The Silencers (1966)

Alternatieve titel: Derek Flint 1e Klas - 6e Dan

Actie / Komedie

geregisseerd door Phil Karlson
met Dean Martin, Stella Stevens en Daliah Lavi

Matt Helm wordt uit zijn 'vervroegd pensioen' gehaald als een overgelopen wetenschapper de misdaadorganisatie 'Big O' kan helpen bij het plat radioactiviteit op de mensheid neer te laten. Matt heeft echter een zwak voor vrouwen; zij kunnen hem het zwijgen opleggen.

Bert1
Heerlijke nonsens, James Bond maar meer seksistisch.
Mike Myers heeft duidelijk naar deze film gekeken.

avatar van Betamax
Verhaal is flauw maar heeft wel een paar leuke momenten.
Ga de andere drie Matt Helm's ook zien hop[elijk zijn die wat beter.

avatar van GuidO96
Als deze film mag vergelijken met Our Man Flint, dan mag je met zekerheid zeggen dat deze een stuk leuker is. Dean Martin zou met een Engels accent wellicht zelfs ooit een James Bond kunnen spelen. Waar bij Flint het 'gentleman-gehalte' ontbreekt, is die gehalte in deze film duidelijk aanwezig. Dean Martin speelt zijn rol top. Hij is grappig, heeft charme en kan ook nog eens een beetje fatsoenlijke actie produceren. een zekere aanrader!

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijke film maar voor mij is wel duidelijk dat deel 2(die ik eerder zag) beter is geslaagd. Deze film heeft wat opstartproblemen, na het mooie intro lijkt het wel even te duren eer dat het verhaal op gang komt terwijl deel 2 al gelijk begon met actie en leuke oneliners!

Deel 3 & 4 gaan zeker nog volgen.

Zolang het duurt verveelt het niet, maar daar is het ook wel mee gezegd. Lijkt bedoeld als een soort parodie op James Bond, maar er valt niet zo gek veel te lachen(inside jokes over de strijd tussen Dean en Sinatra zijn trouwens wel leuk, en komen dan ook terug in de vervolgen) . Waarschijnlijk te weinig budget ook om echt spektakel te bieden, vandaar dat we het moeten doen met een wazig en flauw spionageverhaaltje. De bloedmooie vrouwen en de bekende gezichten in de bijrollen maken het enigszins goed. Martin zelf is hier al eigenlijk te oud om een spion te spelen, maar zijn charisma compenseert veel. Alles bij elkaar is The Silencers van een erg gemiddeld niveau, duidelijk een opstapje naar de betere vervolgen.

avatar van Brix
Alternatieve titel "Derek Flint 1e Klas - 6e Dan " ?!

Dat betreft toch een andere filmheld, gespeeld door James Coburn?

Foutje?