Young Adult (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jason Reitman
met Charlize Theron, Patton Oswalt en Patrick Wilson

Niet lang na haar echtscheiding keert Mavis Gary (Charlize Theron), een fictieschrijfster, terug naar haar huis in een klein dorpje ergens in Minnesota. Ze wil de hoogtijdagen van weleer herleven en is van plan om de relatie met haar ex-vriendje (Patrick Wilson) van toen op te rakelen. Deze laatste is nu echter getrouwd en heeft kinderen. De thuiskomst loopt niet zoals gepland, en dus vormt Mavis een ongewone band met een andere ex-klasgenoot (Patton Oswalt) die de middelbare school ook niet helemaal achter zich heeft kunnen laten.

avatar van Rickazio
Best vermakelijk filmpje op zich, niet eentje die je snel weer hoeft te zien, maar je bent tijdens het kijken wel benieuwd waar het verhaal naartoe gaat... dat is al heel wat tegenwoordig met al die (politiek-correcte) cliches.

avatar van GoodOldJack
Alleen al dat drinken van een cola fles van twee liter vanuit de teut in plaats van de moeite te doen om een glas te vinden was erg herkenbaar, heel erg charmante film met een uitstekende Theron.

Leuk!

avatar van Black Math
Je hoeft geen Nostradamus te zijn om de hoofdlijnen van deze film te kunnen voorspellen. Natuurlijk valt het plan van de hoofdpersone in duigen en natuurlijk zet ze zichzelf ermee volledig voor gek. Natuurlijk belandt ze in bed met de gehandicapte oud-schoolgenoot. Het helpt dan als de uitvoering tenminste de moeite waard is, maar dat valt ook tegen. De hoofdpersone is gewoon weinig sympathiek en is dat ook na afloop van de film, dus het weet weinig te ontroeren. Audiovisueel is er ook weinig dat de boel "opleukt", waardoor dit soort mij toch vooral tijdverspilling is. 0,5*.

avatar van des1
Goeie film. Tegen de 4 sterren aan. Pijnljjke momenten werden niet geschuwd. Misschien wel één van Theron's beste rollen. Wat een stompzinnig, vaak oppervlakkig commentaar hierboven. Van mensen die heel snel hun oordeel klaarhebben.