ad

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Gerald Thomas

Met onder meer: Jim Dale, Bernard Cribbins en Peter Richardson

Over Carry On Columbus

Ontdekkingsreiziger Christopher Columbus weet de Koning en Koningin van Spanje ervan te overtuigen dat hij een nieuwe handelsroute naar Indië kan vinden en het koningspaar stelt hem zelfs drie schepen ter beschikking. De Sultan van Turkije hoort echter van Columbus' plannen en stuurt Fatima, zijn beste spionne, naar Spanje om de expeditie te saboteren.

image

The Sultan

King Ferdinand

avatar van mrklm

mrklm

Van de originele cast is niets meer over, er komen hooguit wat acteurs opdraven die ooit in een paar [latere] Carry On-films op kwamen draven. Een deel van mij zou graag willen onderzoeken wat de indrukwekkende cast, bestaande uit topkomieken die getuige ander werk uit deze periode op het top van hun kunnen waren, heeft bezield om hieraan mee te werken. Niemand van hen lijkt het volstrekt humorloze script te hebben gelezen. Het resultaat is nog erger dan de smakeloze humor uit Carry On Emmannuelle: een 'komedie' zonder grappen, met een cast die er ook gewoon geen zin in lijkt te hebben. Een ander deel van mij vindt deze film te waardeloos om hier nog meer tijd in te steken.

Over welke komieken heb ik het? Wat te denken van Rik Mayall, Nigel Planer, Alexei Sayle, Julian Clary en Martin Clunes? Genoeg woorden aan verspild, maar mijn hemel, wat ben ik opgelucht dat ik ze nu allemaal heb gezien...

Gerelateerde tags

zeeschipvervolgcarry onchristopher columbus 15th century