- Home
- Cast & crew
- Tobe Hooper
Delen
Tobe Hooper
Overleden op: 26-08-2017 (74)
Geboren: 25 januari 1943 in Austin
Bekend van: Coming to America, The Texas Chainsaw Massacre en Poltergeist
IMDb profiel: Tobe Hooper
Wikicode: 12799
Bekend van
Volledige filmografie (62)Coming to America
als Party Guest
The Texas Chainsaw Massacre
Poltergeist
The Texas Chain Saw Massacre
The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning
Texas Chainsaw Massacre
Texas Chainsaw 3D
Sleepwalkers
als Forensic Tech
Leatherface
Crocodile
The Texas Chainsaw Massacre 2
The Return of the Texas Chainsaw Massacre
Salem's Lot
Lifeforce
Body Bags
als Man #2
The Mangler
Mortuary
Toolbox Murders
The Funhouse
Dance of the Dead
Eaten Alive
The Damned Thing
Invaders from Mars
Spontaneous Combustion
Texas Chain Saw Massacre: The Shocking Truth
Night Terrors
I'm Dangerous Tonight
Djinn
Eggshells
The Apartment Complex
Shadow Realm
Samengewerkt met
Reacties
hitchhiker
-
- 48 berichten
- 275 stemmen
Wie is er nog meer fan van deze regisseur. Ja de man van de eerste Texas Chainsaw Massacre.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12487 stemmen
Ik ken alleen The Texas Chainsaw Massacre. Maar die is wel sterk.
hitchhiker
-
- 48 berichten
- 275 stemmen
Ik ken alleen The Texas Chainsaw Massacre. Maar die is wel sterk.
Je zou Eaten Alive moeten zien, een zeer goede opvolger van TCM gemakkellijk op DVD verkrijgbaar of the Toolbox Murders.
Of zijn verfilming van het Stephen King boek Salem's lot.
Chainsaw
-
- 8577 berichten
- 3170 stemmen
Tobe Hooper heeft in de jaren '70 en '80 een aantal erg amusante horrorfilms afgeleverd, maar komt, net als collega's Wes Craven en John Carpenter, de laatste tijd met erg matige tot gewoonweg slechte producties.
Met het legendarische Texas Chainsaw Massacre, diens erg amusante en van tijd tot tijd hilarische vervolg en het heerlijke Poltergeist heeft Hooper laten zien wat hij allemaal kan. Ook zijn producties The Mangler, Body Bags en Eaten Alive zijn aardige horrorfilms.
Het werk dat hij de laatste jaren laat zien is echter ronduit bedroevend. Night Terrors was een erg matige productie, evenals zijn versie van The Toolbox Murders. Het dieptepunt was toch wel het erg slechte Crocodile, waarin Hooper laat zien erg laag gezonken te zijn. Ook zijn aflevering 'Dance of the Dead' uit de Masters of Horror serie was, ondanks de uitstekende rol van Englund, naar mijn mening maar een matig filmpje.
Toch heb ik Hooper nog niet geheel afgeschreven en ben toch nog redelijk benieuwd wat hij van Mortuary heeft gemaakt. Ik hoop in ieder geval dat hij binnenkort weer wat films gaat maken die een beetje in de buurt komen van zijn oude werk ...
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11453 berichten
- 4855 stemmen
Ik heb ook Eaten Alive gezien. Viel een beetje tegen. Texas Chainsaw was cool.
Basto
-
- 10052 berichten
- 6814 stemmen
Man van 2 goede films Texas Chainsaw Massacre en Poltergeist (met dank aan Spielberg) voor de rest niks...
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11453 berichten
- 4855 stemmen
Ja zeg, tering, volgens mij heeft Spielberg zo'n beetje geregisseerd, op die hele leuke scene voor de spiegel na dan.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3768 stemmen
Toolbox murders was echt een heel slechte film vond ik.. werd nergens echt spannend
V
-
- 8369 berichten
- 3271 stemmen
Toolbox murders was echt een heel slechte film
Maw, ik ben het volkomen met je eens!
Hemdale
-
- 2221 berichten
- 7488 stemmen
Zijn aflevering van Masters of Horror vond ik ook niet geweldig.
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Van Lifeforce, Invaders From Mars en Salem's Lot heb ik zeker kunnen genieten.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Ken zo'n beetje z'n gehele vroegere ouvre, mar ben al een tijdje afgehaakt.
TCM 1&2 zijn erg goed en ook Poltergeist mag er zijn. Lifeforce, Salem's Lot, the Funhouse en Invaiders from Mars zijn nog wel aardig, zijn aflevering van Body Bags en The Mangler zijn zwak en Spontaneous combustion is toch wel een van de slechtste films die ik ken. Eaten Alive en the Dark heb ik vroeger eens gezien, vond er toen weinig aan en vraag me af of herziening daar iets aan veranderd.
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Jaren geleden had ik ergens gelezen, dat Tobe Hooper 1000 films wilde maken en dan stoppen met filmen. Als hij zo doorgaat met zeer slechte en goedkope films zal het zeker lukken, zelfs misschien 1001 films
by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
Ik heb alleen Crocodile gezien van deze regisseur en die vond ik vreselijk.
Fikret8
-
- 6105 berichten
- 4073 stemmen
Man van 2 goede films Texas Chainsaw Massacre en Poltergeist (met dank aan Spielberg) voor de rest niks...
Deze 2 vielen mij anders erg tegen.
damianodebeste
-
- 838 berichten
- 0 stemmen
het is best grappig Tobe Hooper heeft heel veel goede films gemaakt Maar ook heel veel baggerfilms
goede films zoals
The Texas Chainsaw Massacre Poltergeist Lifeforce Salem,s lot the magler
slechte films
crocodile the dark eaten alive night terrors
mikey
-
- 28227 berichten
- 4775 stemmen
Texas Chain Saw Massacre, The (1974) 2.5
Salem's Lot (1979) 3.5
Poltergeist (1982) 4.5
Texas Chainsaw Massacre 2, The (1986) 3
Spontaneous Combustion (1990) 3.5
Crocodile (2000) 1.5
Prima filmer!
jordandejong
-
- 4370 berichten
- 1204 stemmen
Texas Chain Saw Massacre (1974) 5,0*
Eaten Alive (1977) 4,0*
Salem's Lot (1979) 2,0*
The Funhouse (1981) 3,0*
Lifeforce (1985) 2,5*
Invaders From Mars (1986) 2,5*
Texas Chainsaw Massacre 2 (1986) 3,0*
Body Bags (1993) 3,0*
Crocodile (2000) 3,0*
Toolbox Murders (2004) 3,5*
Mortuary (2005) 3,5*
Gewoon een erg goede regiseur die er af en toe een knullige film tussen heeft zitten, maar die nooit gaan vervelen.
Is nu trouwens een Arabische produktie aan het maken in de verenigde Arabische Emiraten.
Toch wel een teken van zijn versloffende carriere.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Via MUBI zie ik dat Hooper ooit begon met een korte film van 10 minuten die, zoals je hier kunt zien en lezen, veel inspiratie haalde uit de Hammer films. Daarbij: ''Eigenlijk wilde Tobe alleen komedies maken - maar, wie zegt dat Chainsaw niet ook een komedie is?'' Persoonlijk zou ik niet zeggen dat Chainsaw een komedie is, maar zo'n vergelijking met Hammer kan er wel een ander licht op werpen.
Quentin
-
- 10188 berichten
- 8375 stemmen
Vreemde snuiter, zonet Q&A na afloop van TCM screening maar zijn antwoorden waren uiterst onsamenhangend.