Atlantis, the Lost Continent (1961)

Actie

geregisseerd door George Pal
met Sal Ponti, Joyce Taylor en John Dall

Een gemene tovenaar misbruikt zijn invloed op de koning van de verloren stad Atlantis om wapens te maken. Met deze wapens wil hij de wereld veroveren.

Een van de eerste films die ik ooit heb gezien, was er toen erg onder de indruk van als klein jongetje. Later nog eens op tv terug gezien. Viel mij niet tegen.

avatar van mr rumson
Wist niet zo goed wat ik hiervan moest verwachten.
Maar uiteindelijk viel de film mij niet tegen .
De film ziet er zeer kleurrijk uit .
Ook de decors die duidelijk nep zijn vond ik toch wel wat hebben.
Wat ik wel minder vond waren de kostuums en de acteurs al sprong Edward Platt als hogepriester Azor er nog wel boven de rest uit.
Het verhaal is fantasierijk en vermakelijk om te volgen.
De special effects zien er wat gedateerd uit wel is het nog mooi om te zien hoe uiteindelijk Atlantis zonk.
Kortom een vermakelijke film die leuk is om een keer gezien te hebben

avatar van joolstein
Ik heb een zwak voor dit soort cheesy avonturenfilms, en ook deze beviel me dus goed. Het soort film dat elke jonge jongen wel zal willen meemaken. De jonge visser Demetrios redt een prinses Antillia op zee maar de prinses komt uit Atlantis en samen gaan ze dan ook op avontuur naar die wereld. Onderweg zien ze een onderzeeër in de vorm van een vis die zo weg gelopen lijkt te zijn uit een Disney-film. En dat is niet de enige film waar we verwijzingen van lijken te herkennen wat dacht je van Ben-Hur, Island of Lost Souls, The Prodigal of Quo Vadis? Daarnaast heeft de film een christelijke ondertoon. Na de belevenissen op Atlantis, eindigt de film natuurlijk met wat volgens de legende is gebeurd. Echter elke scene in de film is hoogst vermakelijke en ook al is het niets nieuws onder de zon, het is een heerlijke eigenzinnige pseudo-oude wereld die we te zien krijgen!