Long Shot (2019)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jonathan Levine
met Seth Rogen, Charlize Theron en Andy Serkis

Fred Flarsky is een aan lager wal geraakte journalist. Om zijn depressie te overwinnen probeert hij het hart van zijn jeugdliefde, Charlotte Field, te winnen. Charlotte was ooit zijn oppas, maar is inmiddels uitgegroeid tot één van de machtigste vrouwen ter wereld.

Vanaf 13 juni in de bioscoop (Independent Films)

avatar van pierre18
Lekkere film met bijzonder goede grappen. Het verhaal is behoorlijk Hollywood, eendimensionaal dus, maar dat geeft de kans om de hilariteit goed te benutten. Zeer onderhoudend en vakkundig gemaakt, één van de betere komedies van de laatste jaren.

13-in-een-dozijn romantische comedy. Best vermakelijk en niet langdradig. De grappen zijn soms enigszins flauw en/of platvloers, als je daar om kan lachen is deze film prima avondvullend vermaak. Aardige soundtrack. 3,5*

avatar van Psycho-M
Voor mij zijn de films van Seth Rogen hit or miss.
De ene keer vind ik de film echt grappig (pineapple express is een heerlijke stoner comedy) en de andere keer vind ik de film echt helemaal niks (neem bad neighbours).
Misschien komt het ook wel door mijn zwak voor Charlize Theron, maar dit was weer een hit.
Ik en met mij een goed gevulde zaal hebben hardop moeten lachen om meerdere scènes.
En ja er zitten ook wel platte grappen in, maar niet overheersend veel.
Deze keer vond ik de rom en com combinatie wel geslaagd en niet irritant.
Wat mij betreft tot nu toe de leukste comedy die ik dit jaar heb gezien.

avatar van John Milton
Veel leuker dan ik had verwacht. Theron en Rogen hebben een fijne chemie, en naast de banale grappen heeft de film wel hart. Goed mee vermaakt!

avatar van mrklm
Het is zeker niet vergezocht om dit te beschouwen als een moderne versie van The American President (1995). Daarin stond de dubieuze relatie tussen president Michael Douglas en lobbyist Annette Bening centraal, deze keer draait het om Minister van Buitenlandse Zaken met presidentsambities Charlotte Field [Charlize Theron] en de idealistische journalist Fred Flarsky [Seth Rogen]. Charlotte was 25 jaar geleden Freds babysitter en de twee lopen elkaar toevallig tegen het lijf dankzij Freds vriend Lance [O'Shay Jackson Jr, die ontzettend lijkt op zijn vader], een ondernemer die Fred meeneemt naar een feestje waar Boyz II Men optreedt. Er is meteen een klik tussen de twee en Charlotte besluit Fred, tegen het advies van haar naaste vertrouweling Maggie [June Diane Raphael] in, op de loonlijst te zetten als haar speechschrijver. Zit er meer in dan een vriendschap? Of kiest Charlotte toch voor de positieve publiciteit die ze krijgt door te flirten met de Canadese Prime Minister James Steward (!) [Alexander Skarsgård]?

Seth Rogen speelt dat geliefde en vertrouwde personage dat we met hem associëren met verve, maar het is Charlize Theron die hier werkelijk uitblinkt in een rol die vereist dat ze afwisselend presidentieel, gevoelig, koel, sexy en helemaal van haar padje is. Ze slaagt er wonderwel in, waarbij de duidelijk aanwezige chemie met Rogen absoluut helpt. Het scenario van Dan Sterling en Liz Hannah lijkt hier en daar wat te zijn opgeleukt met improvisaties, waardoor er meer dan voldoende te lachen valt in deze uiterst vermakelijke romantische komedie.

avatar van Gastel
Leuk! Seth Rogen is weer goed op dreef en heeft een uitstekende klik met Charlize Theron.

Liefhebbers van het genre (denk bijvoorbeeld Knocked Up) kunnen zorgeloos naar deze film gaan!

Genote van deze film! Heerlijke vorm van humor. Meestal mijt ik romcoms, maar de trailer vond ik er goed uit zien. Gevaar is dan dat beste grappen al zijn weggegeven, dat was voor een gedeelte ook wel waar. Maar de rest was leuk genoeg om een leuke avond te hebben.

