• 8.296.599 stemmen

Carry On Regardless (1961)

Komedie | 90 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Gerald Thomas en Ralph Thomas

Met onder meer: Sid James, Kenneth Connor en Charles Hawtrey

Plot Carry On Regardless

"Can you stand the laughs? Do you cry real tears at comedy? Do your sides ache when you laugh too hard?"

Het Helping Hands-arbeidsbureau voorziet de plaatselijke bevolking van de vreemdste baantjes die je je maar kan voorstellen. Helaas wordt het steeds moeilijker om liefhebbers te vinden voor lastige klusjes als het uitlaten van wilde dieren of het voorstellen van maffe produkten op exclusieve tentoonstellingen.

image

Miss Cooling

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

Carry on Emmanuelle, Carry on regardless en Carry on Sergeant zijn de drie waarnaar ik nog nieuwsgierig ben maar dan heb ik het ik het toch echt gehad met deze serie.

Gequoted bericht staat bij Carry on cruising.

Alweer lang geleden dat ik een film uit deze reeks heb gezien. Je weet van tevoren dat je er niet al te veel van moet verwachten. Gaat me meer om hoe, de toch vaak goede acteurs, zich moeten redden in zo'n goedkoop gemaakte film vol met voorspelbare grappen en flauwe humor. Deze film is toch wel weer één van de betere. De dialogen duren wel vaak te lang, maar er zitten toch ook een aantal leuke gedeelten in. Film is heel Engels, hoewel er ook even Duits wordt gesproken, haha goede scène trouwens. Tussen de grappen door zijn er ook nog mooie tijdsbeelden te zien. 3.0

avatar van mrklm

mrklm

Deze keer richt scenarist Norman Hudis zijn pijlen niet op een bepaalde beroepsgroep, maar gebruikt hij de kapstop van een 'Helping Hands'-agency voor een aantal losjes met elkaar verbonden sketches. Het resultaat is een fragmentarische film, maar bevat ook enkele van de beste scènes uit de serie tot nu toe. Joan Sims zet een knappe dronkevrouwsroutine in wanneer ze ingehuurd wordt bij een chic feestje van wijnproevers, Kenneth Williams scoort als een Duits-Engelse tolk bij een echtelijke (!) ruzie. Ook misverstand dat ontstaat door de dubbele betekenis van het woord 'bird' is amusant. De korte, maar krachtige sketch waarin Kenneth Williams gaat picknicken in een dierentuin met een chimpansee die hij moet babysitten is een pareltje.

Gerelateerde tags

carry on