Genre: Horror / Thriller
Speelduur: 91 minuten / 101 minuten (extended cut)
Alternatieve titel: John Carpenter's Halloween
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: John Carpenter
Met onder meer: Jamie Lee Curtis, Donald Pleasence en Nancy Kyes
IMDb beoordeling:
7,7 (336.214)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 23 mei 1979
On Demand:
Bekijk via CANAL+
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Halloween
"The Night He Came Home!"
Halloween 1963. De 6-jarige Michael Myers neemt een mes uit de keukenla en loopt de trap op, waar hij zijn oudere zus vermoordt. Hij wordt daarna opgenomen in een psychiatrische kliniek. Hij is nu 21 en er moet bepaald worden of hij vrijgelaten mag worden. De dokter die zich al die jaren met hem bezighield vindt dat Michael nooit vrij mag komen. Maar Michael wacht het onderzoek niet af en ontsnapt. Hij keert terug naar huis waar hij doorgaat met moorden tijdens Halloween.
Externe links
Acteurs en actrices
Dr. Sam Loomis
Laurie Strode
Annie Brackett
Lynda Van Der Klok
Sheriff Leigh Brackett
Lindsey Wallace
Tommy Doyle
Bob Simms
Marion Chambers
Graveyard Keeper
Reviews & comments
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En hoe vernieuwend de film wel was, ik blijf erbij dat het door andere genregenoten in de loop der jaren voorbijgestoken is. Dat zegt toch wel wat over de film zelf.
Welke? Ben benieuwd...
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Welke? Ben benieuwd...
Ik weet niet, maar hoop dat de horrorfilmindustrie betere films te bieden heeft dan dit middelmatig werkje, anders is het beter dat ik dit genre maar laat voor wat het is 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het slasher genre kent idd weinig (andere) hoogtepunten. 
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3238 stemmen
Hou het voortaan gewoon bij een mening ipv met rare beweringen uit te komen Italian..
mikey
-
- 28993 berichten
- 5143 stemmen
Nou zeg, bay of blood of black x-mas zijn primagenrefilms. En Giallos van argento enzovoort.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Daartegenover staan Friday the 13th 1 t/m 10, I know 1-3, jepers creepers 1-3, Urban legend etc, etc....
killerfreak
-
- 846 berichten
- 1066 stemmen
Heb 'm afgelopen weekend gekeken.
Er wordt op zich redelijk geacteerd met spannende achtergrondmuziek. Het is ook terecht een klassieker geworden, want erg veel in dit genre had je nu ook weer niet vroeger denk ik.
Toch had er nog ietsje meer gruwel/horror in mogen zitten dan wat meer buiten kijken/'staat ie er nog of heb ik dit gedroomd?', al is de achtervolgscène naar het einde toe wel spannend.
Al bij al toch wel de moeite waard om eens gezien te hebben
3*
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Het is onterecht een klassieker geworden, net zoals het toen een enorm kassasucces heeft behaald.
Daar ben ik het mee oneens, maar vooral zie ik niet wat het met mijn vraag te maken heeft.
Het was niet de bedoeling van Carpenter, maar is door het publiek, dat blijkbaar naar meer geweld en dat soort dingen snakte, gewoon een hype geworden. Een hype met hier en daar wat kundigheid, meer zie ik er niet in.
Maar wat was nou niet de bedoeling van Carpenter? Een klassieker maken? Tja, er zijn weinig regisseurs die daar vanuit zullen gan, lijkt me.
Natuurlijk kan dat ! Er zijn tal van films die misschien zo fout waren (darrme bedoel ik NIET Halloween), maar die toch een groep fanatieke aanhangers kreeg... lijkt mij toch logisch.
En dan vind jij dat die films terecht een cultsatus hebben? Dat het gebeurt, weet ik ook wel.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Ik weet niet, maar hoop dat de horrorfilmindustrie betere films te bieden heeft dan dit middelmatig werkje, anders is het beter dat ik dit genre maar laat voor wat het is 
