Invaders from Mars (1986)

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Tobe Hooper
met Hunter Carson, Karen Black en Timothy Bottoms

In deze remake van de gelijknamige film uit de jaren 50 moet een jongen de strijd aanbinden met vijandige ruimtewezens, die de wil van elke bewoner van zijn dorp controleren. Met behulp van een vriendelijke zuster weet de jongen zich gelukkig bij het leger aan te melden.

Ze hadden op zijn minst het stupide einde kunnen veranderen.

avatar van brucecampbell
voor een 12jarige is dit misschien een schitterende film, maar voor een volwassene komt dit zeer infantiel over

avatar van Quentin
Echt spannend wordt het nergens, een climax blijft telkens maar uit. Vond de cast ook niet al te sterk, maar vooral de regie van Hooper is futloos en ongeïnspireerd. De twee andere films die hij voor Cannon maakte waren stukken beter, Lifeforce & TCM 2.

avatar van jordandejong
Matige film van de grote Tobe Hooper. Effecten zijn gedateerd al zagen de aliens er wel leuk uit. Acteerwerk was niet van een hoog niveau,maar uiteindelijk is het wel een vermakelijke film voor 1 keer. Het einde was wel erg dom.

avatar van BiggerBoat
Ik had tot dusver van señor Hooper alleen Texas CM en poltergeist gezien, dus een horror over aliens onder zijn regie leek mij veelbelovend
Hier was echt geen doorkomen aan. Wát een slechte film.

Acteren was niet om aan te zien. Zo tenenkrommend dat ik bijna niet kon geloven dat het daadwerkelijk Louise Fletcher was die achter David onze 12 jarige alleswetende hoofdpersoon anex held aanrende. Gezien het feit dat íedereen die in de film meespeelt de jongen gemiddeld zo'n 2x hardop bij zijn naam aanspreekt en het aantal nikszeggende karakters dat in de scenes voorbij komt talrijk is heb ik de afgelopen 1.5 uur de naam David wel zodanig vaak gehoord dat ik er iig de komende 2 jaar allergisch voor ben.
David David Daaa-viii-hiiiid David David David David

Gooi: "Invasion of the bodysnatchers", "little shop of horrors", "Turtles' "Krang"" en "saw-boss van Jayce and the wheeled warriors" (google ze) in een blender, mix tot je een godsmottige smurrie hebt, haal vervolgens wel even ál het zout eruit en flikker vervolgens deze zouteloze bende op het witte doek.
Ziedaar: Invasion from mars.

0 sterren kan ik helaas niet geven merk ik,
Dan maar die 1/2
Ben er gewoon chagerijnig van. :s

avatar van BiggerBoat
Invasion from mars?....eeeehm...Invaders from mars natuurlijk

avatar van Phantasm
Vroeger ooit eens gezien, hij blijft leuk, voor mij dan, heb me er wel weer mee vermaakt.

avatar van ChrisM
Klassiek werkje Hooper met Cannon kan niet fout gaan duitse blu ray is top in kwaliteit en uiteraard english en subtitels ook !

avatar van jeroentjuhhhhh
Grappig. Niet Hooper's beste werk, maar wel erg charmant. Goedkoop decor en cheesy rubber suits voor de aliens, maar júist die elementen maken het de moeite waard. Moet Lifeforce nog zien, maar het uitstapje naar sciencefiction lijkt me voor hem just for fun. Een beetje afwisseling kan ook geen kwaad. Wel erg beroerd geacteerd trouwens, maar het past wel in het verdere plaatje. Onschuldige, jeugdige invasion / body-snatcher film.

avatar van Richard_Voorhees
Schijnbaar een remake van een film met dezelfde titel uit '53. Cheesy vermaak die nog redelijk soft blijft in vergelijking met vergelijkbare films als Invasion of the Body Snatchers.
De special fx zien er nog wel acceptabel uit en James Karen is wel overtuigend als generaal. Verder speelt Louise Fletcher nog wel een vermakelijke bijrol als de gestoorde schooljuf.
Lang niet Hooper's beste werk, maar het weet wel te vermaken en hier en daar hangt er een leuke jaren '80 sfeer.

keimpeS
Lekker cheesy, niet zo goed als ik Lifeforce (1985) vindt. Het is zo fout dat het weer leuk wordt, de aliens zien er niet uit, maarja het waren de eighties.....

avatar van PEN15
Door wat hierboven te lezen valt heb had ik een onzinfilm verwacht zoals Spaced Invaders, toevallige naam. Het begin viel me verrassend genoeg mee zolang het mysterieus was, zodra General Failure wordt ingeschakeld is het gedaan met de spanning. Geen idee of dit het origineel uit '53 eer aan doet, maar de kritiek liegt er niet om. Ook weer een dikke zeperd voor filmprodcuent Cannon Pictures tijdens hun rode cijfersperiode met het Superman/Spiderman/Masters of the Universe echec. Naast dik financieel verlies leverde de film ook razzienominaties op, waaronder één voor Louise Fletcher (had ze mogen winnen).Van dit soort eighties special effects kan ik intens genieten, die "Krang" zag er nou écht niet slecht uit, alleen is het script te zwak om er veel pleizer aan te beleven. Toch ergens wel spijtig dat the Cannon Group door deze reeks aan fiasco's uiteindelijk tenonder is gegaan.

avatar van jipt
Een film die duidelijk zijn doelgroep mist. Waarschijnlijk te eng voor kinderen, te kinderachtig voor volwassenen, en te raar voor beiden. Ook is het plot nogal kind-gecentreerd, maar de kindacteur niet zo goed. Ik vond de film echter erg leuk, want hij kent namelijk een aantal grote pluspunten. Hij is vlot, sfeervol, de sets zijn geweldig en de creature designs wisselen tussen knullig (de handlangers) en fantastisch (het brein). Kortom, ik heb me er erg mee vermaakt. Weer een goede van Hooper. kleine 4*