Long Shot (2019)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jonathan Levine
met Seth Rogen, Charlize Theron en Andy Serkis

Fred Flarsky is een aan lager wal geraakte journalist. Om zijn depressie te overwinnen probeert hij het hart van zijn jeugdliefde, Charlotte Field, te winnen. Charlotte was ooit zijn oppas, maar is inmiddels uitgegroeid tot één van de machtigste vrouwen ter wereld.

13-in-een-dozijn romantische comedy. Best vermakelijk en niet langdradig. De grappen zijn soms enigszins flauw en/of platvloers, als je daar om kan lachen is deze film prima avondvullend vermaak. Aardige soundtrack. 3,5*

avatar van Psycho-M
Voor mij zijn de films van Seth Rogen hit or miss.
De ene keer vind ik de film echt grappig (pineapple express is een heerlijke stoner comedy) en de andere keer vind ik de film echt helemaal niks (neem bad neighbours).
Misschien komt het ook wel door mijn zwak voor Charlize Theron, maar dit was weer een hit.
Ik en met mij een goed gevulde zaal hebben hardop moeten lachen om meerdere scènes.
En ja er zitten ook wel platte grappen in, maar niet overheersend veel.
Deze keer vond ik de rom en com combinatie wel geslaagd en niet irritant.
Wat mij betreft tot nu toe de leukste comedy die ik dit jaar heb gezien.

avatar van mrklm
Het is zeker niet vergezocht om dit te beschouwen als een moderne versie van The American President (1995). Daarin stond de dubieuze relatie tussen president Michael Douglas en lobbyist Annette Bening centraal, deze keer draait het om Minister van Buitenlandse Zaken met presidentsambities Charlotte Field [Charlize Theron] en de idealistische journalist Fred Flarsky [Seth Rogen]. Charlotte was 25 jaar geleden Freds babysitter en de twee lopen elkaar toevallig tegen het lijf dankzij Freds vriend Lance [O'Shay Jackson Jr, die ontzettend lijkt op zijn vader], een ondernemer die Fred meeneemt naar een feestje waar Boyz II Men optreedt. Er is meteen een klik tussen de twee en Charlotte besluit Fred, tegen het advies van haar naaste vertrouweling Maggie [June Diane Raphael] in, op de loonlijst te zetten als haar speechschrijver. Zit er meer in dan een vriendschap? Of kiest Charlotte toch voor de positieve publiciteit die ze krijgt door te flirten met de Canadese Prime Minister James Steward (!) [Alexander Skarsgård]?

Seth Rogen speelt dat geliefde en vertrouwde personage dat we met hem associëren met verve, maar het is Charlize Theron die hier werkelijk uitblinkt in een rol die vereist dat ze afwisselend presidentieel, gevoelig, koel, sexy en helemaal van haar padje is. Ze slaagt er wonderwel in, waarbij de duidelijk aanwezige chemie met Rogen absoluut helpt. Het scenario van Dan Sterling en Liz Hannah lijkt hier en daar wat te zijn opgeleukt met improvisaties, waardoor er meer dan voldoende te lachen valt in deze uiterst vermakelijke romantische komedie.

Genote van deze film! Heerlijke vorm van humor. Meestal mijt ik romcoms, maar de trailer vond ik er goed uit zien. Gevaar is dan dat beste grappen al zijn weggegeven, dat was voor een gedeelte ook wel waar. Maar de rest was leuk genoeg om een leuke avond te hebben.

In de film wordt er regelmatig gerefereerd naar de huidige politieke situatie. Zo wordt Fox News regelmatig op de hak genomen (zonder ze bij naam te noemen). Maar ook onderwerpen als vrouwengelijkheid, discriminatie worden met een knipoog aangehaald.

avatar van Shinobi
"There's no way the two of you work."

Het is alweer een tijdje geleden dat Seth Rogen in een romcom heeft gespeeld en Charlize Theron heeft volgens mij nooit iets met het genre gedaan. Dus het was een grote verrassing hoe dit zou uitpakken.

Een aan lager wal geraakte journalist die de speeches schrijft voor een presidentskandidaat klinkt nogal vergezocht, vooral als je bedenkt dat laatstgenoemde ooit zijn oppas was. Toch pakt dit gegeven wonderwel uit. Daarbij is de satire rondom het huidige politieke klimaat mooi meegenomen.

