Long Shot (2019)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jonathan Levine
met Seth Rogen, Charlize Theron en Andy Serkis

Fred Flarsky is een aan lager wal geraakte journalist. Om zijn depressie te overwinnen probeert hij het hart van zijn jeugdliefde, Charlotte Field, te winnen. Charlotte was ooit zijn oppas, maar is inmiddels uitgegroeid tot één van de machtigste vrouwen ter wereld.

avatar van N00dles
Long Shot is misschien niet de grappigste komedie ooit, of met het beste plot, maar ik vond het verrassend goed wegkijken. Niet in de laatste plaats vanwege Seth Rogen. Hij heeft een sympathieke uitstraling die heel fijn is om naar te kijken. Hij is de ideale filmgeek; socially awkward maar niet dorky. Eerder een manchild met herkenbare trekjes.

Soms vervalt de film wat in flauwigheid (valpartijen) en lijkt de humor teveel steken in de 00's (scènes met drugsgebruik, of grappen daarover, zijn nogal passé).
Charlize Theron is een leuke verschijning, maar op komedievlak heb ik haar nog niet veel zien doen. Toch past ze wel goed in deze film en heeft ze een verrassend leuke chemie met Rogen, ondanks dat ze ver out of his league is.

Het einde was echter wat teveel binnen de lijntjes en weinig opzienbarend. She gets elected. Meest onwaarschijnlijke scenario ooit natuurlijk, maar goed, hoe serieus moet je de hele film nu eigenlijk nemen?

avatar van Thomas83
Innemende film. Soms iets te dommig en plat met de humor, maar daar had ik me met Seth Rogen in de cast al een beetje op ingesteld. Op zich wel wat jammer hoe dat soort meligheid en scènes als die met de aanval in Manila en later de XTC de film wat al teveel buiten de werkelijkheid plaatsen. Dan is de politieke satire ook lang niet zo raak.

Wel echt leuk is de chemie tussen Theron (goed als altijd) en Rogen. Die is zo goed dat fatsoenlijk geschreven personages niet eens echt nodig zijn. Moest wel een beetje aan Rogen wennen, mede door weer al zijn afgezaagde stoner-verwijzingen, maar op een gegeven moment klikte het wel voor me. Zelfsdat wat al te zoete einde kon ik wel hebben.

Verder nog rare rollen van Raphael en Serkis (wtf?), en een juist erg amusante van Jackson Jr. Die twist die Lance een godvrezende republikein blijkt te laten zijn is best wel meesterlijk, mede doordat het de politieke toon van de film behoorlijk verandert. 3.0*.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik had niet echt gedacht dat ik dit leuk zou vinden, want ik heb een beetje een Seth Rogen allergie. Zijn humor en films zijn vaker irritant dan vermakelijk. Maar wat blijkt, hier valt hij erg goed te pruimen en zijn chemie met Charlize Theron is zelfs erg goed. De film komt wel wat stroef op gang, maar wordt steeds leuker en zelfs het zoetsappige slot werkt gewoon. De humor is wel weer wat puberaal, maar ook lekker geeky en ongemakkelijk. Best goed te doen eigenlijk. Idem voor de soundtrack, met onder andere It Must Have Been Love. Ik ben gul en rond de score omhoog af.

avatar van ehgeahrev
Lekkere komedie met geweldige chemie tussen de hoofdrolspelers. Ik was helemaal mee. Erg overtuigend geacteerd en vermakelijk scenario zodat ik mijn bed opzocht in een feel good sfeertje. Zonder enige twijfel een dikke aanrader!

Mwa, het idee is wel geinig maar de uitwerking eigenlijk net zo inspiratieloos als de meeste recente comedies.

Seth Rogen is volledig op de automatische piloot maar Theron doet het wel aardig. Het hele opgenomen filmpje is ook echt weer te flauw voor woorden.

avatar van john mcclane 2
Wat een heerlijke romcom .
De leukste in jaren .
2 uur vlogen voorbij .

avatar van geezoes
Ik heb me uitermate goed vermaakt. Paar keer hardop gelachen. Ja, dit was leuk.

avatar van Captain Pervert
Buitengewoon geslaagde comedy met volop chemie tussen hoofdrolspelers Rogen en Theron.

De film weet toch nog wat leuke invalshoeken te bedenken voor een comedy. Alleen al de seksscènes die precies het omgekeerde brengen van wat je verwacht (vrouw die te snel klaar komt, en vráágt om spanking tot verbazing van de man) waren geweldig.
Bob Odenkirk heeft een leuke bijrol als volkomen clueless president. De andere bijrollen waren niet zo memorabel.
Seth Rogen mag mij wel tot zijn fans rekenen onderhand. Films met hem hebben keer op keer dialogen die minder gekunsteld zijn dan in sommige andere komedies, veel natuurlijker, en daardoor veel grappiger.

Een film die zich qua soundtrack bedient van Roxette is trouwens sowieso geslaagd.

"Stand back, Boyz II Men!"

