- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Cinema Bizzarro challenge
Cinema Bizzarro challenge
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4883 stemmen
42. Mill of the Stone Women (1960)
Thema : SciFi
FTV
94 Min.
Score: 94 + 9= 103 (Totaal: 4528 + 103=4631)
https://makeminecriterion.files.wordpress.com/2017/01/mill-of-the-stone-women-collage-poster.jpg
Sfeerrijke in Nederland gefilmde horror/Scifi. Niet indrukwekkend en het slot was redelijk teleurstellend. Maar Scilla Gabel zier er verdoemme appetijtelijk uit.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Thema: Gore
Speelduur: 97 minuten
FTV
Punten: 97 + 9 = 106 + 1658 = 1764
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1145000/1145592.300.jpg?cb=1649447680
Als metalfan zeker een onmisbare film om eens gezien te hebben. Nee het is allemaal geen hogere wiskunde wat we hiervoor geschoteld krijgen, de film is vermakelijk genoeg door zijn songs die er in verwerkt zitten, de coole looks en uiteraard ook een ontzettend nostalgisch gevoel hoe je zeker als jongere metalfan door het leven (kan) gaat. Qua verhaal is de film zeker niet héél bijzonder en zo kennen we wel meerdere films in het kaliber, het fleugje metal wat erover heen gegoten is, is dan wel weer heerlijk. Toch moet je als kijker geen hoge verwachtingen plaatsen, het verhaal kent een leuke wending en wat liefde en ook het concept vond ik leuk maar, zoals ik ook al zei; herhaald.
https://images.gids.tv/recensie-metal-lords.jpg?w=730&watermark%5Btext%5D=Bron%3A+Netflix
Ik herkende me veel in de situaties in deze film. Het ontstaan van een liefde voor deze muziekgenre is voor veel mensen dankzij het ontvluchten van privésituaties (zo ook wat je ziet bij ‘Hunter’) toch een redding in hun leven geweest, en dat gelde ook voor mij vroeger en nu. Dat dit genre alternatief is, is eigenlijk altijd wel bekend maar nochtans één van de grootste muziekgenres van de wereld. Ik vond het ontzettend gaaf toch veel bekende bands te zien, en ook de kleding voorbij zien te komen en uiteraard de beste nummers te horen. Toch zonde dat ‘Netflix’ in hun ondertiteling de bandnaam ‘Anthrax’ verkeerd schreven .
https://fr.web.img4.acsta.net/pictures/22/04/05/11/29/2891440.jpg
Ik ga niet alle nummers langs, omdat er vele nummers voorbijkomen waarvan ik gewoonweg ontzettend wist te genieten, waaronder wel bands als ‘Iron Maiden’ die hier ook nog even wat aandacht kregen (dit is mijn favoriete metalband). En ik moet toch wel zeggen dat hun eigen gemaakte nummer ‘Machinery Of Torment’ mij erg goed is bevallen (en deze staat nu ook in mijn afspeellijst). Toch ontzettend zonde dat men dan bedenkt dat het leuk is om de naam ‘Skullfucker’ te veranderen naar ‘Skullflower’, het noteerde wel een beetje het preutse van de buitenwereld maar alsnog vond ik de vorige naam een stuk beter.
Shaky
-
- 3734 berichten
- 13043 stemmen
FTV: 97 minuten
Thema: Gore & Nudity (
)
Punten totaal: 5611 + 97 + 10 = 5718
joolstein
-
- 10824 berichten
- 8910 stemmen
68 Gamera: The Guardian of the Universe
Thema: Giant Monsters & creature's
FTV
96 minuten
Punten: 96+10=106 Totaal; 6805+106= 6911
Gamera werd bedacht in 1965 om mee te liften op het succes van filmmonster Godzilla. Sindsdien is hij net als Godzilla uitgegroeid tot een cultureel icoon. Dus...als de Godzilla-films een succesvolle heropleving beleven...met de Heisei-reeks....kan de vliegende schildpadachtige Kanji niet achterblijven met zijn eigen Heisei-reeks! In dit negende deel blijkt de schildpad een overblijfsel van de verloren beschaving van Atlantis; die enorm bio-wapen hebben gebouwd om de aarde te beschermen tegen toekomstige bedreigingen. En laat nu net de mens door milieuvervuiling, een stel Gyao's, een vogelachtige, uit zijn slaap doen ontwaken. Veel in dit soort films draait natuurlijk om de speciale effecten en hoewel deze naar de huidige maatstaven misschien minder goed waren. (de dino's uit Jurassic Park zijn dan al twee jaar oud!)