De grootste troef van 'Long Shot' is ongetwijfeld het duo Rogen en Theron. De chemie tussen deze twee is duidelijk te zien en voelt bovendien nergens geforceerd aan; hun relatie vormt het hart van de film. Ondanks dat het gebeuren vrij voorspelbaar is, blijft er genoeg over om te genieten, mede doordat de personages goed uitgewerkt worden.

Als satire op de Amerikaanse politiek komt de film ook prima uit de verf. Zo lijkt de president (treffende rol van Bob Odenkirk) meer geïnteresseerd te zijn in televisiewerk dan nog een termijn en de persiflage op Fox News is geweldig. Ik had alleen niet verwacht dat de humor zo grof zou zijn, maar dat deert niet echt. De gestoorde situaties zorgen namelijk voor een hoop grappige momenten.

Al met al een erg vermakelijke romcom die van begin tot eind onderhoudend blijft. Wat mij betreft mag Theron in nog meer dergelijke titels spelen.

3,5 Sterren.

avatar van wwelover
Af en toe wat cringy, maar over het algemeen een hele sterke komedie. Vooral dankzij de ijzersterke Theron en Rogen. Die naast hilarisch zijn ook een top chemie hebben. Verder een paar leuke knipogen en bijrollen. Zeker Bob Odenkirk als president is geniaal. Vaak echt dubbel gelegen bij de film, net als de rest van de zaal. Gebeurd niet heel vaak de laatste tijd in de bioscoop.

avatar van rep_robert
Helaas lag de zaal bij mij niet dubbel van het lachen. Kan er misschien mee te maken hebben dat ik vanochtend samen met 1 andere persoon in de bios zat.
Dit is nou typisch de soort komediestijl waar ik van houd. Lekker grof gebekt, personages die zeggen wat ze willen zonder gecensureerd te worden en daarbij ook gewoon lekker doen wat ze willen.
Met andere woorden: ik heb de hele film met een grijns op mijn gezicht gezeten en af en toe goed moeten lachen. Rogen en Theron zijn een fenomenaal duo en ik pleit ervoor dat Theron in het vervolg die zonnebril blijft dragen!
Het verhaaltje is niet meer dan een kapstok om de grappen aan op te hangen. Ik had misschien een iets uitgebreider beeld van "vroeger" willen zien. Uiteindelijk is alles wat er in de film gebeurd toch een soort van jongensdroom die uitkomt. En tegelijkertijd geeft de film ook een sterk signaal af voor de vrouwen.
Het type humor zal ongetwijfeld voor veel serieuze mensen niet weggelegd zijn, maar tot nu toe bevalt het gemiddelde mij prima!

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Zonder twijfel een vermakelijk filmpje met aan aangenaam tempo en een Seth & Charlize die er duidelijk plezier in hebben en ook een goede chemie teweegbrengen.
Het verhaaltje is duidelijk niks nieuws of verrassends en zeker het romcom gedeelte niet, maar het is ook zeker geen vervelende zit.

Kan beter, kan slechter.

avatar van Walter S.
rep_robert schreef:

Een film die gevoelsmatig 2 uur duurt omdat ie saai is. Maar uiteindelijk ook gewoon 2 uur duurt. Je bent in ieder geval wel origineel
Overigens weet ik niet wat jij verwachtte... Dat er geen romantiek in zou zitten? De trailers, posters, plotomschrijving en genreaanduiding lijken me vrij duidelijk. Al is dit vooral een komedie met wat liefdesperikelen erin (klef is het zeker niet)

Ik vind het prettig om trailers te ontwijken, geven vaak al veel van het verhaal weg. Van deze film wist ik vantevoren ook vrij weinig, vandaar.

Best oké.

Vooraf niet zo heel veel van verwacht, maar Levine is de slechtste regisseur niet wanneer het op dit soort filmpjes aankomt. En dat blijkt ook weer. Het is op zich een redelijk typische en eenvoudige romantische komedie, maar wel eentje die gewoon goed werk.

Enige echt opvallende is misschien een zekere vorm van politieke nuance die je toch niet al te vaak tegenkomt in Hollywood. De scene tussen Rogen en O'Shea Jackson Jr. op het einde zet Rogen weg als een wat wereldvreemde, ongenuanceerde linkser dan linkse rakker, toch wel een geinig en enigszins verrassend moment.