4 sterren

avatar van Partyboooi
Begrijp de hoge punten niet zo goed, maar wellicht zegt het wat over de aftakeling van Hollywood....
De goede films zijn op 1 hand te tellen jaarlijks, helemaal goede komedies. Long shot is een aardige film, niet meer dan dat. 2.5

”I once shared an elevator with Saddam Hussein.”

Een leuke komedie, die op sommige moment aardig aanhaakt bij het huidige politieke klimaat in de Verenigde Staten. Mijn probleem evenwel is dat ik op geen enkel moment kon geloven dat Seth Rogen en Charlize Theron een stel vormden. Jammer, want zonder de romantische link tussen die twee zou het volgens mij een betere film zijn geworden.

avatar van grandpa
Leuke film (gepindakaast), samen met grandma & popcorn lekker op de bank, heerlijk onnozel

Partyboooi schreef:
Long shot is een aardige film, niet meer dan dat. 2.5

een aardige film.. dan geef je toch een voldoende? dus 3 sterren?!

avatar van james_cameron
Best leuke komedie, alhoewel flink te lang en bij vlagen erg flauw en vergezocht. Grootste pluspunt is de casting: Seth Rogen en Charlize Theron vormen een leuk duo en zijn hier beiden op dreef. Het script is aanvankelijk ook best scherp en gevat, maar gaandeweg wordt één en ander helaas wel steeds meer gemakzuchtig en ongeloofwaardig. De makers mikken dan op dik aangezette grappen en grollen maar schieten meer mis dan raak. Gelukkig houdt het charisma van de twee hoofdrolspelers de film grotendeels nog op de rails. Bizarre rol overigens van een hier onherkenbaar geschminkte Andy Serkis.

avatar van missl
Flauw gedoe, nergens grappig en de 2 spelers hebben een chemie van een verlopen vaatdoek.

avatar van Rickazio
Acceptabel filmpje, 5.5/10

Niet erg grappig, maar wel paar leuke scenes

Vind het een meer dan onderhoudend filmpje. Grappig, romantisch en zelfs ontroerend. Hoewel ik geen liefhebber ben van Seth Rogen valt hij hier wel mee als wat ik eerder een sidekick vind van Charlize Theron. Verhaal doet mij denken aan Love Actually met Hugh Grant maar met omgekeerde rollen: hier is vrouwelijke rol de politieke machthebber. Is uiteindelijk een leuke film dat geen tijdverlies is. Beetje cliché maar daarom niet minder goed. Heb er van genoten. Vandaar 4*

Goeie film waarin een ontslagen journalist een presidentskandidate ontmoet tijdens een feestje.Een prima opzet voor deze romcom die zeker niet de hele tijd als een romcom overkomt. Vermakelijke personages die zeker grappig zijn maar ook genoeg oprechtheid bevatten (de twee fijne rollen van Charlize Theron en Seth Rogen draagt hier zeker aan bij). Ietwat aan de lange kant, maar 3.5 sterren zijn verdiend.

avatar van Macmanus
Matig

Kos zij bij Crawl al dat ik (lees: Moviemeter harde kern ) eigenlijk teveel films kijk. Op een gegeven moment kom je meer dan ooit op het punt dat je elke film wel kan uittekenen na de eerste scene, of wellicht zelfs al bij het lezen van de synopsis. Dus is het argument dat ik dit allemaal wel eerder heb gezien heel zinvol bij deze film? Waarschijnlijk niet. Je kijkt het waarschijnlijk ook juist daarom.

Toch vind ik zelfs binnen het voorspelbare karakter van de film dat men zich er wat te makkelijk van afmaakt. De speldenprikjes over de politieke wereld en hoe tegen de vrouw wordt aangekeken zijn te lafjes. Dan kun je zeggen, ach het is voornamelijk een romantische komedie. Luchtig, niet te zwaar. Maar dat vind ik met alle content die er uitkomt zo een magere reden om een film te maken. Je wilt toch als een Rogen of Theron dat je film wat doet, dat het om zijn minst een klassieker zou kunnen worden...dit voelde alsof al deze mensen voor een zesje gingen. Dat vind ik voor deze star power en moment in de tijd eigenlijk wel heel mager. Waarom zou ik dan geen mager cijfer geven.

2 sterren.

avatar van IH88
“I've never been so scared in my entire life. And I was in an elevator with Saddam Hussein.”

Leuk. Long Shot is een originele romcom over een ambitieuze politicus en een scherpe journalist die verliefd worden in een wereld vol politieke intrige. Rogen en Theron hebben een geweldige chemie, en beide hebben een aantal ijzersterke scenes waarin ze hun komische talenten mogen etaleren.

De scene waarin Theron onder invloed van drugs een gijzelingssituatie moet oplossen is een pareltje. Diane Raphael, Odenkirk (een combinatie van Trump en Reagan), Serkis, Jackson Jr. en Patel zijn ook sterk op dreef, en de scriptschrijvers verdienen de complimenten voor de scherpe, vileine en grappige dialogen. Het is jammer dat het einde zo voorspelbaar en zoutloos is, want anders was Long Shot echt een voltreffer geweest.