http://1.bp.blogspot.com/-zCMgfjmFyk0/U3PjKJO-10I/AAAAAAAAxmM/AHM-lh4PPdE/s1600/gamera10.jpg
Bepalen ze ook veel de charme van deze film en leveren wat er geleverd moet worden, namelijk plezierige en spannende Kaiju-actie! Daarnaast is het opvallend dat ze ook echte voertuigen en tanks gebruiken naast de miniaturen. Voor een film die Gamera terug naar de mainstream probeert te brengen, is dat zeker gelukt. De actie is geweldig, de personages en hun presentaties zijn prima, het decor- en kostuumontwerp zowel nostalgisch als modern. Voor een gigantische monsterfilm uit het midden van de jaren 90 ws dit een erg vermakelijke film!
joolstein
-
- 10824 berichten
- 8910 stemmen
FTV
99 minuten
Punten: 99 +10=109 Totaal; 6911+109= 7020
https://pm1.narvii.com/7773/3154dba2301b3c4b3c9b80696bda2e94c7ba7a07r5-1140-1600_00.jpg
“Mijn naam is Legioen, want wij zijn met velen.” (Marcus 5:9 van een bijbel-citerende soldaat)
Na het (en onverwachte) succes van de eerste reboot van Gamera kwam er natuurlijk een vervolg met een monsterwaardig budget. Dit is dan ook de tweede aflevering uit het Heisei-tijdperk van Gamera-films. De film pakt het verhaal weer op een paar jaar nadat beide Kaiju's Tokyo hadden verwoest en wanneer een ongewone meteorietenregen op de Aarde neervalt blijkt algauw dat dit insectenachtige cyclopische aliens zijn die samen met een een gigantische bloem die in de stad groeit, voor een flinke dreiging zorgen.
Hoewel het een vervolg is, zijn er maar drie terugkerende personages. Uiteraard de vliegende schildpad waar alles om draait; Gamera, daarnaast het meisje met de telepathisch verbinding Asagi en de politieagent (nu beveiliger) Osako. De laatste twee hebben niet al teveel schermtijd maar ze waren wel leuk om zo samen met nog een paar andere details een verbinding met de vorige film te hebben! Dat gezegd hebbende, heeft de film wel een nieuwe hoofdcast bestaande uit een vrouwelijke ... laten het houden op wetenschapper, ze krijg hulp van een soldaat en slimme computerwetenschapper.
http://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Gamera-2-Assault-of-Legion-1996.jpg
Er zijn zoveel beestjes dat zelf Gamera moeite ermee heeft. Die Aliens bestaan uit goed uitziende hordes legioensoldaten en HOLY SHIT...misschien wel het beste en uniekste Kaiju-monster ooit! Moederlegioen! Een behoorlijk geweldig ontwerp met vele puntige ledematen en kaken die elektromagnetische explosie kunnen afschieten. Een gevaarlijke vijand voor Gamera die dan ook eerst gekneusd en bloederige achterblijf. Zowel Gamera als Legion zijn geweldig en de gevechten die ze voeren, waren heerlijke Kaiju-actie! Net als de miniaturen, explosies en vernietigingen van Sendai en Tokio.
Ja dat is wat wederom een fantastische balans tussen epische, stad verpletterende chaos en persoonlijke menselijke drama. Goed gemaakt, mooi geschoten en met indrukwekkend schepseleffecten.
joolstein
-
- 10824 berichten
- 8910 stemmen
70 Gamera 3: The Awakening of Iris
FTV
108 minuten
Punten: 108+11=119 Totaal; 7020+119= 7139https://www.scifi-movies.com/images/contenu/data/0000965/affiche-gamera-3-la-revanche-d-iris-revenge-of-iris-1999-4.jpg
De derde en tevens laatste Gamera -film uit de Heisei-reeks. En deze doet een gewaagde keuze...waar andere kaijū-films eenvoudig gezegd gigantische monsters slopen een stad zijn, concentreert deze zich ook meer op de impact die deze monsters veroorzaken. Oftewel is Gamera wel een held want hij veroorzaakte ook vele dodelijke menselijke slachtoffers? nevenschade maar wie kan er ingrijpen? Tja een tienermeisje krijg, na de dood van ouders door de vliegende schildpad, de kans om wraak te nemen! Met als wapen... Iris.