Verder de typische Rogen humor, soms leuk, niet altijd. Theron doet het aardig, samen vormen ze nog best een geinig koppel. Verloop van de film is verder nogal voorspelbaar, ook het dramatisch dipje naar het einde toe. Gelukkig duurt dat niet al te lang en verliest de film daar ook niet al te veel vaart.

Een echte hoogvlieger vind ik het niet, maar wel een meer dan degelijk tussendoortje.

avatar van Ste*
Leuke film, ook echt een paar keer hardop gelachen. Films met Seth Rogen doen het qua humor altijd wel goed bij me. Wellicht dat de film af en toe wat moeite had om zijn toon te vinden, ik vond het toch vooral het leukst en het best als het iets meer naar het serieuze leunde (met wel nog steeds humor). Sommige scènes zijn misschien net even teveel onderbroekenlol. Met name al die drugsgrappen hoeven voor mij nooit zo, vind ik altijd wat geforceerd 'kijk ons eens edgy doen omdat het kan.'

Verder is het misschien ook net wat aan de lange kant. Maar verder prima mee vermaakt, ook omdat de romance best leuk en fris is.

avatar van N00dles
Long Shot is misschien niet de grappigste komedie ooit, of met het beste plot, maar ik vond het verrassend goed wegkijken. Niet in de laatste plaats vanwege Seth Rogen. Hij heeft een sympathieke uitstraling die heel fijn is om naar te kijken. Hij is de ideale filmgeek; socially awkward maar niet dorky. Eerder een manchild met herkenbare trekjes.

Soms vervalt de film wat in flauwigheid (valpartijen) en lijkt de humor teveel steken in de 00's (scènes met drugsgebruik, of grappen daarover, zijn nogal passé).
Charlize Theron is een leuke verschijning, maar op komedievlak heb ik haar nog niet veel zien doen. Toch past ze wel goed in deze film en heeft ze een verrassend leuke chemie met Rogen, ondanks dat ze ver out of his league is.

Het einde was echter wat teveel binnen de lijntjes en weinig opzienbarend. She gets elected. Meest onwaarschijnlijke scenario ooit natuurlijk, maar goed, hoe serieus moet je de hele film nu eigenlijk nemen?

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik had niet echt gedacht dat ik dit leuk zou vinden, want ik heb een beetje een Seth Rogen allergie. Zijn humor en films zijn vaker irritant dan vermakelijk. Maar wat blijkt, hier valt hij erg goed te pruimen en zijn chemie met Charlize Theron is zelfs erg goed. De film komt wel wat stroef op gang, maar wordt steeds leuker en zelfs het zoetsappige slot werkt gewoon. De humor is wel weer wat puberaal, maar ook lekker geeky en ongemakkelijk. Best goed te doen eigenlijk. Idem voor de soundtrack, met onder andere It Must Have Been Love. Ik ben gul en rond de score omhoog af.

avatar van ehgeahrev
Lekkere komedie met geweldige chemie tussen de hoofdrolspelers. Ik was helemaal mee. Erg overtuigend geacteerd en vermakelijk scenario zodat ik mijn bed opzocht in een feel good sfeertje. Zonder enige twijfel een dikke aanrader!

avatar van Captain Pervert
Buitengewoon geslaagde comedy met volop chemie tussen hoofdrolspelers Rogen en Theron.

De film weet toch nog wat leuke invalshoeken te bedenken voor een comedy. Alleen al de seksscènes die precies het omgekeerde brengen van wat je verwacht (vrouw die te snel klaar komt, en vráágt om spanking tot verbazing van de man) waren geweldig.
Bob Odenkirk heeft een leuke bijrol als volkomen clueless president. De andere bijrollen waren niet zo memorabel.
Seth Rogen mag mij wel tot zijn fans rekenen onderhand. Films met hem hebben keer op keer dialogen die minder gekunsteld zijn dan in sommige andere komedies, veel natuurlijker, en daardoor veel grappiger.

Een film die zich qua soundtrack bedient van Roxette is trouwens sowieso geslaagd.

"Stand back, Boyz II Men!"

4 sterren

”I once shared an elevator with Saddam Hussein.”

