Carry On Cowboy (1965)

Alternatieve titel: The Rumpo Kid

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gerald Thomas
met Sid James, Kenneth Williams en Jim Dale

Stodge City is in de greep van Rumpo Kid en zijn bende. Het klucht der vergissingen slaat toe als gezondheidsinspecteur Marshal P. Knutt vanwege zijn naam aangezien wordt voor een wetsdienaar. Gewentensvol als hij is, probeert Marshal de stad te verlossen van Rumpo.

Natuurlijk mag je deze film geen 3 sterren geven, maar stiekem heb ik toch wel lol gehad en daarbij heb ik een zwak voor Joan Sims, dus ik doe het lekker toch.

Best grappig ook hoe High Noon geparodiëerd wordt.

avatar van Dogie_Hogan
Op Blu-ray verkrijgbaar.

avatar van mrklm
De acteurs lijken het niet erg naar de zin te hebben in deze teleurstellende westernparodie van het Carry On-team. Het scenario geeft ze dan ook weinig geïnspireerd materiaal om de lachers op de hand te krijgen en het lijkt alsof de cast zich daar van bewust was. De energie en het enthousiasme uit de meeste voorgangers ontbreekt hier, waardoor het slechts zo nu en dan redelijk amusant is.