Natuurlijk gaat het uiteindelijk nog steeds om een grote schildpad die Tokio sloopt of nou ja...hij weet zich nu iets te beheersen en werd alleen het station van Kyoto kapot gestampt Dat gebeurd gelukkig ook! Maar hier zie je ook de keerzijde de slachtoffers vallen! Iris is ook een solide monster maar niet zo bijzonder gedenkwaardig. Echter je ziet regelmatig de gruwelijke beelden van haar uitgedroogde slachtoffers...wat ook een pluspunt was!
http://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Gamera-3-Revenge-of-Iris-1999.jpg
Ook zie je veel oude-bekende terug van zowel de eerste als tweede film. Helaas waren er wel een paar onafgewerkte zijlijntjes zoals dat Iris een 'creatie, van lange sluimerende familievloek was en dat Gamera er maar één van wel honderden was. Tja en het concept van Mana dat in de laatste film werd geïntroduceerd Daar snap ik nog steeds niet hoe ze dit via Sega Dreamcast konden leren? Ach Gamera zelf is geweldig in deze film eveneens de effecten. Dit derde deel was genuanceerder in zijn verhaal en karakter en is ten opzichte van de vorige nog weer beter met de visuele effecten...kortom het was voor derde maal genieten!
joolstein
-
- 10824 berichten
- 8910 stemmen
Thema: Gore & Nudity (
)
FTV
81 minuten
Punten: 81+8=89 Totaal; 7139+89= 7228
https://image.tmdb.org/t/p/w1280/u55KN7OKJ8wsEGj0VkIkMXlemWI.jpg
Met deze film begin je met een blik in de hel. (die eruitziet als een middeleeuwse martelkamer) De rebelse jonge demon Veronica Iscariot wil die hel wil verlaten voor de aarde. Vermoedelijk hadden ze net de Kleine Zeemeermin gekeken...? Enfin...uiteindelijk komt ze samen met haar hond Hellraiser via een riooldeksel in een stad. Natuurlijk komt ze naakt tevoorschijn maar na wat kleren komt ze terecht bij prins charming...euh dokter Max Barris.
Dus wat doe je als je een demon op aarde bent? Juist je begint te strijden tegen, verkrachters, corrupte agenten, foute politici en racisme. Het idee van een inwoner van de hel die het kwaad bestrijdt, vergde ook nogal wat inlevingsvermogen...maar goed...deze film is een Full Moon Features productie dus het budget was sowieso laag. De film bezit ook een gekke mix van lichte horror, burgerwachtactie en romantiek. Het grafisch geweld was praktisch maar ook goedkoop. Actrice Angela Featherstone toont ook wat naaktheid. Het acteerwerk is verder nog wel prima. Verder vond ik het maar een middelmatige film omdat er maar weinig echt gebeurd. Veel had betrekking op; ervaringen op doen en de liefde vinden en maar weinig ging om boosdoeners straffen. Middelmatig dus...
