Long Shot (2019)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jonathan Levine
met Seth Rogen, Charlize Theron en Andy Serkis

Fred Flarsky is een aan lager wal geraakte journalist. Om zijn depressie te overwinnen probeert hij het hart van zijn jeugdliefde, Charlotte Field, te winnen. Charlotte was ooit zijn oppas, maar is inmiddels uitgegroeid tot één van de machtigste vrouwen ter wereld.

• Vanaf 13 juni in de bioscoop

Vanaf 13 juni in de bioscoop (Independent Films)

avatar van pierre18
Lekkere film met bijzonder goede grappen. Het verhaal is behoorlijk Hollywood, eendimensionaal dus, maar dat geeft de kans om de hilariteit goed te benutten. Zeer onderhoudend en vakkundig gemaakt, één van de betere komedies van de laatste jaren.

13-in-een-dozijn romantische comedy. Best vermakelijk en niet langdradig. De grappen zijn soms enigszins flauw en/of platvloers, als je daar om kan lachen is deze film prima avondvullend vermaak. Aardige soundtrack. 3,5*

avatar van Psycho-M
Voor mij zijn de films van Seth Rogen hit or miss.
De ene keer vind ik de film echt grappig (pineapple express is een heerlijke stoner comedy) en de andere keer vind ik de film echt helemaal niks (neem bad neighbours).
Misschien komt het ook wel door mijn zwak voor Charlize Theron, maar dit was weer een hit.
Ik en met mij een goed gevulde zaal hebben hardop moeten lachen om meerdere scènes.
En ja er zitten ook wel platte grappen in, maar niet overheersend veel.
Deze keer vond ik de rom en com combinatie wel geslaagd en niet irritant.
Wat mij betreft tot nu toe de leukste comedy die ik dit jaar heb gezien.

avatar van John Milton
Veel leuker dan ik had verwacht. Theron en Rogen hebben een fijne chemie, en naast de banale grappen heeft de film wel hart. Goed mee vermaakt!

avatar van mrklm
Het is zeker niet vergezocht om dit te beschouwen als een moderne versie van The American President (1995). Daarin stond de dubieuze relatie tussen president Michael Douglas en lobbyist Annette Bening centraal, deze keer draait het om Minister van Buitenlandse Zaken met presidentsambities Charlotte Field [Charlize Theron] en de idealistische journalist Fred Flarsky [Seth Rogen]. Charlotte was 25 jaar geleden Freds babysitter en de twee lopen elkaar toevallig tegen het lijf dankzij Freds vriend Lance [O'Shay Jackson Jr, die ontzettend lijkt op zijn vader], een ondernemer die Fred meeneemt naar een feestje waar Boyz II Men optreedt. Er is meteen een klik tussen de twee en Charlotte besluit Fred, tegen het advies van haar naaste vertrouweling Maggie [June Diane Raphael] in, op de loonlijst te zetten als haar speechschrijver. Zit er meer in dan een vriendschap? Of kiest Charlotte toch voor de positieve publiciteit die ze krijgt door te flirten met de Canadese Prime Minister James Steward (!) [Alexander Skarsgård]?

Seth Rogen speelt dat geliefde en vertrouwde personage dat we met hem associëren met verve, maar het is Charlize Theron die hier werkelijk uitblinkt in een rol die vereist dat ze afwisselend presidentieel, gevoelig, koel, sexy en helemaal van haar padje is. Ze slaagt er wonderwel in, waarbij de duidelijk aanwezige chemie met Rogen absoluut helpt. Het scenario van Dan Sterling en Liz Hannah lijkt hier en daar wat te zijn opgeleukt met improvisaties, waardoor er meer dan voldoende te lachen valt in deze uiterst vermakelijke romantische komedie.

avatar van Gastel
Leuk! Seth Rogen is weer goed op dreef en heeft een uitstekende klik met Charlize Theron.

Liefhebbers van het genre (denk bijvoorbeeld Knocked Up) kunnen zorgeloos naar deze film gaan!

Genote van deze film! Heerlijke vorm van humor. Meestal mijt ik romcoms, maar de trailer vond ik er goed uit zien. Gevaar is dan dat beste grappen al zijn weggegeven, dat was voor een gedeelte ook wel waar. Maar de rest was leuk genoeg om een leuke avond te hebben.

In de film wordt er regelmatig gerefereerd naar de huidige politieke situatie. Zo wordt Fox News regelmatig op de hak genomen (zonder ze bij naam te noemen). Maar ook onderwerpen als vrouwengelijkheid, discriminatie worden met een knipoog aangehaald.

avatar van Shinobi
"There's no way the two of you work."

Het is alweer een tijdje geleden dat Seth Rogen in een romcom heeft gespeeld en Charlize Theron heeft volgens mij nooit iets met het genre gedaan. Dus het was een grote verrassing hoe dit zou uitpakken.

Een aan lager wal geraakte journalist die de speeches schrijft voor een presidentskandidaat klinkt nogal vergezocht, vooral als je bedenkt dat laatstgenoemde ooit zijn oppas was. Toch pakt dit gegeven wonderwel uit. Daarbij is de satire rondom het huidige politieke klimaat mooi meegenomen.

De grootste troef van 'Long Shot' is ongetwijfeld het duo Rogen en Theron. De chemie tussen deze twee is duidelijk te zien en voelt bovendien nergens geforceerd aan; hun relatie vormt het hart van de film. Ondanks dat het gebeuren vrij voorspelbaar is, blijft er genoeg over om te genieten, mede doordat de personages goed uitgewerkt worden.

Als satire op de Amerikaanse politiek komt de film ook prima uit de verf. Zo lijkt de president (treffende rol van Bob Odenkirk) meer geïnteresseerd te zijn in televisiewerk dan nog een termijn en de persiflage op Fox News is geweldig. Ik had alleen niet verwacht dat de humor zo grof zou zijn, maar dat deert niet echt. De gestoorde situaties zorgen namelijk voor een hoop grappige momenten.

Al met al een erg vermakelijke romcom die van begin tot eind onderhoudend blijft. Wat mij betreft mag Theron in nog meer dergelijke titels spelen.

3,5 Sterren.

avatar van John Milton
Shinobi schreef:

Het hangt ervan af hoe je comedy definieert natuurlijk.

Maar dat Charlize komisch talent had wist ik al wel uit films als Tully (2018) en Young Adult (2011). Verder is A Million Ways to Die in the West (2014) ook een komedie, maar die heb ik niet gezien (wat vermoedelijk ook zo zal blijven).

Tully raad ik aan. Ander soort film dan dit, maar ook met hart. Heeft meer te zeggen dan alleen een paar flauwe grappen en een heel ander soort Charlize

avatar van john mcclane 2
John Milton schreef:

Het hangt ervan af hoe je comedy definieert natuurlijk.

Maar dat Charlize komisch talent had wist ik al welYoung Adult (2011). Verder is A Million Ways to Die in the West (2014) ook een komedie, maar die heb ik niet gezien (wat vermoedelijk ook zo zal blijven).

In de de comedy serie arrested development ,,, speelt ze de rol van verstandelijk gehandicapte, en dat was ook behoorlijk grappig.

avatar van wwelover
Af en toe wat cringy, maar over het algemeen een hele sterke komedie. Vooral dankzij de ijzersterke Theron en Rogen. Die naast hilarisch zijn ook een top chemie hebben. Verder een paar leuke knipogen en bijrollen. Zeker Bob Odenkirk als president is geniaal. Vaak echt dubbel gelegen bij de film, net als de rest van de zaal. Gebeurd niet heel vaak de laatste tijd in de bioscoop.