War of the Colossal Beast (1958)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Bert I. Gordon
met Sally Fraser, Roger Pace en Duncan 'Dean' Parkin

Het leger vreest dat de legendarische Colossal Man nog niet dood is. Ze ontdekken dat het monster zich in de bergen verstopt en slagen erin om hem te vangen. Helaas ontsnapt het monster en veroorzaakt het een ravage in New York.

avatar van Horrordude
lijkt me zeker een goede film , kan iemand vertellen of dit een beetje mooi gemaakt is ???

avatar van otherfool
Nou, de effecten zijn nog wel aan te gluren, laat ik het bij die vriendelijke woorden laten. Doelloos vervolg verder op The Amazing Colossal Man, vooral in de 2e helft van de film is er maar wat geïmproviseerd heb ik het gevoel. Wie naar aanleiding van de summary hierboven een mooie showdown verwacht moet ik teleurstellen; het einde is nogal een anti-climax...

1,5*.

Dick2008
Heb ik weer (zoals vaker), deel een vond ik niks, maar deze film ging nog.

avatar van Vinokourov
Wat veel stemmen heeft deze film . Raar, want het is namelijk echt een onvervalste Bert I. Gordon-film! Die kerel is lekker gestoord en dat is goed te zien in zijn films.

avatar van kirk douglas
Wat een saaie film.

Het begon eigelijk goed.
Na de eerste helft echter gebeurde er niets interresants meer.
De effecten gaan van redelijk tot slecht de reus veranderde telkens van grootte.
Aan plotgaten ook geen gebrek.

avatar van Phantasm
Voor die tijd nog wel een aardige film die lekker wegkijkt.

avatar van alexspyforever
Dit vervolg is toch wel vermakelijker dan het origineel, maar ook dit is weer geen geweldige film. Manning ziet er nu toch al wat monsterlijker uit, en gedraagt zich zoals de titel aangeeft meer als een beest dan als mens. Zijn screentijd is eerder beperkt maar het is toch allemaal wat interessanter en dreigender dan het vele geneuzel in deel 1. Ik vraag met wel af wat er nu met zijn verloofde is gebeurd, die was alleen in enkele flashbacks te zien maar werd niet over gesproken. De rol werd nu blijkbaar overgenomen door zijn zus, hoewel Manning volgens zijn verloofde in deel 1 geen naaste familieleden had. Leuk voor een keer.