joolstein
-
- 10824 berichten
- 8910 stemmen
72 Reykjavik Whale Watching Massacre
Thema: Gore & Turkey
FTV
90 minuten
Punten: 90+9=90 Totaal; 7228+90= 7318
Zet een stel belachelijk stereotiepe internationale toeristen op een boot om de walvispopulatie van IJsland te spotten en laat ze een familie van krankzinnige "Fishbillies" tegenkomen. Het lijkt in alle opzichten op TTCM Alleen het busje is nu dus een schip ...tja waarop niet heel toevallig de kapitein, Gunnar Hansen is, beter bekend als de eerste Leatherface. Direct vanaf het begin is het acteerwerk van een paar maar goed en de rest net niet verschrikkelijk (de Fransman was gewoon verschrikkelijk) maar gelukkig zijn de meeste gewoon slachtvoer. Wel positief dat het geen irritante jongere waren maar helaas verdwijnt hierdoor ook een beetje de reden (seks of drugs) van het moorden. Verder volgt het gewoon de lijn van elke andere killer-familie film...het kat- en muisspel waarbij er slachtoffers vallen. Ondanks dat het niet per se een slechte film was, had het ook veel dingen niet goed en overheerste bij mij het negatievere gevoel. Zo snapte ik niet goed waarom ze eerst de twee vriendinnen opvoerde, was het me onduidelijk waarom de stuurman er met een bootje vandoor ging en wie of wat was die een jonge Japanse toerist. Ook vond ik het nogal tenenkrommend om het Björk-liedje "It's Oh So Quiet" te laten zingen via het luidsprekersysteem. (jaja het is IJsland en schrijver Sjón heeft met Björk gewerkt...zucht)
Tja Annette...niet geheel verwonderlijk krijg je dan de meeste trammelant! Het was ook wel leuk om te zien dat de slachtoffers niet allemaal hulpeloos waren! Enfin omdat ik slashers goed kan waarderen en hier de kills nog enigszins voldoende waren, een redelijk goede waardering.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Revenge zie ik meer als een soort Art-houseachtig iets. Ziet er verder wel erg goed uit maar is niet zo schokkend als illustere voorgangers De verkrachting (als ik me goed herinner)was niet eens te zien. Dat doet Savaged trouwens ook niet maar heeft wel meer een Grindhouse sfeer Je ziet de verkrachting wel maar die is niet expliciet of met naakt. De film doet voornamelijk met de wraak wat anders en zoekt het in de folklore van de Indianen. Of je dat leuk vind weet ik niet? Het is gewoon een tof filmpje, niet al te opvallend, geen shocker maar gewoon fijn kijkvoer. Verwacht niet dat je het zo goed vond als mij maar wie niet waagt die niet wint.
Ik denk niet dat je veel te zien krijgt van de verkrachting in Revenge. het was trouwens slechts een van de 3 die zich aan haar vergreep hetgeen de revenge eigenlijk totaal buiten proportie maakte. Arthouse idd met een dikke me too saus erover heen 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
36.Woodchipper Massacre (1988)
Thema's: SOV, turkey
FTV
80 minuten
Punten: 80 + 8 = 88 (Totaal: 2971 + 88 = 3059 )
https://pm1.narvii.com/7516/adf096f30fbbc83d769b9e275617746a054b2347r1-640-480v2_hq.jpg
Een pareltje zoals bruce suggereert, zou ik het niet noemen, maar ik kan zulke low budget wel waarderen. Een kleine cast van slechts 6 personen die duidelijk weinig of geen acteerervaring hebben. Voor de helft van de cast is het zelfs hun enige filmoptreden. Het massacre waarvan sprake is kleinschalig en niet expliciet. Voor de gorehounds valt hier niets te rapen. Toch is de opbouw naar het moment van het ongeluk gebeurt erg leuk alsook het vinden van een oplossing voor het probleem. Ik zou wellicht al veel eerder die vreselijke tante het hoekje om hebben gebracht. Dit is gewoon vermakelijk zonder meer. Leuk dat de meeste van de acteurs ook hun eigen voornaam behouden. vooral Tom Casiello en Denise Edeal als de jongste 2 kinderen doen het heel goed voor hun enige filmcredit.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
Speelduur: 110 minuten
FTV
Punten: 2159,5 +110 + 11= 2280,5 punten
Thema's: Sploitation & grindhouse
3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/49000/49984.jpg?cb=1521569579
Weinig verhaal. Cleopatra Wong zit achter een internationale valsemunters-bende aan. De actie daar gaat het om. Dat is van die typische Asian actie. Hier met mevrouw Wong die alle kerels finaal in puin slaat. Film is net weer gerestaureerd. Op Eye kan je hem zien bij de gratis films. Anderhalf uur duurt ie dan en langer moet het ook niet zijn. De actieloze stukken zijn ook gewoon saai en van het briljante acteerwerk moet de film het ook niet hebben. Wel mooi gerestaureerd, film ziet er nu goed uit.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
30. The Six Million Dollar Man (1974–1978)
Season 1 Episode 4: Day of the Robot (1974) 4*
Speelduur: 48 minuten
RW
Punten: 2280,5 + 48 = 2328,5 punten
Thema's: Sci-fi
De tennisvriend van Steve Austin heeft een onderdeel van een antiraketsysteem ontworpen en er zijn weer de nodige schurken die dat voor veel geld aan de Russkies willen verkopen. Die bouwen een robot/humanoid/dubbelganger om het onderdeel dat door Steve Austin bewaakt wordt te pakken te krijgen.
