ad

Genre: Avontuur / Actie

Geregisseerd door: Henry Levin

Met onder meer: Dean Martin en Karl Malden

Over Murderers' Row

"Matt Helm outdoes Matt Helm in his new all-out adventure!"

Een idioot wil Washington vernietigen met een uitvinding van een ontvoerde professor. Geheim Agent Matt Helm moet de professor en de wereld redden. Hij wordt echter van moord beschuldigd en als de vrouwelijke getuigen niet hadden gelogen, zou hij nu op Death Row zitten.

imageimage

Bath Attendent

Miss January

avatar van stephan73

stephan73

Kijk dit vind ik nou leuke films.. Lekkere spionage-onzin, met veel bizarre gadgets en een boel hip geklede (mooie) dames.

Natuurlijk kan Dean Martin niet goed acteren, maar als zuipende geheim agent is hij best te pruimen. Tevens bevat dit tweede deel uit de Matt Helm serie genoeg visuele hipness en enkele geinige one-liners om mij dik 100 minuten te vermaken!

avatar van Betamax

Betamax

Stuk beter dan het eerste deel.

Lekker rommelige maffe film.

avatar van GuidO96

GuidO96

Ik vind hem persoonlijk iets minder dan het vorige deel, maar het blijft smakelijk. Opmerkelijk te noemen dat bijvoorbeeld de scene met de magneet bijna hetzelfde is als in de James Bond film The Spy Who Loved Me Dean Martin is weer goed op dreef als Matt Helm, en ook is het vrouwelijk schoon in veelvuldige aantallen aanwezig. Een prima vervolg.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Een hele vermakelijke film en een leuke spoof op de James Bond films! De film zit vol met leuke oneliners en ook de actie scenes vielen niet tegen. Op en top vermaak is wel het beste om deze film te beschrijven, dat Dean Martin zijn rol niet al te serieus neemt maakt het eigenlijk alleen maar vermakelijker.

Ann-Margret was trouwens zoals ALTIJD weer een leuke verschijning en Camilla Sparv in die sexy outfit was ook geen straf.

Leuker dan verwacht, een film die zichzelf niet al te serieus neemt en daar kunnen sommige James Bond films nog best een voorbeeld aan nemen!

Binnenkort maar eens deel 1 bekijken.

avatar van coumi

coumi

Van de vier Matt helm films is dit wel de beste. Er zit lekker veel vaart in de vertelling, zo nu en dan scherpe humor, de actie oogt niet zo goedkoop als in de andere delen, en de acterende en dansende dames zijn werkelijk verrukkeluk. Grappig dat Malden, normaal meneer rechtschapenheid zelf, hier de boef mag uithangen en zelfs dat Martin weer wat vermoeid oogt stoort niet. En nooit geweten dat het idee van de legendarische Jaws uit The Spy Who Loved me/Moonraker eigenlijk puur gejat is van deze film. Erg leuk.

scorsese

Redelijke film waarin geheim agent Matt Helm een gegijzelde professor moet proberen te bevrijden. Dit tweede deel (dat overigens in hetzelfde jaar is uitgebracht als het eerste), is logischerwijs meer van hetzelfde. Het plot weet niet echt te boeien. De humor varieert van flauw tot grappig. Nog net vermakelijk genoeg voor een kleine 4.0 sterren.

avatar van joolstein

joolstein

In de jaren zestig waren de spionage-films van James Bond ongekend populair. Uiteraard verschenen er dan ook navolgers. Zo ook deze vier Matt Helm-films met in de hoofdrol Dean Martin. Dit was de tweede film, die amper tien maanden na de eerste film, in hetzelfde jaar werd uitgebracht. En ik weet niet echt waarom, maar ze werken! Het is nooit zo grappig als ze denken dat het is, maar het is wel erg vermakelijk. Alhoewel...het was wel erg humoristisch dat Dean Martin een exploderende witte jurk naar een foto van Frank Sinatra gooit? Auto achtervolgingen, explosies, hanky-panky, verraad, een hovercraft door de straten, de ontmaskering... het gebeurd allemaal op een heerlijke relaxed 'business as usual' -manier. Op spetterend acteerwerk heb ik Dino niet kunnen betrappen maar hij heeft er veel plezier in en de gadgets en het vrouwelijk schoon, maken het meer dan het bekijken waard!