Carry On Matron (1972)

Alternatieve titel: Carry On Matron or From Here to Maternity or Familiarity Breeds or Womb at the Top or The Preggars Opera

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gerald Thomas
met Sid James, Kenneth Williams en Charles Hawtrey

Een dievenbende probeert een fortuin te verdienen door uit het ziekenhuis een lading anticonceptiepillen te stelen. Ze bedenken een plan om in het ziekenhuis in te breken, maar als ze zich goed en wel vermomd hebben en op het punt staan aan hun kraak te beginnen, lijkt hun plan veel minder waterdicht te zijn dan ze hadden gedacht.

De "Carry on" filmpjes hebben in Groot-Brittanië nog veel sukses, gelet op de regelmatig terugkerende herhalingen op de BBC.
Plezierig voor zover ge het anderhalf uur volhoudt met die typisch britse humor en gags in vaudeville stijl.
Eigenlijk engelse tegenhanger van de "de Funès"-burlesque, maar dan een beetje ondeugender, voor die tijd.

avatar van mrklm
Hatty Jacques komt redelijk ongeschonden uit de vierde Carry On die zich afspeelt in een ziekenhuis en, vanwege de flauwe, seksistische grappen [inclusief kontknijperij een soortgelijke handtastelijkheden] veruit de zwakste. De aandacht verslapte al gauw bij mij, dus een diepzinnige analyse van deze film ziet er helaas niet in. Mocht je om die reden toch besluiten om deze film te kijken, dan is het wel geheel op eigen risico. Kortom: laat maar!