Are You Being Served? (1977)

Alternatieve titel: 'Are You Being Served?': The Movie

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Bob Kellett
met John Inman, Mollie Sugden en Wendy Richard

Het personeel van het warenhuis Grace Brothers treedt aan voor een reisje naar de Costa Plonca. Daar blijkt dat de lepe Mr. Harman zich door middel van een adellijke titel van een hele hotelsuite heeft verzekerd, zodat Capitain Peacock, Mrs. Slocombe, Mr. Humphries en het andere personeel de nacht in een tent op het strand moeten doorbrengen.

avatar van titan
Best aardig, maar de televisieserie was veeeeel leuker.

Een van de weinige Britcom's die ik niet leuk vindt. Al is het wel geschreven door o.a. David Croft.

David Croft en Andy Lloyd schrijven leuk, maar geef mij toch maar 'Allo 'Allo.

avatar van otherfool
titan schreef:
Best aardig, maar de televisieserie was veeeeel leuker.

Precies andersom voor mij. De serie vind ik niet leuk, maar een paar maand geleden was deze film ervoor en die vond ik best wel te pruimen. Lekker over the top met die separatisten

3*.

avatar van Sparkle
De film werkt gewoon niet voor me. Probleem is dat je zoiets altijd vergelijkt met de originele serie, die wel werkt. Zo mis ik bijvoorbeeld de lachband en de eigenljike winkel enorm.

avatar van PeterW
Ze hebben verschillende grappen al een keer gebruikt, daarom is e.e.a. nogal voorspelbaar. En zonder gelach, mis je inderdaad iets. De serie is stukken leuker.

avatar van Wembleyfever
Net als bij George & Mildred mist de film gewoon de sfeer van de serie, het werkt gewoon niet op het witte doek. Hier en daar wel goed voor een lachje, zeker als je een die-hard fan van de serie bent, zoals ik. Maar ik probeer toch een beetje objectief te blijven: deze film is gewoon niet zo heel goed. Kijk hem een keer tijdens een verloren uurtje, maar je hoeft hem dan niet weer te kijken. Één keer is genoeg, voor sommigen ongetwijfeld al wel te veel.

avatar van movie acteurs
Nostalgie.

Are You Being Served? was een erg leuke Britse serie met van die typische typetjes.
Op de een of andere manier gaat dat toch niet vervelen en deze film was daardoor ook helemaal niet slecht.
Ik geef het een 3.0

Hoi,

Weet iemand of deze film ook op dvd of video te koop is in Nederland? Ik ben al een aantal dagen aant zoeken, maar kan het niet vinden.

Als er een video of dvd beschikbaar is, waar kan ik die kopen en is er ondertiteling bij? Want die britse grappen snap je alleen als je de ondertiteling ziet.

Groetjes Nicolai.

Nicolai86 schreef:
[...]Want die britse grappen snap je alleen als je de ondertiteling ziet. [..]

Maar dan alsjeblieft wel de (letterlijke) Engelse ondertiteling!
... want o wee als de Nederlandse vertalers om de hoek komen kijken.

avatar van Oliveri
De ijzersterke serie bekijk ik nog elk jaar (vooral de eerste serie met de originele cast). De film is leuk om een keer gezien te hebben, maar haalt het inderdaad niet bij de serie om de eerdergenoemde lachband en het decor.

avatar van knusse stoel
Fijne Engelse humor, daar blijf ik graag voor op de bank zitten en deze film valt daar ook onder!
4 sterren voor deze club!

En wie speelde een gastrol in deze film? Manuel uit "Hotel op stelten" van John Cleese! Ook nu weer prachtige misverstanden met o.a "Penthouse", of nee, "Tenthouse".

avatar van Fed
Fed
Veelal grappen die je in de serie tegenkomt maar dat mag de pret niet drukken. Geen gelach op de achtergrond wel...zonde dus.

Met al die typetjes mogelijkheden zat zou je denken om er iets leuks van te maken maar als zo
vaak bij speelfilms die zijn afgeleid van een populaire t.v.-serie kwam de humor amper uit de verf
en wreekt zich ook al weer gauw de lengte van een film. Ervoer de film meer als gezellig dan
werkelijk komisch. Slap verhaal ook natuurlijk, vooral dat maakt voor mij dat de film niet aan een
voldoende komt.