Eh... jij zegt toch dat ie voorbij is gestreven?
Friac
-
- 1323 berichten
- 1056 stemmen
Eerst en vooral: 'Halloween' was niet meteen de film die veel vernieuwing in het genre bracht. Kijk maar naar films als 'Blood and Black Lace' van Mario Bava of 'Black Christmas' van Bob Clark, respectievelijk uit 1964 en 1974 als ik me niet vergis. Er zullen nog andere films geweest zijn, films die ik nog niet gezien heb of waarvan ik me de naam niet meer meteen kan herinneren, maar ik haal er nu even de bekendste uit. Stalken van vrouwen, een gestoorde mysterieuze killer (Black Christmas), POV-shots (de prachtige shot waarbij de killer uit Black Christmas aan het begin van de film naar boven klautert),... It's all been done before.
'Halloween', een independent film met een flutbudget van 300.000 dollar, was gewoon een enorm groot boxoffice-succes in de States, en de winsten die deze film genereerde schudden vele andere regisseurs/producers wakker ("met goedkope slasherfilms valt veel geld te verdienen!"), met alle gevolgen vandien...
Het gebruik van de Panaglide, vooral tijdens de 'legendarische' openingsscène, was inderdaad behoorlijk revolutionair voor die tijd (ook al is hij in feite in 2 delen opgenomen ipv in één vloeiende beweging) en het POV-spel is wat verfijnd. Ook de manier waarop Carpenter met zijn muziek en soundeffects omging was volgens mij ook enorm efficiënt en behoorlijk uniek in het horrorgenre (waarschuwende cues e.d.), maar daar blijft het bij denk ik.
En ja, Carpenter draaide zijn speelfilms sinds 'Assault on Precinct 13' op widescreenformaat, dus deze in Panavision gedraaide film is in principe bedoeld om in widescreenformaat te bekijken, maar om dan te gaan beweren dat mensen die in 4:3-formaat kijken niets over 'Halloween' kunnen zeggen...Da's toch een brug (BRIDGE!) te ver. Natuurlijk is hij veel mooier in widescreenformaat en kan je Carpenter's effectieve gebruik van het formaat beter volgen, dus het is zeker en vast een aanrader. Maar ik denk niet dat er voorlopig een Nederlandstalige release bestaat met dit formaat: zelf heb ik mijn 25th anniversary-edition moeten halen in Oxford... Maar goed: dat blijft een dingetje voor de fans 
Ik ben geen filmkenner, maar volgens mij is Psycho wel degelijk een veel belangrijke mijlpaal geweest in de filmgeschiedenis dan Halloween, op nagenoeg alle vlakken (de suspense met de begeleidende 'snijdende' strijkers, de controverse rond het brute geweld van de douchescène en het tonen van iets ordinairs als een toilet, de symboliek, het cameragebruik,...). Overigens lijken beide films volgens mij best wel vergelijkbaar met elkaar: ik heb toch alvast een aantal artikels gelezen waarin er parallellen getrokken werden. Maar goed, de 'Psycho-Halloween'-discussie is hier misschien niet helemaal op zijn plaats.
Nog even inpikken op de commentaar van Italian:
Maar ook vooral veel 'tegen'spel van het belabberd acteerwerk, mislukte pseudodemonische oneliners die mij steeds uit de -ik geef het toe, er was best een creepy sfeer met momenten- dreigende sfeer haalden.
Ik geef toe dat de onnozelheden van Lynda en Annie allicht voor wat irritatie kunnen zorgen, maar als liefhebber van het genre ben ik hier allicht vrij 'immuum' voor geworden. Ik weet nl. dat het in vele andere films vele keren erger is, en ook dat de makers van deze film de bedoeling hadden om de meisjes zo af te beelden ('lege girltalk'). Da's natuurlijk geen goede verdediging voor de film: ik ben er gewoon tegen gehard en kan ze overigens zelfs best appreciëren gezien de context. Maar ik kan er inkomen dat de stompzinnige one-liners à la 'Totally!' sommigen op de zenuwen kunnen werken. Onthou gewoon dit: er bestaat erger, véél erger!