In de film wordt er regelmatig gerefereerd naar de huidige politieke situatie. Zo wordt Fox News regelmatig op de hak genomen (zonder ze bij naam te noemen). Maar ook onderwerpen als vrouwengelijkheid, discriminatie worden met een knipoog aangehaald.

avatar van Shinobi
"There's no way the two of you work."

Het is alweer een tijdje geleden dat Seth Rogen in een romcom heeft gespeeld en Charlize Theron heeft volgens mij nooit iets met het genre gedaan. Dus het was een grote verrassing hoe dit zou uitpakken.

Een aan lager wal geraakte journalist die de speeches schrijft voor een presidentskandidaat klinkt nogal vergezocht, vooral als je bedenkt dat laatstgenoemde ooit zijn oppas was. Toch pakt dit gegeven wonderwel uit. Daarbij is de satire rondom het huidige politieke klimaat mooi meegenomen.

De grootste troef van 'Long Shot' is ongetwijfeld het duo Rogen en Theron. De chemie tussen deze twee is duidelijk te zien en voelt bovendien nergens geforceerd aan; hun relatie vormt het hart van de film. Ondanks dat het gebeuren vrij voorspelbaar is, blijft er genoeg over om te genieten, mede doordat de personages goed uitgewerkt worden.

Als satire op de Amerikaanse politiek komt de film ook prima uit de verf. Zo lijkt de president (treffende rol van Bob Odenkirk) meer geïnteresseerd te zijn in televisiewerk dan nog een termijn en de persiflage op Fox News is geweldig. Ik had alleen niet verwacht dat de humor zo grof zou zijn, maar dat deert niet echt. De gestoorde situaties zorgen namelijk voor een hoop grappige momenten.

Al met al een erg vermakelijke romcom die van begin tot eind onderhoudend blijft. Wat mij betreft mag Theron in nog meer dergelijke titels spelen.

3,5 Sterren.

avatar van John Milton
Shinobi schreef:

Het hangt ervan af hoe je comedy definieert natuurlijk.

Maar dat Charlize komisch talent had wist ik al wel uit films als Tully (2018) en Young Adult (2011). Verder is A Million Ways to Die in the West (2014) ook een komedie, maar die heb ik niet gezien (wat vermoedelijk ook zo zal blijven).

Tully raad ik aan. Ander soort film dan dit, maar ook met hart. Heeft meer te zeggen dan alleen een paar flauwe grappen en een heel ander soort Charlize

avatar van john mcclane 2
John Milton schreef:

Het hangt ervan af hoe je comedy definieert natuurlijk.

Maar dat Charlize komisch talent had wist ik al welYoung Adult (2011). Verder is A Million Ways to Die in the West (2014) ook een komedie, maar die heb ik niet gezien (wat vermoedelijk ook zo zal blijven).

In de de comedy serie arrested development ,,, speelt ze de rol van verstandelijk gehandicapte, en dat was ook behoorlijk grappig.

avatar van wwelover
Af en toe wat cringy, maar over het algemeen een hele sterke komedie. Vooral dankzij de ijzersterke Theron en Rogen. Die naast hilarisch zijn ook een top chemie hebben. Verder een paar leuke knipogen en bijrollen. Zeker Bob Odenkirk als president is geniaal. Vaak echt dubbel gelegen bij de film, net als de rest van de zaal. Gebeurd niet heel vaak de laatste tijd in de bioscoop.

avatar van rep_robert
Helaas lag de zaal bij mij niet dubbel van het lachen. Kan er misschien mee te maken hebben dat ik vanochtend samen met 1 andere persoon in de bios zat.
Dit is nou typisch de soort komediestijl waar ik van houd. Lekker grof gebekt, personages die zeggen wat ze willen zonder gecensureerd te worden en daarbij ook gewoon lekker doen wat ze willen.
Met andere woorden: ik heb de hele film met een grijns op mijn gezicht gezeten en af en toe goed moeten lachen. Rogen en Theron zijn een fenomenaal duo en ik pleit ervoor dat Theron in het vervolg die zonnebril blijft dragen!
Het verhaaltje is niet meer dan een kapstok om de grappen aan op te hangen. Ik had misschien een iets uitgebreider beeld van "vroeger" willen zien. Uiteindelijk is alles wat er in de film gebeurd toch een soort van jongensdroom die uitkomt. En tegelijkertijd geeft de film ook een sterk signaal af voor de vrouwen.
Het type humor zal ongetwijfeld voor veel serieuze mensen niet weggelegd zijn, maar tot nu toe bevalt het gemiddelde mij prima!