Fantastische serie blijft dit. In Nederland uitgezonden door de TROS. Hield het in Nederland ook uit tot 1979.
Noodless
-
- 10040 berichten
- 6176 stemmen
Thema : Turkey
FTV
2030 + 88 + 9 = 2127
Pfff...een 13 dozijn horrorthriller kan soms ook wel leuk zijn, maar deze film slaat de bal op verschillende domeinen mis. Qua gore is het zeer matig, twee brave scènes en meer moet je niet verwachten. Nudity laat de film uitschijnen, maar ook hier kom je van een kale reis terug. Nochtans is de vrouwelijke cast wel leuk, maar meer dan een achterwerkje, wrijven over een been of wat kusjes op het lichaam moet je niet verwachten. De scène in bed is heel preuts opgezet. Laat dan de scène gewoon achterwege.
https://www.weltchmedia.com/wp-content/uploads/2020/02/9-sacrilege_backstage_photos-2.jpg
Het verhaaltje viel wel mee dankzij de dames die qua acteren niet zo slecht deden en de goede aanwezige soundtrack. Helaas is het slot wel heel erg magertjes uitgewerkt en verwacht je wel iets anders. Nu komt het onbevredigend over. Spannend is het helemaal niet. 4/10
https://www.on-magazine.co.uk/wp-content/uploads/Sacrilege-film-review-movie.jpg
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
https://i.pinimg.com/736x/01/de/79/01de793d2e3baeb23d559206f89cdcbe--im-back-independence-day.jpg
Speelduur: 97 minuten
FTV - Thema: Sci-Fi
Punten: 3553 + 97 + 10 = Totaal 3660
35. The Man Who Fell to Earth (1976)
Speelduur: 139 minuten
FTV - Thema: Sci-Fi / Cult
Punten: 3660 + 139 + 14 = Totaal 3813
36. THX 1138 (1971)
Speelduur: 88 minuten
Punten: 3813 + 88 + 9 = Totaal 3910
37. Repo Man (1984)
Speelduur: 92 minuten
Punten: 3910 + 92 + 9 = Totaal 4011
38. Sleeper (1973)
Speelduur: 89 minuten
Punten: 4011 + 89 + 9 = Totaal 4109
Speelduur: 112 minuten
Punten: 4109 + 112 + 11 = Totaal 4232
Speelduur: 136 minuten
FTV - Thema: Gore
Punten: 4232 + 136 + 14 = Totaal 4382
Speelduur: 98 minuten
Punten: 4382 + 98 + 10 = Totaal 4490
Het gros hiervan zag ik de dagen voor mijn verhuizing 9 april. Ruim drie weken verder, maar het is nog steeds niet echt rustig in huize Milton. Het zal jullie verbazen, maar een huis is best wat werk! Joolstein inhalen kan ik in ieder geval mooi vergeten zie ik. Hééél misschien Woland. 
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
31. Cast a Deadly Spell (1991)
Speelduur: 96 minuten
FTV
Punten: 2328,5 + 96 + 9,6= 2434,1 punten
Thema's: Fantasy
4*
https://images.headstuff.org/2021/08/15150626/moore_brown_cardriche.jpg
Film Noir in Comic stijl met Lovecraft horror. Ik vind dit een erg leuke film. Ik was een beetje bang dat het wat te zoet uit zou vallen, maar nee het wordt allemaal nog best grimmig. Valt ook soms nog bij te lachen als we nog even wat Gremlins tegenkomen en er zit nog ergens een Laurel & Hardy sketch verborgen, maar dan met zombies.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
37. The New York Centerfold Massacre (Video 1985) - IMDb
Thema's: SOV, turkey
FTV
40 minuten
Punten: 40 + 4 = 44 (Totaal: 3059 + 44 = )
Er zou een versie van ongeveer een uur bestaan, maar ik heb dus de versie gezien waaruit de meeste seks- en blootscènes zijn weggeknipt waardoor het met eindcredits van ongeveer 5 minuten nauwelijks 40 minuten haalt. De volledige versie is kennelijk ook niet meer beschikbaar. Mogelijks zijn er nog sc!nes verloren gegaan want de overgangen zijn soms zo abrupt zodanig dat je niet steeds goed weet wat er gaande is, en welk personage zich waar bevindt. Misschien dat de volledige versie nog wel aardig was, maar dit was gewoon te flauw.