Zo leuk om te zien hoe mensen verschillend naar films kunnen kijken. Vrijdag werd de film uitgezonden op de Vlaamse zender Kanaal 2, en een vriend die bij me zat vond het ook vrij flauw (hij zag wel de dagscènes). Ja, de film heeft een traag tempo en moet het niet van schokkende scènes en liters bloed hebben. Maar suspense bevat de film in mijn ogen zeker en vast, maar allicht kan ik niet veel zeggen om je hiervan te overtuigen. Het zit hem gewoon in het gebruik van de wijdse 'lege' beelden (de verlaten straten, lege kamers,...), de figuur Myers (kalm en beheerst, en daardoor bedreigend), het simpele maar efficiënte gebruik van de muziek en andere zaken.
Maar goed: ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld moet geweest zijn wanneer je posts las die vertelden dat je dagenlang niet zou kunnen slapen e.d.
Natuurlijk is het zo dat je bij de maffiafilm niet zoveel kanten opkunt. Binnen het horrorgenre zijn er zoveel verschillende subgroepen: vampierfilms, slashers (waaronder 'Halloween' en 'Scream' vallen), paranormale verschijnselen-films,... Dus je mag in elk geval niet élke horrorfilm die later uitgebracht was gelijkschakelen met 'Halloween'. 'Blairwitch Project' vond ik een fantastische horrorfilm, ik vind hem ook akeliger dan 'Halloween', maar deze valt niet echt in dezelfde categorie onder te brengen. 'Scream' dan weer wel, en dat is een erg goede en intelligente slasherfilm. Wegens persoonlijke voorkeuren (ik heb het bv. niet voor al te flitsende montage) heb ik voorlopig nog geen enkele slasherfilm gezien die later uitgebracht is en die me beter beviel dan 'Halloween'. Het is jammer dat je zelf niet met titels afkomt, want ik ben wel benieuwd welke films in het genre jij beter vindt.
Ook heeft de maffiafilm gewoon niet zoveel exemplaren als de slasherfilm. De conventies zijn zo bekend, zelfs bij de kijkers die niet met het genre vertrouwd zijn, dat je bij oudere films (die vaak het tempo missen van de huidige films) al vaak zult geeuwen omdat je denkt: 'been there, done that'. Dat kan je dan ook hebben bij een film als 'The Texas Chainsaw Massacre'. Het gaat hem wat mij betreft gewoon puur om de sfeer die een film weet over te brengen, en het is de manier waarop films als 'Halloween' en 'The Texas Chainsaw Massacre' die sfeer weten te creëren dat hen in mijn ogen stukken interessanter/genietbaarder maken dan de recente films uit het genre.
Maar goed, da's een kwestie van smaak. Wat niet wil zeggen dat de discussie hiermee moet eindigen

