On the Buses (1971)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Harry Booth
met Reg Varney, Doris Hare en Michael Robbins

Stan Butler is boos omdat zijn moeder en zus maar dure dingen blijven kopen op afbetaling, terwijl hij die schulden met zijn hongerloontje als buschauffeur nooit zal kunnen betalen. Buschauffeurs zijn echter schaars, waardoor Stan die nodige overuren kan maken, zodat hij wat extra geld kan verdienen. Maar dan besluit zijn baas om ook dames als chauffeur in te zetten, waardoor Stan's overuren en bijverdiensten in gevaar komen.

Dick2008
De film haalt het bij lange na niet bij de serie, logisch eigenlijk, krijg je dan in een half uur komedie te zien, hier wordt het uitgerekt over anderhalf uur. Ik vond de serie vroeger op tv redelijk maar toen ik hem later op dvd kocht, toch veel leuker.

Goeie cast, in de film niet anders, vooral Blakey en Olive zijn lachen, maar de film is verder nogal saai. Al komen er ook heel goede (slapstick) scenes in voor. Voorspelbare grappen zijn soms ook geinig. Onderbroekenlol gaat hier veel verder. Ook een nogal merkwaardige combinatie van vrouw-onvriendelijkheid en emancipatie in deze film. Het gedateerde, wat zo'n oude film met zich meebrengt, vond ik bij deze film, waarbij ook op lokatie wordt gefilmd, toch juist ook weer wat hebben. Krappe 3.0.