Noodless
-
- 10040 berichten
- 6176 stemmen
FTV
2127 + 97 + 10 = 2234
Och ja...goed is iets anders, maar heb zeker slechter gezien in dit genre. Qua grappen blijft het wel wat ondermaats want er komen maar een paar komische dialogen in de film voor. Dus op gebied van humor weet de film zeker niet te scoren. Op gebied van romantiek kan je de film weinig verwijten want het verloop van het verhaal oogt zoals heel wat andere films in dit genre. Dus veel jatwerk, maar echt storend was dat niet.
https://static.filmvandaag.nl/news/4738/cabau.jpg
Dat zelfde geldt ook voor Yolanthe Cabau die er toch iets van wil maken. Ook Noortje Herlaar weet als egoïstische zus haar rol in te vullen. Matige film zonder meer. 5/10
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4883 stemmen
43. Attack of the 50 foot woman (1958)
FTV
66 Min.
Score: 66 + 6= 72 (Totaal: 4631 + 72=4703)
https://prod-images.tcm.com/Master-Profile-Images/attackofthe50footwoman1958.16187.jpg
De 1993 versie heb ik iets meer dan een jaar geleden gezien. Die vond ik ook een beetje te flauw. Om eerlijk te zijn krijgt deze versie uit de jaren 50 een iets hogere waardering. Maar dat is vooral vanwege de filmposter. Een niet zo accurate voorstelling van de film, want de reusachtige vrouw is naar verhouding veel kleiner in de film, volgens mij.
Noodless
-
- 10040 berichten
- 6176 stemmen
FTV
2234 + 94 + 9 = 2337
Een film met een zwak verhaal en met een ontknoping die te verwachten was. Ongeloofwaardig en helemaal niet spannend. 3/10
Noodless
-
- 10040 berichten
- 6176 stemmen
Thema : nudity
FTV
2337 + 107 + 11 = 2455
https://i.pinimg.com/originals/a9/11/c9/a911c957468c64bec88fc527f5b25552.jpg
Remake van de Franse thriller met een aantrekkelijke cast. Het verhaal komt zeer traag op gang en de spanningsmomenten zijn schaars. Zijn voorganger is toch wel een beetje leuker : de ideeën werden beter uitgewerkt. Isabelle Adjani is altijd leuk om te zien. 5/10
Number23
-
- 8638 berichten
- 5677 stemmen
36. Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi (2017)
Thema: Sci-Fi
RW
150 minuten
4969 + 150 = 5119 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780//tm2Pg8JPzvgpfeGANGih4aSMBBN.jpg
37. Star Wars: Episode XIV - The Rise of Skywalker (2019)
Thema: Sci-Fi
RW
141 minuten
5119 + 141 = 5260 punten
https://images.moviemeter.nl/tmdb/t/p/w300//jn52me8AagfNt7r84SgQbV0R9ZG.jpg
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4883 stemmen
44. War of the colossal Beast (1958)
Thema : SciFi/Turkey
FTV
69 Min.
Score: 69 + 7= 76 (Totaal: 4703 + 76=4779)
Na de reusachtige vrouw, kon ik deze niet laten links liggen. Nu wel geen buitenaardse wezens die ervoor zorgen, maar een blootstelling aan stralingen. Een beetje gelijk de Hulk maar dan iets minder groen. Misschien was het idee wel uniek in die tijd. Leuk om deze eens gezien te hebben.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
17. Big Trouble in Little China (1986)
Thema: Fantasy
Speelduur: 99 minuten
FTV
Punten: 99 + 9 = 108 + 1764 = 1872
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/487.300.jpg?cb=1364751110
Deze film eigenlijk zonder enige intentie opgezet. Ik wou hem al langer kijken, dit voornamelijk door ‘Kurt Russell’ die de hoofdrol vertolkt en uiteraard de heer ‘Carpenter’ die de regie op zich heeft genomen. Ik kan niet altijd genieten van zijn films, maar hier laat hij zien over de klasse te beschikken toch een dusdanige CGI toe te voegen wat ik zowaar niet héél erg gewend ben uit de jaren tachtig. En heb ik toch aardig genoten van de film, die met zijn actie toch wel de overheersing heeft, waar toch de nodige leuke komedie aan toe was gevoegd waardoor je ook nog eens wat te lachen hebt. Dat deze op ‘Disney+’ te vinden was kon ik wel begrijpen, aangezien je niet echt het extremere van geweld ziet, waar dus personen overlijden, en daardoor toch weer dusdanig ‘family friendly’ over weet te komen, tot een zekere leeftijd dat wel.