Nee, mijn 'persoonlijke' climax start eigenlijk vanaf het moment dat Bob, de vriend van Lynda, door Myers vermoordt wordt. Het gaat niet om 5 minuten, maar om de totale confrontatie tussen Laurie en Michael, waar reeds op aangestuurd wordt vanaf de eerste 15 minuten van de film (het moment waarop Michael Laurie voor het eerst ziet, en haar vervolgens begint te achtervolgen). En het einde van de film vind ik overigens best sterk Michael blijft leven, en verbergt zich ergens in de schaduw om in de toekomst nog eens toe te slaan. De verschillende shots van locaties in combinatie met het aanzwellende gezucht van Myers vond ik erg leuk gevonden om dit duidelijk te maken, en het zorgt ervoor dat ik althans tijdens de aftiteling nog steeds met een gevoel van spanning blijf zitten.
Het is fijn om eens met iemand te discussiëren over mijn lievelingsfilm. Velen hemelen de film misschien te erg op, binnen de horrorfanbase dan toch, zodat je al bijna zou vergeten dat er mensen bestaan die vinden dat deze film niet de kwaliteiten bezit die anderen eraan toedichten.
Er hangt ook veel af van de manier waarop je naar een film kijkt, wat je er van verwacht. Verwacht je veel op narratief vlak? Dan zit je hier verkeerd. Wil je een sfeervolle griezelfilm? Dan ben je wat mij betreft aan het juiste adres.
Maar goed: ik spreek nu wel als horrorliefhebber en persoon die deze film al een behoorlijk aantal keer bekeken heeft. Naarmate je een film meer bekijkt, verhoogt volgens mij de kans dat je hem beter leert waarderen en dat je dingen zag die je bij eerste kijkbeurten niet opvielen. Zo hadden mijn vrienden vrijdag niet eens door dat Michael tijdens sommige shots zich ergens in de achtergrond/duisternis bevond, terwijl ik niet meer kan begrijpen dat je het niét ziet.
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Nee, mijn 'persoonlijke' climax start eigenlijk vanaf het moment dat Bob, de vriend van Lynda, door Myers vermoordt wordt.
Vond deze scene de beste van de hele film. Bijzonder sfeervol, perfecte belichting en Myers die als een onschuldig kind naar zijn slachtoffer zit te kijken terwijl er een dodelijke stilte heerst... het begin is ook wel de moeite waard, maar wat er allemaal tussenin zit is niet altijd boeiend