avatar van Walter S.
Zo zo, wat een enthousiasme. Helaas deel ik het enthousiasme niet, ik vond het een tegenvaller. Weinig gelachen, saai verhaal en tot mijn schrik bleek het geen gewone komedie maar een romantische komedie. Had al het gevoel dat ie wel twee uur duurde, dat voelde dus niet alleen zo, het was ook daadwerkelijk zo zie ik nu.

Opening was leuk, maar daarna toch vooral saai en zelden grappig.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Zonder twijfel een vermakelijk filmpje met aan aangenaam tempo en een Seth & Charlize die er duidelijk plezier in hebben en ook een goede chemie teweegbrengen.
Het verhaaltje is duidelijk niks nieuws of verrassends en zeker het romcom gedeelte niet, maar het is ook zeker geen vervelende zit.

Kan beter, kan slechter.

Walter S. schreef:

Opening was leuk, maar daarna toch vooral saai en zelden grappig.

Een film die gevoelsmatig 2 uur duurt omdat ie saai is. Maar uiteindelijk ook gewoon 2 uur duurt. Je bent in ieder geval wel origineel
Overigens weet ik niet wat jij verwachtte... Dat er geen romantiek in zou zitten? De trailers, posters, plotomschrijving en genreaanduiding lijken me vrij duidelijk. Al is dit vooral een komedie met wat liefdesperikelen erin (klef is het zeker niet)

rep_robert schreef:

Ik vind het prettig om trailers te ontwijken, geven vaak al veel van het verhaal weg. Van deze film wist ik vantevoren ook vrij weinig, vandaar.

Walter S. schreef:

Snap ik. Al moet er toch iets zijn waardoor je de zaal in stapt denk ik.

rep_robert schreef:

Snap ik. Al moet er toch iets zijn waardoor je de zaal in stapt denk ik.

Een unlimited pas en het idee dat het een leuke film zou kunnen zijn. Ik wil niet teveel van de inhoud weten, hetgeen ook vaker niet dan wel lukt, maar ik weet in grote lijnen wel wat voor film het zal zijn en wat ik ongeveer kan verwachten.

Vond het een heerlijk wegkijkertje met prima grappen. Het was allemaal niet zo diep maar dat hoeft ook niet.

avatar van Arri
Prima film. En wat is Charlize Theron een leuke vrouw zeg.

avatar van Graaf Machine
Nou vind ik Charlize Theron toch echt een leuke actrice, ik kijk graag naar films waar ze in speelt. Ik kijk ook graag naar haar overigens, een mooie vrouw.
Dus toch ook naar deze film gegaan, want ja, Charlize... Het was de laatste kans, want vanaf morgen draait dit niet meer hier in Hengelo. Oh, had ik die kans maar niet gegrepen.
Geen idee waar dit over ging, iets met een presidentskandidate, en een pretentieuze journalist, en heel veel gedoe, maar zo vreselijk strontvervelend allemaal.
Ben echt zwaar teleurgesteld de scoop uit gelopen. Tjezes Charlize, kies voortaan weer betere projecten aub.

avatar van max cady
Masterkeeltie schreef:

Nou dat zo ongeveer ..

Best oké.

Vooraf niet zo heel veel van verwacht, maar Levine is de slechtste regisseur niet wanneer het op dit soort filmpjes aankomt. En dat blijkt ook weer. Het is op zich een redelijk typische en eenvoudige romantische komedie, maar wel eentje die gewoon goed werk.

