron, blijft een mooie dame. Rogen is zichzelf, gekleed als een zwerver en met zijn geloof vooral weer erg hard en vaak aan de drug, voornamelijk het wiet maar ook de pillen en de coke mocht niet missen. Eigenlijk nu een beetje een té standaard typ, en ik heb het nu ook wel een beetje gezien die Rogen met zijn drugs. Of hij moet op een kind passen (zijn eigen) waar hij aan de zogeheten ‘bong’ loopt te lurken, is bij de noord-Koreaanse president en word high en nu met de toekomstige presidente. Nee, die tijd om dat echt onwijs leuk te vinden heb ik wel een beetje gehad als ik eerlijk ben, kon er ‘vroeger’ erg hard om brullen maar nu niet meer. Buiten dat valt het acteerwerk verder wel mee, Theron en Rogen dragen duidelijk de hoofdrol en die vervullen ze wel leuk.

Het verhaal is wel geinig. Journalist Fred Flarsky word ontslagen en gaat daarna met zijn vriend mee naar een feestje waar hij Charlotte Field tegen komt. Field blijkt vroeger zijn oppas te zijn geweest en de twee raken aan de klets als Field wel meer van hem wil weten. Ze huurt hem in om haar speech te schrijven en de twee worden verliefd op elkaar. Field moet er voor zorgen dat Amerika veilig blijft en Flarsky huppelt er een beetje achter aan, voor de rest stelde het verhaal vooral niet zo veel voor.

Zoals ik al zei vond ik persoonlijk het begin wel erg geinig. Waar Rogen een soort van infiltreert bij een stel neo-nazi’s om intel te krijgen voor zijn journalisten werk. Ik zelf kan altijd wel lachen om dit soort dingen en vond dat wel leuk te zien. Ook het moment dat Theron een pil neemt en helemaal gek werd vond ik een geslaagde leuke en komische scene, iets wat de film toch nog wist te vermaken.

Al om al, redelijk leuke zit. Vond het genre dit keer wel weer wat tegen komen maar om Theron zo op bed te zien zitten maakte al weer een bult goed.

avatar van Noodless

Noodless

Echt komisch of romantisch is het allerminst, maar de film kijkt wel vlot weg. Er zitten natuurlijk wel een paar leuke grappige scènes in de film, maar de film heeft toch vooral een andere focus nl het romantische aspect en de rake kritiek op politiek vlak wat soms wel een glimlach tevoorschijn doet komen. De film draagt vooral de boodschap uit van hoop, ook al is die ver te zoeken. Hier wordt dat weergegeven door een eigenzinnige journalist zonder enige franjes die zich overal op een nonchalante (soms boerse manier) presenteert en toch het hart van zijn jeugdliefde, die ondertussen uitgegroeid is tot één van de machtigste vrouwen ter wereld, weet te veroveren. Hoe ongeloofwaardig klinkt dat ? Maar ach, de chemie tussen Seth Rogen en Charlize Theron werkt wel en het geheel wordt wel geinig gepresenteerd. 6/10

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1918 berichten

Na een paar mislukkingen slaagt regisseur Levine erin om samen met Theron en Rogen erin om een originele en vooral erg sympathieke romantische komedie neer te zetten. Theron en Rogen hebben de nodige chemie. De dialogen zijn af en toe best scherp en met het tempo van de film zit het ook wel goed.

Omdat de personages sympathiek zijn en je als kijker je er goed in kunt verplaatsen is het ook makkelijker om de talloze onwaarschijnlijkheden te accepteren. Onder de streep is dit een romantische komedie waar mannen zich ook kostelijk mee kunnen vermaken.

Alles bij elkaar misschien iets te lang maar de film heeft gelukkig genoeg moois te bieden.

Goed

Nu te zien op Film1

avatar van macrobody

macrobody

In een komedie kan je van alles laten passeren, zoals religie, politiek en geschiedenis en er een lachertje van maken. Probleem is alleen dat je nooit weet of het wordt aangestipt met een bedoeling of niet. De shows van vele komedianten hebben vaak ook een boodschap maar vele gaan naar zo'n show, hebben een leuke avond en gaan de volgende dag weer verder waar ze gebleven waren.

Zo zou je bij deze film kunnen zeggen dat Fred duidelijke principes heeft waar geen zak met geld aan kan tornen en er zullen mensen zijn die dat bewonderen maar de volgende dag zitten ze weer op kantoor iets te doen wat ze helemaal niet leuk vinden. Dit alles wordt verpakt in een luchtige film met leuke acteurs. Ik had in ieder geval een leuke avond en gelukkig kan ik dit schrijven omdat ik wel elke dag kan doen wat ik leuk vind

avatar van Collins

Collins

In Long Shot kruipt stoner Seth Rogen in de rol van tekstschrijver voor de presidentiële kandidate. Hij doet dat op vertrouwde wijze. Relaxed, onconventioneel, grofgebekt en sympathiek. Zijn tegenspeler en tegenpool is Charlize Theron. Een verbeten politica met serieuze ambities. Een onwaarschijnlijk duo dat in het hart van de film staat en zich van de ene komische situatie naar de andere sleept.

En dat is best even leuk. Theron en Rogen vullen elkaar goed aan en hun samenspel zorgt voor hilarische momenten. Na verloop van tijd werd het allemaal wat veel en onderging ik de komedie met steeds meer schouderophalen. De schuld daaraan heeft de lengte van de film. 120 minuten met Rogen is gewoon te veel. Na een uur vol stonerhumor is voor mij de koek wel op. Daarna is het allemaal niet meer zo grappig. Vooral de onvermijdelijke drugstrip die volgens mij in elke film met Rogen valt te zien (en trouwens nooit leuk is), is dan heel vervelend.

De film doet ook nog een geëngageerde duit in het humoristische zakje. Heel prijzenswaardig om de positie van de vrouw aan de orde te stellen, om politieke corruptie te openbaren en om de zoveelste mallotige parodie op de Amerikaanse president te presenteren, maar het voelde meer als gebrek aan inspiratie dan als fijne komische interventies. De combinatie van romantische komedie en politieke satire zorgde bij mij niet voor veel enthousiasme.

Rogen en Theron. Dat werkt in beginsel wel, maar doet het niet een film lang. De komische werking is beperkt houdbaar. Dat ligt uiteraard niet per sé aan hen, maar is meer aan de lange speelduur en het magere zielloze verhaaltje te wijten.

avatar van panax

panax

hele leuke film

genoeg humor

prima in orde!!

avatar van Brabants

Brabants

• 1974 berichten

Long Shot een film met geen bijster intelligent plot maar zeker een geslaagd platform voor de twee hoofdrolspelers. Deze twee zou je in eerste instantie niet snel samen in een film bedenken maar nu juist dat lijkt de verrassing die uiteindelijk meer dan geslaagd blijkt te zijn.