Sorry dat ik niet met voorbeelden ben gekomen, maar het zijn veronderstellingen van mij. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit het hoogtepunt is van het slashergenre.
En het is leuk dat er toch zijn die wel fatsoenlijke willen discussieeren zonder subtiele steekjes te geven of steeds aan te wijzen wat je in je vorige bericht hebt geschreven of je berichten kapotquoten...
finalman
-
- 1767 berichten
- 1579 stemmen
Kijk eens naar een reactie onderaan van mij (in spoilers) op deze link: Halloween 6 moviemeter
Ik heb mijn vraag daar maar neergezet omdat er misschien nog mensen zijn die de volgende delen niet gezien hebben en ik wil het niet verpesten voor hen 
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Eerst en vooral: 'Halloween' was niet meteen de film die veel vernieuwing in het genre bracht. Kijk maar naar films als 'Blood and Black Lace' van Mario Bava of 'Black Christmas' van Bob Clark, respectievelijk uit 1964 en 1974 als ik me niet vergis.
Die films waren dan wel eerder, Halloween bracht wel degelijk veel vernieuwing. Simpelweg omdat de film zo'n gigantisch succes was, had hij gigantische impact. Na Halloween nam het genre een vlucht, veel meer dan na de eerder genoemde films.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Volledig mee eens, daarom geef ik deze film ook vijf sterren!
Niet omdat de film een meesterwerk is, maar in zijn genre een verpletterende indruk maakte en zeer veel navolging kreeg! In feite zijn hele reeksen als Friday the 13th en Elmstreet hiervan afgekeken.
Ik vind de film juist erg spannend en vooral in de scene's waar bij je Myers niet ziet, maar weet dat hij in aantocht is, of ergens er al moet zijn het engst.
Juist de suggestie van het mogelijk aanwezig zijn van het gevaar maakte het voor mij, bij de eerste keer zien, het een geweldige kijkervaring!
Al die andere gelijksoortige horrorslasher (incl. de vervolgfilms van deze) er na vielen allemaal heel erg tegen en waren niet eng.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Volledig mee eens, daarom geef ik deze film ook vijf sterren!
Niet omdat de film een meesterwerk is, maar in zijn genre een verpletterende indruk maakte en zeer veel navolging kreeg! In feite zijn hele reeksen als Friday the 13th en Elmstreet hiervan afgekeken.
Alhoewel die vast gemaakt werden door het succes van Halloween, wordt Friday the 13th vaak als ongeneerd jatwerk van Mario Bava's Bay of Blood gezien.
Je leest dan ook vaker de rol van die film in het splasher-genre dan Bava's eerder genoemde Blood and Black Lace, die vooral genoemd wordt als het over het ontstaan van de giallo gaat.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
ja, ok! Ik bedoel ook niet zo zeer qua verhaallijn (als je daar bij dit soort films echt van spreken kunt), maar meer qua idee van enge praktisch onkwetsbare killer die huishouden houdt onder groep tieners. Na het succes van Halloween kwam dat genre horror film pas echt goed op gang feitelijk tot de dag van vandaag!
Natuurlijk waren hier voor ook al wel dat soort van films gemaakt (de originele The Texas chainsaw massacre kun je er feitelijk ook onder noemen), maar nooit echt mainstream en het gros vh doorsneepubliek had waarschijnlijk zelf nog nooit van dat soort films gehoord, laat staan gezien!
Struan
-
- 53 berichten
- 275 stemmen
Ik heb de film gezien toen ik een jaar of 10 was. Zeer eng en beklemmend. En ook toen ik ouder was bleef het een zeer aparte film. Ik ben niet dol op horrors maar deze blijft op je gemoed werken. En dat met zo'n budget.
Friac
-
- 1323 berichten
- 1056 stemmen
Die films waren dan wel eerder, Halloween bracht wel degelijk veel vernieuwing. Simpelweg omdat de film zo'n gigantisch succes was, had hij gigantische impact. Na Halloween nam het genre een vlucht, veel meer dan na de eerder genoemde films.
Dat heb ik toch gezegd? 
Maar wat heeft dat met vernieuwing te maken? Volgens mij heeft het kassucces van 'Halloween' minder met zijn vernieuwend karakter te maken dan met de positieve mond-aan-mond verspreiding en recensies van elke vooraanstaande Amerikaanse filmrecensenten zoals Roger Ebert.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik kan Wouter wel volgen. De vernieuwing zat voor een deel in de geboorte van het icoon Michael Myers. Niet zozeer het gegeven van de slechterik op zich, maar eerder de aanpak ervan.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Dat heb ik toch gezegd? 
Maar wat heeft dat met vernieuwing te maken? Volgens mij heeft het kassucces van 'Halloween' minder met zijn vernieuwend karakter te maken dan met de positieve mond-aan-mond verspreiding en recensies van elke vooraanstaande Amerikaanse filmrecensenten zoals Roger Ebert.
Volgens mij was het ontbreken van een motivatie ook wel behoorlijk nieuw.
