• 8.228.704 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Harry Booth

Met onder meer: Reg Varney, Doris Hare en Michael Robbins

Over On the Buses

"From Telly Laughs To Belly Laughs!"

Stan Butler is boos omdat zijn moeder en zus maar dure dingen blijven kopen op afbetaling, terwijl hij die schulden met zijn hongerloontje als buschauffeur nooit zal kunnen betalen. Buschauffeurs zijn echter schaars, waardoor Stan die nodige overuren kan maken, zodat hij wat extra geld kan verdienen. Maar dan besluit zijn baas om ook dames als chauffeur in te zetten, waardoor Stan's overuren en bijverdiensten in gevaar komen.

imageimageimageimage

Stan Butler

Stan's Mum

Arthur Rudge - Stan's Brother-in-Law

Olive Rudge

Blakey, Stan's Inspector

Jack Harper, Stan's Conductor

avatar van Dick2008

Dick2008

De film haalt het bij lange na niet bij de serie, logisch eigenlijk, krijg je dan in een half uur komedie te zien, hier wordt het uitgerekt over anderhalf uur. Ik vond de serie vroeger op tv redelijk maar toen ik hem later op dvd kocht, toch veel leuker.

Goeie cast, in de film niet anders, vooral Blakey en Olive zijn lachen, maar de film is verder nogal saai. Al komen er ook heel goede (slapstick) scenes in voor. Voorspelbare grappen zijn soms ook geinig. Onderbroekenlol gaat hier veel verder. Ook een nogal merkwaardige combinatie van vrouw-onvriendelijkheid en emancipatie in deze film. Het gedateerde, wat zo'n oude film met zich meebrengt, vond ik bij deze film, waarbij ook op lokatie wordt gefilmd, toch juist ook weer wat hebben. Krappe 3.0.