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTg1MTU2NjIxM15BMl5BanBnXkFtZTgwNjczNjU5MTE@._V1_.jpg
Ach, de actie was leuk maar een beetje nietszeggend, voornamelijk veel geschiet waar niet geraakt wordt en leuk voor de film, een beetje spanning. De kat en muisspel of misschien beter gezegd; de zoektocht vond ik het leukste van de film maar ik merkte toch tegen het einde aan dat de film wat inzakt. Dat speciale legertje van ‘Lo Pan’ was wel geinig maar, ik ben nooit echt van dit soort cinema om dat ik helaas nog iets te weinig interesse heb in de Aziatische cultuur, dus ik zou ook mijn god niet weten of dit “normaal” was hoe men er uit zag, het zal wel een beetje aangedikt zijn.
https://filmschoolrejects.com/wp-content/uploads/2020/09/Big-Trouble-in-Little-China.jpg
En dan alsnog weet deze film een leuke filmavond te bieden, meer omdat de film (ondanks het wat wegzakkende einde) over het algemeen aardig door schiet, er genoeg actie geboden is en een duidelijk doel die volgens het boekje wordt na gestreefd. Heb vaak genoeg moeten lachen om het domme gezeur van ‘Russell’, en de chemie is in de film aardig. Voor mij toch weer een volslagen ‘Carpenter’ film.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
18. Ambulance (2022)
Speelduur: 136 minuten
FTV
Punten: 136 + 13 = 149 + 1872 = 2021
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1141000/1141129.300.jpg?cb=1649254205
Op het eerste oog viel mij deze film natuurlijk niet goed, gezien mijn eerdere berichten was ik nogal sceptisch over het feit dat ‘Bay’ deze film op zich nam, komisch wel geziene hij “vroeger” één van mijn favoriete regisseurs was, toen hield ik nog voornamelijk van de vele actie en explosies die hij toevoegde aan zijn films. Nee, ook ik heb mijn weddenschap verloren en de ambulance explodeert niet gelijk aan het begin van de film (wat ik wel dacht), toch wordt er snel een ‘Bay’ stempel op de film gedrukt en zit je eigenlijk een gedurende twee uur in één en al actie spektakel waar er nauwelijks ruimte voor ademen is. En achteraf moet ik toch eerlijk toegeven, dat ik op zich best wel heb genoten van de film, buiten alle clichés en fouten om natuurlijk, want daar zat de film compleet vol mee.
https://images.mubicdn.net/images/film/292849/cache-725995-1634863572/image-w1280.jpg?size=800x
Alleen is het nogal een warrige film. Zeker in het begin word je van scene naar scene gegooid zonder dat je echt nou weet wat er gaande was, die mannen die bijvoorbeeld bij ‘Danny’ stonden in het begin (wat later zijn team bleek te zijn), daar zette ik erg veel vraagtekens achter. Ook werd iedereen voorgelegd als dodelijke killers met een goede aim maar, alles wat ze schoten leek wel mis te gaan; wat een bullshit. Daarin vergooide ‘Bay’ deze film compleet en werd het ook een stuk saaier om te zien. Wat ‘Bay’ dan wel weer goed deed is de hoeveelheid gore die hij in deze film heeft gedrukt.