Enne... mond aan mond? Is dat Vlaams ofzo?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Het vernieuwende was toch wel degelijk de uitvoerige stalkscenes vanuit het perspectief van de dader, misschien eerder gedaan, maar niet vaak, en hier subliem uitgevoerd! Verder de bedwelmend goede soundtrack, het low-budget gehalte wat juist extra benauwend werkt en de perfecte setting in suburban USA 
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8557 stemmen
Eerder en ook niet onverdienstelijk gedaan in Black Christmas, alhoewel Halloween veel beter is.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Enne... mond aan mond? Is dat Vlaams ofzo?
Moet zijn. Voor zo'n dingen heb je ook Google. En/of gezond verstand.
Friac
-
- 1323 berichten
- 1056 stemmen
Dat was althans bij Black Christmas ook, net zoals een geheimzinnige moordenaar, POV en andere zaken. Mocht je de film nog niet gezien heb, raad ik je hem ten zeerste aan: als Halloweenfan zal je met volle teugen genieten denk ik.
En 'mond-aan-mond reclame' is inderdaad een Vlaamse uitdrukking
Hoe zeggen ze dat misschien in Nederland?
@ Halycon: ik weet niet of je 'het ontstaan van de hele cultus rond het personage Michael Myers' aan de eerste film kan toedichten. Hij is inderdaad fantastisch, maar sequels hebben toch meer de cultstatus opgebouwd gaandeweg vermoed ik. Een zwijgende moordenaar met masker (of althans een 'featureless face') had je al in vroegere films, zoals Blood and Black Lace en Texas Chainsaw Massacre, dus vernieuwend lijkt me dat niet te zijn voor het type moordenaar dat later zoveel keer gebruikt zal worden in de slasherfilm.
'Halloween' heeft volgens mij een heleboel dingen verfijnd en is onbetwistbaar een mijlpaal binnen het horrorgenre. Maar ik ben van mening dat ik vele elementen uit de film reeds gezien heb (zij het soms in minder uitgewerkte vorm) in eerdere films.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Hoe zeggen ze dat misschien in Nederland?
Mond op mond reclame. Lekker banaal. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
@ Halycon: ik weet niet of je 'het ontstaan van de hele cultus rond het personage Michael Myers' aan de eerste film kan toedichten. Hij is inderdaad fantastisch, maar sequels hebben toch meer de cultstatus opgebouwd gaandeweg vermoed ik. Een zwijgende moordenaar met masker (of althans een 'featureless face') had je al in vroegere films, zoals Blood and Black Lace en Texas Chainsaw Massacre, dus vernieuwend lijkt me dat niet te zijn voor het type moordenaar dat later zoveel keer gebruikt zal worden in de slasherfilm.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar je kan niet ontkennen dat met Halloween min of meer de basis is gelegd voor sequel-gerichte slashers, zoals bv. ook Friday en Elm Street. Bewust zal het waarschijnlijk niet geweest zijn, maar het hele franchise-gebeuren heeft toch wel de opkomst van de slasherformule en bijhorende iconen een vaste vorm gegeven.
Friac
-
- 1323 berichten
- 1056 stemmen
Maar je kan niet ontkennen dat met Halloween min of meer de basis is gelegd voor sequel-gerichte slashers, zoals bv. ook Friday en Elm Street. Bewust zal het waarschijnlijk niet geweest zijn, maar het hele franchise-gebeuren heeft toch wel de opkomst van de slasherformule en bijhorende iconen een vaste vorm gegeven.
Halloween was zeker één van de belangrijkste films die aan de basis lag voor de horrorfranchise, maar in principe was Texas Chainsaw Massacre (1974) de eerste film van een eigen TCM-franchise van een 4-tal (?) films, prequels niet meegerekend. Maar 'Halloween' lag aan de basis van Friday the 13th (die met zijn brute moorden dan weer de basis legde voor de manier van moorden bij de slashers, ook al was het zwaar afgekeken van Bava's 'Bay of Blood') en Nightmare on Elm Street.
Maar ik vind dat dat niets te maken heeft met het vernieuwende karakter dat in de film te bespeuren valt. De film was gewoon enorm succesvol in de States, en daarom besloten ze al snel om een tweede film te draaien. En de rest is geschiedenis...
Pre- en sequels

Halloween Ends
2022
148 reacties

Halloween Kills
2021
159 reacties

Halloween
2018
392 reacties

Halloween: Resurrection
2002
323 reacties

Halloween H20: 20 Years Later
1998
197 reacties

Halloween: The Curse of Michael Myers
1995
146 reacties

Halloween 5
1989
112 reacties

Halloween 4: The Return of Michael Myers
1988
153 reacties

Halloween III: Season of the Witch
1982
360 reacties

Halloween II
1981
186 reacties
Gerelateerd nieuws

Legendarische horrorfilm 'Halloween' van John Carpenter vanavond op SBS 9

Het masker van Michael Myers in 'Halloween' is het gezicht van William Shatner
Bekijk ook

The Thing
Horror / Sciencefiction, 1982
1.465 reacties

O Pagador de Promessas
Drama, 1962
4 reacties

Faust: Eine Deutsche Volkssage
Drama / Horror, 1926
54 reacties

Rosemary's Baby
Horror, 1968
491 reacties

The Exorcist
Horror, 1973
1.736 reacties

Elvis: That's the Way It Is
Documentaire / Muziek, 1970
34 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