Een leuke komedie, die op sommige moment aardig aanhaakt bij het huidige politieke klimaat in de Verenigde Staten. Mijn probleem evenwel is dat ik op geen enkel moment kon geloven dat Seth Rogen en Charlize Theron een stel vormden. Jammer, want zonder de romantische link tussen die twee zou het volgens mij een betere film zijn geworden.

Partyboooi schreef:
Long shot is een aardige film, niet meer dan dat. 2.5

een aardige film.. dan geef je toch een voldoende? dus 3 sterren?!

avatar van james_cameron
Best leuke komedie, alhoewel flink te lang en bij vlagen erg flauw en vergezocht. Grootste pluspunt is de casting: Seth Rogen en Charlize Theron vormen een leuk duo en zijn hier beiden op dreef. Het script is aanvankelijk ook best scherp en gevat, maar gaandeweg wordt één en ander helaas wel steeds meer gemakzuchtig en ongeloofwaardig. De makers mikken dan op dik aangezette grappen en grollen maar schieten meer mis dan raak. Gelukkig houdt het charisma van de twee hoofdrolspelers de film grotendeels nog op de rails. Bizarre rol overigens van een hier onherkenbaar geschminkte Andy Serkis.

Vind het een meer dan onderhoudend filmpje. Grappig, romantisch en zelfs ontroerend. Hoewel ik geen liefhebber ben van Seth Rogen valt hij hier wel mee als wat ik eerder een sidekick vind van Charlize Theron. Verhaal doet mij denken aan Love Actually met Hugh Grant maar met omgekeerde rollen: hier is vrouwelijke rol de politieke machthebber. Is uiteindelijk een leuke film dat geen tijdverlies is. Beetje cliché maar daarom niet minder goed. Heb er van genoten. Vandaar 4*

Goeie film waarin een ontslagen journalist een presidentskandidate ontmoet tijdens een feestje.Een prima opzet voor deze romcom die zeker niet de hele tijd als een romcom overkomt. Vermakelijke personages die zeker grappig zijn maar ook genoeg oprechtheid bevatten (de twee fijne rollen van Charlize Theron en Seth Rogen draagt hier zeker aan bij). Ietwat aan de lange kant, maar 3.5 sterren zijn verdiend.

avatar van Macmanus
Matig

Kos zij bij Crawl al dat ik (lees: Moviemeter harde kern ) eigenlijk teveel films kijk. Op een gegeven moment kom je meer dan ooit op het punt dat je elke film wel kan uittekenen na de eerste scene, of wellicht zelfs al bij het lezen van de synopsis. Dus is het argument dat ik dit allemaal wel eerder heb gezien heel zinvol bij deze film? Waarschijnlijk niet. Je kijkt het waarschijnlijk ook juist daarom.

Toch vind ik zelfs binnen het voorspelbare karakter van de film dat men zich er wat te makkelijk van afmaakt. De speldenprikjes over de politieke wereld en hoe tegen de vrouw wordt aangekeken zijn te lafjes. Dan kun je zeggen, ach het is voornamelijk een romantische komedie. Luchtig, niet te zwaar. Maar dat vind ik met alle content die er uitkomt zo een magere reden om een film te maken. Je wilt toch als een Rogen of Theron dat je film wat doet, dat het om zijn minst een klassieker zou kunnen worden...dit voelde alsof al deze mensen voor een zesje gingen. Dat vind ik voor deze star power en moment in de tijd eigenlijk wel heel mager. Waarom zou ik dan geen mager cijfer geven.

2 sterren.

avatar van IH88
“I've never been so scared in my entire life. And I was in an elevator with Saddam Hussein.”

Leuk. Long Shot is een originele romcom over een ambitieuze politicus en een scherpe journalist die verliefd worden in een wereld vol politieke intrige. Rogen en Theron hebben een geweldige chemie, en beide hebben een aantal ijzersterke scenes waarin ze hun komische talenten mogen etaleren.

De scene waarin Theron onder invloed van drugs een gijzelingssituatie moet oplossen is een pareltje. Diane Raphael, Odenkirk (een combinatie van Trump en Reagan), Serkis, Jackson Jr. en Patel zijn ook sterk op dreef, en de scriptschrijvers verdienen de complimenten voor de scherpe, vileine en grappige dialogen. Het is jammer dat het einde zo voorspelbaar en zoutloos is, want anders was Long Shot echt een voltreffer geweest.