Carry On Nurse (1959)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gerald Thomas
met Kenneth Connor, Shirley Eaton en Charles Hawtrey

In Haven Hospital wordt op een bepaalde mannenafdeling meer problemen veroorzaakt dan verder in het hele ziekenhuis opgeteld. De nieuwe hoofdverpleegster bezorgt de patiënten rillingen telkens als zij langs loopt, alleen Reckitt gaat tegen haar in.

avatar van mrklm
Zoals de titel doet vermoeden is hier meer sprake van de Battle Of The Sexes die een rode draad zouden vormen in de Carry-On-Franchise. Norman Hudis schreef opnieuw het script en de acteurs hebben hun karakters aardig onder de knie. Maar met een uitgangspunt van veelal mannelijke patiënten in een ziekenhuis met veelal vrouwelijke verplegers kun je er donder op zeggen dat de humor niet altijd even subtiel en/of geslaagd is. Maar, zoals bij alle vroege Carry-On-Films, is het zelden saai en zo nu en dan werkelijk grappig.