Enige echt opvallende is misschien een zekere vorm van politieke nuance die je toch niet al te vaak tegenkomt in Hollywood. De scene tussen Rogen en O'Shea Jackson Jr. op het einde zet Rogen weg als een wat wereldvreemde, ongenuanceerde linkser dan linkse rakker, toch wel een geinig en enigszins verrassend moment.

Verder de typische Rogen humor, soms leuk, niet altijd. Theron doet het aardig, samen vormen ze nog best een geinig koppel. Verloop van de film is verder nogal voorspelbaar, ook het dramatisch dipje naar het einde toe. Gelukkig duurt dat niet al te lang en verliest de film daar ook niet al te veel vaart.

Een echte hoogvlieger vind ik het niet, maar wel een meer dan degelijk tussendoortje.

Goede en grappige komedie.

avatar van notoirefilmhater
Ik heb uitermate weinig met romkom's (was de laatste Notting Hill uit 1999? - inmiddels 20 jaar geleden), maar Long Shot is zeker goed te noemen.

De film neemt subtiel een breed scala aan onderwerpen intelligent op de hak (zoals de verdeelde politieke situatie in de VS, de corrupte rol van de media, de oppervlakkigheid van kiezers zelf en vooral het daten van een vrouw met een man die een lagere status heeft). Dit maakt de film dan ook niet bepaald een typische domme cliché romkom.

Theron (mooi en charismatisch) en Rogen zijn perfect gecast, evenals de rest van de ondersteunende cast en er wordt prima geacteerd. Ook de soundtrack is lekker.

Zeer goed te genieten! Er is overduidelijk chemistry tussen Theron en Rogen. De aftrap gaf mij het vertrouwen dat het twee prettige uurtjes zouden worden. In tijden niet zo hardop zitten lachen in de zaal.

avatar van schumacher
Charlize Theron is een bom van een vrouw en de chemie tussen beiden (Seth Rogen) was er wel maar ik las hier al die positieve commentaren, de zeer hoge scores ook maar ik ben niet zo onder de indruk geweest.

Ik heb eerlijk gezegd nauwelijks moeten lachen, ik denk 1-2 momentjes eens een smile en haha maar meer ook niet dusja, ook daar meer van verwacht en ik ben nochthans iemand die wel vrij makkelijk kan lachen maar dan moet het echt goed zijn.

Ook vond ik dat de film wel iets serieuzer mocht zijn: voor iemand die voor het presidentschap wil gaan die het dan over dergelijke seks zaken heeft, zelfs Trump doet dat niet voor de camera over rukken en weet ik nog allemaal staan roepen. Ik zie dat ook niet zo snel gebeuren dat zo'n vrouw met zo iemand zou samen zijn enz... nah, echt niet.

En op een bepaald moment zakte ik ook effe weg, daarmee bedoel ik dat ik toch effe mijn aandacht kwijt was = te saai moment/gedoe in de film.

Al bij al een redelijk filmpke maar een hoogvlieger vond ik het echt niet, had er toch nog veel meer van verwacht.

avatar van Ste*
Leuke film, ook echt een paar keer hardop gelachen. Films met Seth Rogen doen het qua humor altijd wel goed bij me. Wellicht dat de film af en toe wat moeite had om zijn toon te vinden, ik vond het toch vooral het leukst en het best als het iets meer naar het serieuze leunde (met wel nog steeds humor). Sommige scènes zijn misschien net even teveel onderbroekenlol. Met name al die drugsgrappen hoeven voor mij nooit zo, vind ik altijd wat geforceerd 'kijk ons eens edgy doen omdat het kan.'

Verder is het misschien ook net wat aan de lange kant. Maar verder prima mee vermaakt, ook omdat de romance best leuk en fris is.

Vooral leuk omdat dit nu eens niet een standaard mierzoete romcom is.
Daar is "Long Shot" te grof gebekt voor en zijn sommige scenes lekker net te platvoers.
De chemie tussen Seth Rogen en Charlize Theron is duidelijk aanwezig en beiden lijken zichtbaar lol te hebben in hun rol over een onmogelijke liefde.
En het lijkt of vadertje tijd geen vat heeft op mevrouwtje Theron.
Ze ziet er fantastisch uit. Lust voor het oog.
3.5*/4*