https://www.giantfreakinrobot.com/wp-content/uploads/2022/03/Ambulance-Jake-Gyllenhaal1.jpeg
Dus ja, achteraf viel het me allemaal wel mee maar, blijft de film wel datgene wat je ervan kan, mag en gaat verwachten. Over-de-top, hersenloze actie met voornamelijk veel patriotisme en onnodige drama, gepaard met grappige en leuke scenes. Typisch ‘Hollywood’.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4883 stemmen
45. Awake (2021)
FTV
96 Min.
Score: 96 + 10= 106 (Totaal: 4779+ 106=4885)
https://images.mubicdn.net/images/film/304197/cache-672841-1620255064/image-w1280.jpg
Een originele verhaallijn met enkele redelijk spannende situaties, maar toch stijgt deze film niet echt ver boven het gemiddelde.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
32. Attack of the Robots (1966)
Speelduur: 92 minuten
FTV
Punten: 2434,1+ 92 + 9,2= 2535,3 punten
Thema's: Jesus Franco
3*
https://www.kinolorber.com/media_cache/images/filmgalleryfull/AttackoftheRobots_Still_4.jpg
Aardige eurospy met Eddie Constantine. Groep misdadigers kan mensen met bloedgroep 0 veranderen in willoze robots en ze besturen met een hypnosebril. Eddie Constatine als Interpol agent met bloedgroep 0 mag er achteraan. Uit de tijd dat Jesus Franco nog redelijk gewone films maakte. Natuurlijk loopt de kwaadaardige dame wel rond in een latex pakje met een zweepje en krijgen we striptease (in bodysuit) begeleid door lounge jazz, dus eigenlijk zitten alle latere Franco-elementen er al wel in. Ook klein rolletje van Fernando Rey die veel met Luis Buñuel werkte.
Theunissen
-
- 12267 berichten
- 5513 stemmen
Thema: Nudity
Speelduur: 90 minuten
FTV
Punten: 90 + 9 = 99 (Totaal 1252)
In 2020 heb ik redelijk wat films gezien van de kleine enthousiaste Linnea Quigley, die in iedere film wel uit de kleren gaat, en voormalig porno actrice Ginger Lynn (ze was in de jaren tachtig een vooraanstaande ster op het gebied van entertainment voor volwassenen) is ook geen onbekende voor mij. Dus ik had redelijk wat verwachtingen qua naaktheid in deze komedie film, maar dat valt enorm tegen (je ziet maar drie een paar borsten in beeld en dat één keer van Linnea Quigley en twee keer van Karen Russell) en ook al het andere en dan doel ik op het verhaal, de humor en de cast. De humor, of beter gezegd slapstick, is slecht dat zelfs de "The Three Stooges" zich ervoor zouden schamen.
Al met al is "Vice Academy" een vreselijke slechte Komedie film, die het aankijken niet waard is en eigenlijk nauwelijks te kwalificeren is als een film.
Theunissen
-
- 12267 berichten
- 5513 stemmen
12. Vice Academy Part 2 (1990)
Thema: Nudity
Speelduur: 93 minuten
FTV
Punten: 93 + 9 = 102 (Totaal 1354)
Na het eerder zien van het vreselijke slechte "Vice Academy (1989)" heb ik me toch nog gewaagd aan dit tweede deel, waarin Linnea Quigley en Ginger Lynn Allen ook weer te zien zijn. Deze onleuke parodie is zo slecht dat hij, net als zijn voorganger, aanspraak maakt op de onderscheiding, de "Grootste Prul" van 1990.
Ondanks dat "Vice Academy Part 2" verre van perfect is, is deze film wel een klein beetje grappiger, slonziger dan de eerste film en heeft het ook iets meer diepte. Het acteerwerk in deze film is meer van wat we in de eerste film zagen, behalve dat de personages iets meer persoonlijkheid hebben en ook wat grappiger zijn. Linnea Quigley en Ginger Lynn Allen waren nogal teleurstellend in de vorige film, waarbij Ginger Lynn Allen ook nog maar een bijrolletje had, maar dit keer zijn ze wat leuker en zijn ze beiden ook naakt te zien.
Maar al met al is "Vice Academy Part 2" ook gewoon een bar slechte komedie film, maar dan net iets minder slecht dan het eerste deel.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5677 stemmen
RW
107 minuten
5260 + 107 = 5367 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780//pMaCVJnRvz1KiWFEa3OUd6WaIMl.jpg
39. Moon Knight - Seizoen 1 (2022)
Thema: Fantasy
FTV